2025-05-21, 21:13
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Det mest centrala i en kärleksrelation är att det ska finnas attraktion. Det måste man ju förstå tycker jag.

Sen kan det ju vara fråga om attraktion på en skala, vilket Sam också uttrycker exakt "inte så hög nivå som jag är van vid" (obs parafras).

Jag tycker personligen att det är bäst att ge upp om attraktionen saknas. Oftast är det ett on/off läge. Eftersom Sam knappt vill ha sex med kvinnan tycker jag att det verkar hopplöst.

Men nu kanske Sam kände att det för honom är på en skala och att han ändå tycker att det finns tillräckligt med attraktion för att han ska vilja försöka. Men då skulle han ha varit JÄVLAR så mkt försiktigare i hur han pratar om det. Jag tror rentav att det hade varit bäst att undvika det, vilket jag tror Denise gjort för egen del. Jag tror inte att hon har jättemkt känslor/attraktion till Sam heller. Men hon går in i experimentet och försöker få det att funka.

Sam borde bara hållt tillbaka det och pratat med en nära vän om det. Var det absolut tvunget att prata om det med Denise skulle han givetvis lindat in det ordentligt. Typ sagt "Jag behöver gå långsammare fram. Jag tycker du är otroligt fin och jag vill ge allt i det här. Jag har dragits till en annan sorts tjejer innan men jag tror att experterna parat ihop oss av en anledning. Jag vill verkligen se vad det kan leda till i det långa loppet. Men just nu hänger jag inte riktigt med att vara fullt ut i rätt känsloläge. Vad känner du?"
GVFÖ bygger på att attraktion kan komma när man lär känna någon. Även om det inte finns vid altaret kan attraktion uppstå under tiden paret umgås. Därmed blir det ju väldigt lätt att förstå att Sam inte lämnar direkt. Han hoppas ju på det som experterna säljer in.

Efter en vecka eller så känner Sam att han vill ta ett steg tillbaka. ”Det fysiska” - inte bara sex - känns onaturligt. Han försöker med att vara ärlig. Det får han skit för. Tidigare fick han skit för att han ljög.

Personligen kan jag tycka att alla deltagare borde fundera över olika scenarion innan de gifter sig. Typ ”ingen är attraherad”, ”båda är lika attraherade”, ”den ena har känslor men inte den andre” - hur skulle jag hantera det? Denise har ett ansvar för att kunna hantera situationen hon också.
Citera
2025-05-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Selma.

Fast kaninen dog för drygt en månad sedan.

Rest in peace.
Citera
2025-05-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Tydligen bara Jannika och slaktmasken som är gifta än. Vad ser hon hos den impotenta mannen? Så osäker, tafatt och mesig, riktigt avtändande. Väldigt mycket fokus på hans sexuella problem, osmakligt.

Jag tycker inte alls att det är svårt att förstå vad Jannika ser hos honom. Han har sina fel och brister som alla andra men han har också många attraktiva egenskaper. He's smokin' hot.
Citera
2025-05-21, 22:34
Medlem
Om produktionen varit seriösa i matchandet, det vill säga verkligen letat fram personer som kan fungera ihop, skulle experimentet och programidén (att attraktion växer fram) ha en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
GVFÖ bygger på att attraktion kan komma när man lär känna någon. Även om det inte finns vid altaret kan attraktion uppstå under tiden paret umgås. Därmed blir det ju väldigt lätt att förstå att Sam inte lämnar direkt. Han hoppas ju på det som experterna säljer in.

Efter en vecka eller så känner Sam att han vill ta ett steg tillbaka. ”Det fysiska” - inte bara sex - känns onaturligt. Han försöker med att vara ärlig. Det får han skit för. Tidigare fick han skit för att han ljög.

Personligen kan jag tycka att alla deltagare borde fundera över olika scenarion innan de gifter sig. Typ ”ingen är attraherad”, ”båda är lika attraherade”, ”den ena har känslor men inte den andre” - hur skulle jag hantera det? Denise har ett ansvar för att kunna hantera situationen hon också.
Citera
2025-05-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Alltså HERREjävlar, vad autistläkaren försöker gaslighta henne hela tiden. Hur kan psykologerna inte märka att de har med en sociopat att göra(?)

Benägen att hålla med. Åtminstone till viss del.
Citera
2025-05-21, 22:38
Medlem
Citat:
Eeeh du tänker verkligen det värsta möjliga!

Jag vill tro att Dennis har positiva egenskaper som väger upp (som man inte får se för tv produktionen). Men ja han behöver gå till vårdcentralen och få stöd för sin ångest. Man ska inte behöva må så dåligt i sin vardag. Han kan få hjälp med coping metoder och även medicinering för det värsta.

Jag tror att det är lite förhastat att säga att sexet mellan dom är askasst. Man kan ju arbeta runt penisproblemen (mys, närhet, mun, fingrar osv).
Men det gör ju redan Dennis, han stångas ju (så mysigt.....)
Citera
2025-05-21, 22:39
Medlem
Citat:

Jag vill tro att Dennis har positiva egenskaper som väger upp (som man inte får se för tv produktionen). Men ja han behöver gå till vårdcentralen och få stöd för sin ångest. Man ska inte behöva må så dåligt i sin vardag. Han kan få hjälp med coping metoder och även medicinering för det värsta.

Jag tror att det är lite förhastat att säga att sexet mellan dom är askasst. Man kan ju arbeta runt penisproblemen (mys, närhet, mun, fingrar osv).

Om jag var singel och 10 är yngre så hade jag inte tackat nej till en natt med Dennis. Han kan få laga lite mat också men sen är det tack och hej.
Citera
2025-05-21, 22:43
Medlem
Citat:

Bara inte Dennis går till vårdcentralen där Sam arbetar När Dennis berättar att hans penis är jätteslak, då tittar Sam på honom med stora ögon och säger "den är inte jättejättslak" vilket kommer att utlösa ännu en ångestatack hos Dennis
Citera
2025-05-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Bara inte Dennis går till vårdcentralen där Sam arbetar När Dennis berättar att hans penis är jätteslak, då tittar Sam på honom med stora ögon och säger "den är inte jättejättslak" vilket kommer att utlösa ännu en ångestatack hos Dennis

Kom ihåg att Sam inte vill prata om sånt snusk som sex!
Citera
2025-05-21, 23:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Jag tror snuset hennes fick honom att bli oattraherad från början.
Citera
2025-05-21, 23:52
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
GVFÖ bygger på att attraktion kan komma när man lär känna någon.

Nja de som söker blir tillfrågade om vad de attraheras av så det är inte helt lämnat åt slumpen.

Men visst, jag håller med om att deltagarna bör förvänta sig att det är mycket sannolikt att det inte kommer klicka 100 % med utseendet på partnern.
Citera
2025-05-22, 00:00
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror snuset hennes fick honom att bli oattraherad från början.

Jag tror också det. Jag tycker ändå att det är en respektabel "dealbreaker" och det är synd att experterna inte fångade upp det i urvalet. Särskilt eftersom det är en så påtaglig vana, okej om det var nån snus om dan, men bohemen kör ju non stop.

Men jag tror att det med snuset är lite symboliskt, det är mer som gör att det inte funkar. Men en sån grej blir så tacksamt konkret att haka upp det på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in