2025-05-17, 15:21
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyBlues
Jag tycker att hon gör helt rätt!
De barnen kommer att lära sig.
Fickpengar, hyra och matkonto?
Varför då? Earn your own money!
Hon kommer att få självständiga och kapabla barn, som inte lutar sig tillbaka och bli matade av mamsen.
Samtidigt så åker hela familjen på lyxkryssning. Men matoenhar nix. Det tycker jag förmedlar en skrev bild.

Det handlat inte om att Camilla ska försörja barnen hela livet. Det är en kort period hob pluggar, dottern kan väl inte rå för att hon är uppväxt med hög standard. Men behöver inte göra kontrasten så stor.
Citera
2025-05-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Om
Du syftade på mig så la jag ner det när jag insåg hur tråkigt liv de hade

Nejdå. Det var riktat rent allmänt.
Citera
2025-05-21, 00:01
Medlem
Camilla borde addera en person i sin personalstyrka: hon är i stort behov av en stylist! Som hjälper henne att shoppa och klä sig med någon slags värdighet.
Citera
2025-05-21, 08:26
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Camilla borde addera en person i sin personalstyrka: hon är i stort behov av en stylist! Som hjälper henne att shoppa och klä sig med någon slags värdighet.
Jag håller med dig. Hon skulle behöva gå ner i vikt också, då skulle hon se bättre ut i ansiktet
Citera
2025-05-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Tur då för Läckberg och Stordalen att de inte är intresserade av att ha hög status i sociten. De gör sina grejer, är rika och lyckliga med det. Varför skulle det vara viktigt att vara med i sociten?

Bra inlägg! Alla människors högsta dröm är ju inte att röra sig i överklassen och sociten. Bra att alla som blivit rika som vuxna inte ändrar sina grundvärderingar och sin egen personlighet.

Folk kallar det cringe, men det är oerhört befriande att någon känd människa outar att kvinnor kan få stora problem under klimakteriet.
Förstår inte riktigt problematiken
Citera
2025-05-21, 18:06
Medlem
Tycker faktiskt att serien har varit rolig att titta på. En känd person, framgångsrik kvinna, som fortsatt är sig själv. Tycker att hon och Simon verkar ha en fin relation, trygg. Hon outar mycket av sina bra, och mindre charmiga drag i serien, vilket är starkt gjort. Hon outar hur falskt hon sjunger när hon blir nervös,relationens skavanker, sitt humör, sina exter. Barnen är ju störtsköna.

Att de har husbil i familjen, och inte bor i en lyxvilla och har "vittochfrääscht" överallt, är väl kanoners om man faktiskt vill ha det så och inte bara skaffar allt man borde och förväntas ha som stenrik.

Och då har jag ärligt talat inte läst en enda av CL's böcker. Inte alls min typ av litteratur.
Och jag gillar inte alls hennes stil på hem och kläder, men uppskattar verkligen att hon vågar visa vem hon är!
Citera
2025-05-21, 18:30
Medlem
Citat:

Varför det?
Måste folk ha en stylist så fort de "klär sig fel".
Det vi upplever som god klädkod är en inlärd norm, ingenting annat. I en annan värld hade det vi ser som stilfullt istället varit fult.

Se på Dolly Parton. Hon har mycket av lågklasstil, har inte ändrat sina ideal eftersom rikedom. Eftersom hon som barn tyckte att de prostituerade i stan var de vackraste kvinnor hon sett så har hon tagit det utseendet som artist
Citera
2025-05-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Varför det?
Måste folk ha en stylist så fort de "klär sig fel".
Det vi upplever som god klädkod är en inlärd norm, ingenting annat. I en annan värld hade det vi ser som stilfullt istället varit fult.

Se på Dolly Parton. Hon har mycket av lågklasstil, har inte ändrat sina ideal eftersom rikedom. Eftersom hon som barn tyckte att de prostituerade i stan var de vackraste kvinnor hon sett så har hon tagit det utseendet som artist
Dolly Parton har stil jämfört med Läckberg! I min värld är det respektlöst att komma som en hösäck på arbetsmöten, men uppenbarligen tycker vi olika du o jag.
Citera
2025-05-21, 20:16
Medlem
Citat:
Dolly Parton har stil jämfört med Läckberg! I min värld är det respektlöst att komma som en hösäck på arbetsmöten, men uppenbarligen tycker vi olika du o jag.

Jag skulle inte komma klädd så till jobbet själv, inte heller gå på stan, träffa en vän eller någonting annat i den typ av kläder som hon har.
Men tänker att folk gör som de vill helt enkelt, i synnerhet i samband med alla de människor som har ett ekonomiskt beroende av henne, som alla assistenter, förläggaren osv.

Vet inte om Dolly Partons stil heller är då värst classy, hon ser ju i mångt och mycket rätt slampig ut om man verkligen ska se till smink och kläder.
Dock älskar jag Dolly Parton på alla sätt, för musiken och för allt gott hon gör i världen, och den synen verkar de flesta dela.
Tänkt mest jämföra med någon som hela världen gillar, och ingen skulle få för sig att kritisera
Citera
2025-05-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Jag skulle inte komma klädd så till jobbet själv, inte heller gå på stan, träffa en vän eller någonting annat i den typ av kläder som hon har.
Men tänker att folk gör som de vill helt enkelt, i synnerhet i samband med alla de människor som har ett ekonomiskt beroende av henne, som alla assistenter, förläggaren osv.

Vet inte om Dolly Partons stil heller är då värst classy, hon ser ju i mångt och mycket rätt slampig ut om man verkligen ska se till smink och kläder.
Dock älskar jag Dolly Parton på alla sätt, för musiken och för allt gott hon gör i världen, och den synen verkar de flesta dela.
Tänkt mest jämföra med någon som hela världen gillar, och ingen skulle få för sig att kritisera
VAD man har för stil spelar mindre roll tycker jag, Dolly Parton har en omsorg i hur hon klär och sminkar sig, hon har ett intresse i hur hon ser ut som saknas hos Läckberg. Självklart klär hon sig som hon vill, men detta är flashback där kan man tycka vad man vill också.
Citera
2025-05-24, 20:34
Medlem
Camilla Läckberg och Simon Skölds bolag i konkurs

Det tidigare MMA-proffset Simon Sköld, 37, lanserade betaltjänsten Powrs för två år sedan och har haft rollerna som medgrundare, vd och största ägare, skriver Di.

Även deckardrottningen och frun Camilla Läckberg, 50, var delägare i bolaget via parets gemensamma bolag Camsim.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...owrs-i-konkurs

Var ju sånt snack om att Camilla ej göder Simon med pengar, han är en driftig entreprenör med egna ideer.. Men såklart har Camilla pumpat in pengar i allt.
Citera
2025-05-25, 08:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Precis, pengar till mat och extra pengar på ett kort hon kan använda för lite kul som en tjej i hennes ålder vill köpa. Och även ge henne en extra tusenlapp då och då som en liten överraskning.
Camilla hjälpte henne med 3500 kronor varje månad med hyran som som var på över 9000 kronor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in