Citat:
Ursprungligen postat av
TedGaandie
Jag gav faktiskt två anledningar redan i mitt första inlägg... Jag säger inte att du har helt fel när det gäller ekonomiska, mentala och moraliska aspekter.. Men du kallar ändå folk för “horor” och säger att det inte “räknas”. Så vad spelar det för roll egentligen?
Män är vuxna nog att ta ansvar för sin egen ekonomi, det är inga barn vi pratar om... Och ofta handlar OnlyFans bara om att någon lyckas tjäna några extra hundralappar lite här och där...
Så vad är egentligen problemet med att någon frivilligt försöker förbättra den privata ekonomin? Ekonomiskt går dessutom pengarna ofta tillbaka... Eftersom att de spenderas här i Sverige
Det gör inget...
Om vi jämför det med knark då. Ska man få sälja knark för att förbättra sin privata ekonomi?
Som en skribent tidigare sa gäller frihet så länge den inte inskränker på någon annans frihet. Ska folk få sälja knark och knarka hur mycket man vill så länge köpare och säljare är överens?
Samma argument du ger nu fungerar även på knarkförsäljning. Är du för det också?
Citat:
Enda anledningen till att vara för, är ju att det förhindrar kriminella en extra inkomst ifrån nätet när dom håller på att tvinga in tjejer i det. Eller att förhindra att ensamma män som vi ser mycket av idag genom dopaminkicken som onlyfans ger faktiskt sen blir torskar hela livet. Men det är ju garanterat inte så långt Du tänker.
Den mesta prostitutionen i Sverige av svenskor är frivilliga lyxhoror. Det är dessa som utnyttjar systemet. Paulo Roberto blev straffad när han hade sex med en som sålde sig frivilligt. Desperata Bosse som inte kan få till det och köper blir straffad, men inte själva roten till problemet - Lyxhoran.
Det är bättre att göra allt sånt här olagligt från alla sidor.
Det bidrar inte med någonting gott, och därför fattar jag inte varför det ska fortsätta få existera.