2025-05-21, 00:26
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Roligt när du snackar om språk, men i samma mening du använder du talspråk, när det de facto ska vara skriftspråk.

Du har inte svarat på några av mina frågor ännu. Jag vet redan var du står, och djävulen har greppet kring dig.

Vi släpper alla spärrar och blir en anarki. Lagar behövs inte, vi ska vara fria!

När du måste blanda språkpolisande med demonprat för att slippa svara på enkla frågor. Då vet man att du inte har någon riktig åsikt.

Jag har förklarat var jag står, du har predikat. Det här är inte en debatt, det är en monolog du håller för att känna dig rättfärdig.

Kör hårt med dina domedagsfantasier. Världen kommer fortsätta utvecklas utan din tillåtelse.

Folk kommer fortsätta knulla med varandra. Utan att du får vara med dem...
Citera
2025-05-21, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Din rätt till frihet negeras då den inskränker på en annan persons frihet. 1-1=0 typ.

Varför det? Går din gräns här? Jag håller inte med!!

Ifall det du säger är rätt.
Hur vet du då att den inte inskränker på lättlurade, porrberoende Bosses frihet då.
När dessa horor har män som sitter och chattar med andra män hela dagarna?

Han blir både lurad och vill kanske egentligen inte spendera pengar på OnlyFans-horan.
Citera
2025-05-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
När du måste blanda språkpolisande med demonprat för att slippa svara på enkla frågor. Då vet man att du inte har någon riktig åsikt.

Jag har förklarat var jag står, du har predikat. Det här är inte en debatt, det är en monolog du håller för att känna dig rättfärdig.

Kör hårt med dina domedagsfantasier. Världen kommer fortsätta utvecklas utan din tillåtelse.

Folk kommer fortsätta knulla med varandra. Utan att du får vara med dem...

Du har ännu inte gett en enda anledning till varför det ska vara lagligt.

Jag har sagt att det är både skadligt ekonomiskt, mentalt och att det är ett moraliskt förfall.

Du verkar vara en blåhårig som går runt på gatorna och skriker för sin sak, men som man pratar med aldrig kan försvara sin sak utan att göra bort sig totalt.

Jag är tveksam till om du får knulla. Skypesex och prostituerade räknas inte ;(
Citera
2025-05-21, 00:39
Medlem
Citat:
Varför det? Går din gräns här? Jag håller inte med!!

Ifall det du säger är rätt.
Hur vet du då att den inte inskränker på lättlurade, porrberoende Bosses frihet då.
När dessa horor har män som sitter och chattar med andra män hela dagarna?

Han blir både lurad och vill kanske egentligen inte spendera pengar på OnlyFans-horan.

Du behöver ju såklart inte hålla med. Men det är den filosofiska logiken iaf där summan av frihet blir noll då en persons frihet inskränker på en annan persons frihet. Du får jättegärna presentera argument för varför det inte skulle stämma eller var logiken brister.

Sålänge Bosse är myndig så har han ett fritt val att göra (dvs ingen person eller myndighet som tvingar honom). Om han blir ordagrant lurad så tror jag (är inte säker på) att det finns lagar för bedrägeri som täcker sånt.
Citera
2025-05-21, 00:48
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Du har ännu inte gett en enda anledning till varför det ska vara lagligt.

Jag har sagt att det är både skadligt ekonomiskt, mentalt och att det är ett moraliskt förfall.

Jag är tveksam till om du får knulla. Skypesex och prostituerade räknas inte ;(

Jag gav faktiskt två anledningar redan i mitt första inlägg... Jag säger inte att du har helt fel när det gäller ekonomiska, mentala och moraliska aspekter.. Men du kallar ändå folk för “horor” och säger att det inte “räknas”. Så vad spelar det för roll egentligen?

Män är vuxna nog att ta ansvar för sin egen ekonomi, det är inga barn vi pratar om... Och ofta handlar OnlyFans bara om att någon lyckas tjäna några extra hundralappar lite här och där...

Så vad är egentligen problemet med att någon frivilligt försöker förbättra den privata ekonomin? Ekonomiskt går dessutom pengarna ofta tillbaka... Eftersom att de spenderas här i Sverige

Det gör inget...
Senast redigerad av TedGaandie 2025-05-21 kl. 00:50.
Citera
2025-05-21, 01:32
Medlem
Morrazs avatar
Förbjud även horeriet alla dessa unga tjejer borde få ett kännbart straff.
Citera
2025-05-21, 01:35
Medlem
Sasha08s avatar
Judeägt bolag som horar ut våra svenska flickor?! Stäng ner skiten
Citera
2025-05-21, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Jag gav faktiskt två anledningar redan i mitt första inlägg... Jag säger inte att du har helt fel när det gäller ekonomiska, mentala och moraliska aspekter.. Men du kallar ändå folk för “horor” och säger att det inte “räknas”. Så vad spelar det för roll egentligen?

Män är vuxna nog att ta ansvar för sin egen ekonomi, det är inga barn vi pratar om... Och ofta handlar OnlyFans bara om att någon lyckas tjäna några extra hundralappar lite här och där...

Så vad är egentligen problemet med att någon frivilligt försöker förbättra den privata ekonomin? Ekonomiskt går dessutom pengarna ofta tillbaka... Eftersom att de spenderas här i Sverige

Det gör inget...

Om vi jämför det med knark då. Ska man få sälja knark för att förbättra sin privata ekonomi?

Som en skribent tidigare sa gäller frihet så länge den inte inskränker på någon annans frihet. Ska folk få sälja knark och knarka hur mycket man vill så länge köpare och säljare är överens?

Samma argument du ger nu fungerar även på knarkförsäljning. Är du för det också?

Citat:
Enda anledningen till att vara för, är ju att det förhindrar kriminella en extra inkomst ifrån nätet när dom håller på att tvinga in tjejer i det. Eller att förhindra att ensamma män som vi ser mycket av idag genom dopaminkicken som onlyfans ger faktiskt sen blir torskar hela livet. Men det är ju garanterat inte så långt Du tänker.

Den mesta prostitutionen i Sverige av svenskor är frivilliga lyxhoror. Det är dessa som utnyttjar systemet. Paulo Roberto blev straffad när han hade sex med en som sålde sig frivilligt. Desperata Bosse som inte kan få till det och köper blir straffad, men inte själva roten till problemet - Lyxhoran.

Det är bättre att göra allt sånt här olagligt från alla sidor.

Det bidrar inte med någonting gott, och därför fattar jag inte varför det ska fortsätta få existera.
Citera
2025-05-21, 02:11
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det är bra att det förbjuds så sidor som OF går i graven, ungdomen skall jobba i vården och ta hand om sjuka och gamla eller dela ut post eller liknande. Inte få sin försörjning genom digitalt hor på internet.

Det är precis det här som är pudelns kärna. Dessa kvinnor har hittat en sysselsättning som gör att de kan försörja sig utan att behöva slita ut sig på något tråkigt skitjobb. Det är därför makthavarna reagerar. Ingen ska undkomma slavsamhället. Det handlar inte om att "skydda" kvinnorna. Om kvinnorna sliter ut sina kroppar inom äldrevården eller på något trist städjobb kommer makthavarna garanterat inte bry sig ett skit. Det är det som är det sorgliga.

Personligen är jag mer inne på den franske författaren Paul Lafargues linje. https://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Lafargue

Dags att göra upp med träldomen. Vi ska jobba mindre, inte mer.
Citera
2025-05-21, 02:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Tycker man att staten ska bestämma över samtyckande vuxnas sexliv måste det ju vara något seriöst fel i huvudet.

Lugna ner dig lite.

Vi pratar om nätprostituerade kvinnor och torskar som köper sex på distans. Dessa avarter utgör en liten marginaliserad grupp i samhället så jämför inte med helt vanliga kvinnor och män som har samtyckande sexuella relationer utan inblandning av ekonomisk ersättning.
Citera
2025-05-21, 02:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Dessa horor har ingen självrespekt. Dom borde skaffa sig ett riktigt jobb och göra nytta.

Kan bara hålla med här, att idka nätprostitution är inget normalt vettigt yrke utan är istället en grogrund för en avvikande livsstil som inte kommer att leda till någonting gott.

Kanske kan den nya lagen som förbjuder sexköp på distans bidra till att slå undan benen för denna sorgliga uppgång av digitala bordeller som Onlyfans tex.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-05-21 kl. 02:43. Anledning: Tillägg
Citera
2025-05-21, 02:42
Den 30 juni lär det handlas som bara den, tjejerna jobbar för högtryck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här