2025-05-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Det har jag missat, varför fick hon inte äta sylt och jordnötssmör?
För att det är onyttigt
Citera
2025-05-20, 18:51
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
För att det är onyttigt

Ok.

Var hon tjock eller såg hon normal ut? Var han själv en träningsperson?
Citera
2025-05-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ok.

Var hon tjock eller såg hon normal ut? Var han själv en träningsperson?

Nej hon var smal som ett streck. Jag minns inte hur han ser ut
Citera
2025-05-20, 18:57
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Det har jag missat, varför fick hon inte äta sylt och jordnötssmör?

Diskussionen finns på typ sid 351 i tråden
Citera
2025-05-20, 19:00
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Diskussionen finns på typ sid 351 i tråden

Sidor kan tyvärr variera från ett konto till ett annat så det som är sida 351 hos dig behöver inte vara detsamma för mig.
Citera
2025-05-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag har sett. När han tar intiativ så vill han uppenbarligen ha sex med henne. Men du tycker alltså att han ska tvinga sig själv att ha sex när hon tar intiativ, för annars blir det bara på hans villkor? otroligt märklig logik.

Men seriöst.. tror du att tjejer automatiskt vill ha sex direkt när en kille tar initiativ? Det känns absurt att jag ska behöva förklara det här för dig! Den som tar initiativ har redan lust, men mottagaren behöver ofta få sin lust väckt (oavsett om det är en man eller kvinna som tar initiativet). Poängen är att han inte är villig att möta henne och låta sin lust väckas (så som hon gör när han tar initiativet). Det är en obalans.

Jag menar inte att någon ska ha sex mot sin vilja, utan att han har stängt dörren åt ena hållet (samtidigt som den ska vara öppen för honom åt andra hållet). Skulle alla agera som han gör så skulle ingen någonsin ha sex på denna planet.
Senast redigerad av jandals 2025-05-20 kl. 19:39.
Citera
2025-05-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Du är anledningen till att maktbalansen alltid kommer vara skev på dejtingappar. Och att kvinnor alltid kommer ha ett uppblåst självförtroende.

Hahahaa ditt resonemang styrker bara min teori om att du är en sexuellt frustrerad incel som i bästa fall matchar med tjockisar och fejkkonton på andra sidan jorden. Jag har ingenting med maktbalansen på dejtingappar att göra, inte varit på någon sån sen typ 2019
Citera
2025-05-20, 19:19
Medlem
RedXs avatar
Om det nu är så att det är snusandet som är grejen för Sam - vilket verkligen vore begripligt då det är typ den mest avtändande aktiviteten en kvinna kan ägna sig åt - då undrar man ju ändå varför han inte bara kunde säga det, i stället för att prata om ”brist på attraktion”.

Om man ska ta upp brist på attraktion och lägga fram det som något konstruktivt, då behöver man också vara specifik och förklara vad partnern kan göra för att ändra sig. Annars blir det bara ett påhopp. Och att gissa sig till vad det beror på är omöjligt då det kan röra sig om allt från att byta parfym till att ändra frisyr, klädstil eller att sluta tugga med öppen mun.

Om han hade kunnat ge henne något att gå på så hade det funnits en poäng med samtalet. Även om risken såklart finns att hon hade tagit just den aspekten väldigt personligt så medför det ju ändå en möjlighet att lösa konflikten.

Och det är inte ens säkert att det hade behövt vara en så stor grej. Till exempel; han kanske tycker att det är superavtändande med håriga ben på kvinnor, och Denise kanske inte har rakat dem av någon anledning. Men hon skulle kanske vara helt ok med att göra det om hon bara visste att det var viktigt för honom. Men om hon inte vet vad felet är är ju situationen hopplös.

Sedan är det såklart inte säkert att Sam kan sätts fingret på vad det är heller (eller så är det något som hon inte kan ändra på).
Citera
2025-05-20, 19:48
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Men seriöst.. tror du att tjejer automatiskt vill ha sex direkt när en kille tar initiativ? Det känns absurt att jag ska behöva förklara det här för dig! Den som tar initiativ har redan lust, men mottagaren behöver ofta få sin lust väckt (oavsett om det är en man eller kvinna som tar initiativet). Poängen är att han inte är villig att möta henne och låta sin lust väckas (så som hon gör när han tar initiativet). Det är en obalans.

Jag menar inte att någon ska ha sex mot sin vilja, utan att han har stängt dörren åt ena hållet (samtidigt som den ska vara öppen för honom åt andra hållet). Skulle alla agera som han gör så skulle ingen någonsin ha sex på denna planet.
Men herregud, har du suttit på första parkett och antecknat? Du vet att han inte har lust att låta sin lust väckas?

Denise har lämnat sin uppfattning om hur deras samliv har sett ut. Till dess att Sam har lämnat sin uppfattning vet vi ingenting. Att bara lyssna på den ena parten och tro att man därmed vet allt är dumt.
Citera
2025-05-20, 19:54
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jodå det är typ 1 per säsong. Här är några till
https://metromode.se/noje/gift-vid-f...a-atertraffen/

Har inte nämnts än i tråden:
-hon thaitjejen som inte fick äta sylt och jordnötssmör för han smala snubben
-från en tidig säsong, en blond tjej med psykologfrisyr och en lång rödlätt snubbe.
-jag kan ha fel men hon galna iranskan med kaninen och snubben från Järvsö gjorde slut men blev tillsammans igen?

Pajparet då, har de separerat?
Citera
2025-05-20, 19:59
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Det sa jag inte, jag sa att du är riktigt gay om du ligger halvnaken i sängen med en helt ok kvinna och inte ens har instinkt att sätta på henne, det är definitionen av beta-hane som inte ens får bånge där hahaha. Så vi har några alternativ att välja på, antingen är du riktigt gammal, deprimerad eller bara har riktigt låga halter av testosteron

Din människosyn får mig att vilja bli flata.
Citera
2025-05-20, 20:02
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Om det nu är så att det är snusandet som är grejen för Sam - vilket verkligen vore begripligt då det är typ den mest avtändande aktiviteten en kvinna kan ägna sig åt - då undrar man ju ändå varför han inte bara kunde säga det, i stället för att prata om ”brist på attraktion”.

Om man ska ta upp brist på attraktion och lägga fram det som något konstruktivt, då behöver man också vara specifik och förklara vad partnern kan göra för att ändra sig. Annars blir det bara ett påhopp. Och att gissa sig till vad det beror på är omöjligt då det kan röra sig om allt från att byta parfym till att ändra frisyr, klädstil eller att sluta tugga med öppen mun.

Om han hade kunnat ge henne något att gå på så hade det funnits en poäng med samtalet. Även om risken såklart finns att hon hade tagit just den aspekten väldigt personligt så medför det ju ändå en möjlighet att lösa konflikten.

Och det är inte ens säkert att det hade behövt vara en så stor grej. Till exempel; han kanske tycker att det är superavtändande med håriga ben på kvinnor, och Denise kanske inte har rakat dem av någon anledning. Men hon skulle kanske vara helt ok med att göra det om hon bara visste att det var viktigt för honom. Men om hon inte vet vad felet är är ju situationen hopplös.

Sedan är det såklart inte säkert att Sam kan sätts fingret på vad det är heller (eller så är det något som hon inte kan ändra på).
Jag tror att han ville lägga fram det som att han har vänskapskänslor men inte mer, och undvika att gå in på detaljer. Det är ju inte ovanligt att en part gör slut för att de romantiska känslorna har försvunnit och man tycker att man är mer som kompisar eller bror o syster. Jag tror Sam siktade på få ta den vägen ut.

Jag tror inte han ville säga något negativt om henne. Om han säger att han tycker att det är ofräscht att hon snusar är ju som att säga att hon är ofräsch. Snus är ett beroende och därmed inte lätt för henne att ändra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in