Citat:
Ursprungligen postat av
SynonymQ
Kan inte hjälpa att det provocerar mig att ni använder ord som ”uppenbart” ”utan rimligt tvivel” och ”högst osannolikt” när ni uttrycker att detta inte skulle kunna vara en olyckshändelse. Flashback har gått utför och 90% besitter noll förmåga till logiskt tänkande eller kunskap kring polisens utredningsåtgärder.
För att klargöra en sak: Mordrubricering används för att kunna utreda med större kapacitet. Det är INTE osannolikt att åklagare väljer att avskriva mord och istället trappa ner på rubriceringen. Mord och mordförsök är den inledande brottsrubriceringen för att åklagare ska få möjlighet att både få tillgång till extra resurser samt utredningsmöjligheter för att kunna UTESLUTA eller BEVISA. Om där inte finns tydliga bevis på plats att det är en olyckshändelse så kan inte polisen rubricera det som något annat än värsta tänkbara: mord.
I den inledande rubriceringen tas flera saker i beaktning: vittnesmål, teknisk bevisning, skador/dödsfall m.m. Det räcker att en person vittnar om en vansinnesfärd så kan inte polisen utesluta uppsåt.
Jag säger inte att det inte var ett mord och två mordförsök, men jag säger inte heller att olyckshändelse är uteslutet. Däremot är jag av tron att det inte var avsiktligt att skada. Varför jag tror så är för att taxichauffören har kört ner stolpar, kört över krukor och sedan rätt in i en lastbil. För mig låter det inte som en planerad händelse. Men jag utesluter fortfarande inte mordrubriceringen.
Ni troll på Flashback som förstört forumet med era rasistiska åsikter suktar efter islamistiska motiv, hedersmotiv och terrordåd. Det är fan det enda som finns i era huvuden och ni har total avsaknad av förmåga att tänka på andra sätt.
Håller helt med dig. Det finns en orsak till att man tillbringar allt mindre tid här. Hatiska människor som inte kan se att det finns många orsaker till att det hänt. Detta är en tragedi (visst jag stänger inga dörrar för något) förmodligen även för chauffören.
Fy fasen om det varit min bil och jag varit chauffören, om gasen hade "hängt" sig eller ngt annat, jag hade ju varit alldeles förstörd och i polisens häkte.
Usch!