2025-05-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Blåsa vid ombordstigning (eller nån enklare fylltratt-test), för särskilt misstänkta flightér?

pet test borde det va
Citera
2025-05-20, 12:29
Medlem
DonaldBidens avatar
Ju mindre man dricker på flygplatsen desto mer köper man på planet?

Verkar rimligt.
Citera
2025-05-20, 12:54
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Verkar snarare vara du som inte fattar hur alkohol fungerar. Skulle man bli mer blyg/rädd/osäker av att dricka skulle ingen dricka. Att man blir social och trevlig av måttlig alkoholkonsumtion är ett faktum alla som någonsin konsumerat alkohol känner till.

Självklart finns det folk med dåligt ölsinne som flippar ur eller beter sig helt oacceptabelt även efter enstaka öl, men dessa är och har alltid varit en pytteliten minoritet.

OT: Detta är ett kasst förslag som kommer bli både dyrt och svårt att implementera. Gissar att det rinner ut i sanden.

Lite charmigt när någon ifrågasätter om jag vet hur alkohol funkar. Bitch please!
Jag önskar ibland att jag hade lite mindre erfarenhet av alkohol.

Dina argument är som hämtade från en skolföreläsning. Kom ihåg att informationen som fröken gav dig bakom katedern är tillämpbart på psykiskt friska och normalt fungerande människor. Där stämmer det helt klart vad du skrivit.

Jag har både varit ute en del samt jobbat som DJ och sett vad som händer när varierande trasiga psykfall får sprit i sig. Dessa är allt annat än sociala och trevliga.
Jag kan också dela med mig av egen erfarenhet från förr när jag var körd i botten, mådde dåligt, kände skam och började fyllna till på det. Kalla mig gärna psykfall, för det var jag också på den tiden.

Det är just vad Ryanair vill undvika. Eftersom Ryanairs huvudsakliga kundkrets är WT-drägg, så har de nog precis samma erfarenhet som jag har av att vara DJ. Därför är andelen av folk med dåligt ölsinne betydligt större hos Ryanair än Singapore Airlines.

Själv anser jag att det är överförmynderi och precis som du säger, hoppas att det rinner ut i sanden. Idag kan flygbolaget neka en packad resenär ombordstigning vid gaten och hänvisa till säkerhetsrisk. Flygbolaget har heller ingen skyldighet att tillhandahålla alkohol om bord.

Så varför gör Ryanair allt detta? De vill att du skall bli packad på deras sprit så att de får pengarna istället för att du gör det i en bar där Ryanair går miste om den inkomsten. Att hänvisa till "säkerhet" är bara svepskäl.
Citera
2025-05-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Lite charmigt när någon ifrågasätter om jag vet hur alkohol funkar. Bitch please!
Jag önskar ibland att jag hade lite mindre erfarenhet av alkohol.

Dina argument är som hämtade från en skolföreläsning. Kom ihåg att informationen som fröken gav dig bakom katedern är tillämpbart på psykiskt friska och normalt fungerande människor. Där stämmer det helt klart vad du skrivit.

Jag har både varit ute en del samt jobbat som DJ och sett vad som händer när varierande trasiga psykfall får sprit i sig. Dessa är allt annat än sociala och trevliga.
Jag kan också dela med mig av egen erfarenhet från förr när jag var körd i botten, mådde dåligt, kände skam och började fyllna till på det. Kalla mig gärna psykfall, för det var jag också på den tiden.

Det är just vad Ryanair vill undvika. Eftersom Ryanairs huvudsakliga kundkrets är WT-drägg, så har de nog precis samma erfarenhet som jag har av att vara DJ. Därför är andelen av folk med dåligt ölsinne betydligt större hos Ryanair än Singapore Airlines.

Själv anser jag att det är överförmynderi och precis som du säger, hoppas att det rinner ut i sanden. Idag kan flygbolaget neka en packad resenär ombordstigning vid gaten och hänvisa till säkerhetsrisk. Flygbolaget har heller ingen skyldighet att tillhandahålla alkohol om bord.

Så varför gör Ryanair allt detta? De vill att du skall bli packad på deras sprit så att de får pengarna istället för att du gör det i en bar där Ryanair går miste om den inkomsten. Att hänvisa till "säkerhet" är bara svepskäl.

Dessa odrägliga personer är dock en liten minoritet även bland WT:n. Gå på en hårdrocksfestival med ett par tusen besökare och de som beter sig direkt olämpligt kommer ändå knappt överstiga dussinet. Kollektiv bestraffning är därför oerhört överdrivet, men jag håller med dig om den troliga egentliga orsaken bakom utspelet.
Citera
2025-05-20, 14:41
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Dessa odrägliga personer är dock en liten minoritet även bland WT:n. Gå på en hårdrocksfestival med ett par tusen besökare och de som beter sig direkt olämpligt kommer ändå knappt överstiga dussinet. Kollektiv bestraffning är därför oerhört överdrivet, men jag håller med dig om den troliga egentliga orsaken bakom utspelet.

Jo tack, jag har varit både på hårdrocksfestivaler och Kivik marknad i Skåne så jag vet.
Hårdrocksfestivaler brukar mest vara diverse fulla hantverkare som kan uppfattas som WT, men behöver inte vara det.

Då är Kivik marknad ett bättre exempel på WT samling. De flesta WT är precis som du säger väldigt lugna och sköter sin business i form av inhandlande av totalt värdelösa och fula prylar för pengar de inte har.
Nej, jag är heller inte för någon kollektiv bestraffning eller överförmynderi som jag kallar det för. Ryanair har som sagt verktygen redan idag för att stoppa fyllerister.
Lusläser du TS artikel så framgår det klar och tydligt att Ryanair tänker fortsätta sälja alkohol ombord på flyget och att problemet med fylleri endast beror på att man druckit i en bar innan.
Logik i det? Ingen! Det handlar om att maximera sin egen alkoholförsäljning.

Nästa steg är väl att Ryanair enbart kommer att tillåta transport till och från flygplatsen i deras egna taxibilar.
Jag väntar på den dagen då ligg hänvisas till deras flygvärdinnor
Citera
2025-05-20, 15:14
Medlem
Ett första steg är väll att sluta sälja alkohol ombord på deras flygningar om dom nu har problem med stökiga resenärer eller är det kanske så att man vill sälja mer alkohol ombord.
Citera
2025-05-20, 15:18
Medlem
Rattatatatas avatar
Det borde väl handla om berusningsgraden vid ombordstigning och inte hur mycket man druckit just på något serveringsställe på flygplatsen? konstigt uttalande...? skulle det gälla oavsett hur lång tid man tillbringar på flygplatsen?
2öl på 1.5tim och 2öl på 5.5tim?
Citera
2025-05-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
han är ju ökänt snål så han vill väl folk ska dricka på planet istället

På vilket sätt är han snål? För att han ser till att hålla nere flygbiljettpriserna för oss? För att piloterna tjänar betydligt bättre än på SAS t.ex.?
Citera
2025-05-20, 17:46
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Hur löser de detta? Ska de få varje resenär att blåsa vid gaten? 2 öl blir jag inte ens lite snurrig av.

Omöjligt att upprätthålla. De personerna som de eventuellt skulle misstänka eller ”kontrollera” har betydligt större mängd i sig. 2 öl? Löjligt orealistiskt förslag

Nej, jätteenkelt. Bara scanna boardingkort vid köp och ha en indikator om hur många enheter den personen köpt på flygplatsen så är det löst.
Citera
2025-05-20, 18:46
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Nej, jätteenkelt. Bara scanna boardingkort vid köp och ha en indikator om hur många enheter den personen köpt på flygplatsen så är det löst.

Låter super enkelt, verkligen. Samtliga restauranger på flygplatsen ska alltså scanna boarding kort för att ett flygbolag Ryanair självmant sätter upp en 2 öl limit på sina egna flyg. Sen antar jag även att säkerhetskontrollen ska blåsa alla som kommer från utsidan av flygplatsen också för de kan ju alltid druckit 2 öl eller mer och sedan gå in på flygplatsen. Allt detta ska såklart bekostas av skattebetalarna som då finansierar Arlanda. Detta för att ett flygbolag av dussintals på flygplatsen inför en ny regel.

Skitenkelt. Varför låter vi inte dig styra Arlanda ?

Edit: Arlanda gäller givetvis bara vår störta flygplats. Lägg även till alla flygplatser som Ryanair använder sig av i världen också.
Senast redigerad av Niggward 2025-05-20 kl. 18:49.
Citera
2025-05-20, 19:29
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Ja, detta gäller väl ungdomsgäng som åker på fylleresor till Marbella, Ayia Napa osv. På de flesta offentliga ställen tolereras ju inte att man är aspackad och odräglig. Då blir man ju avvisad, men det är ju lite svårt 10 000 meter upp i luften.

Dock så tror jag att dessa personer dricker egen sprit innan också.
Glöm inte att grabbgäng som åker på diverse fotbollsresor till GB via Ryanair.
Citera
2025-05-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är väl jättebra. Vad är det med er svennar och ert beroende av alkohol?

Vad är det med dig och ditt beroende av våra insatta skattepengar!
Bit inte den hand som föder dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in