2025-05-20, 05:02
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Tyvärr får resten av resenärerna ett kollektivt bestraffning för få idioter, dagens samhälle någon?

det är detta som är problemet.. inte 2 öl...

dags att börja med offentliga hängningar och stupstockar för att få pli på problemen.
Citera
2025-05-20, 05:39
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
han är ju ökänt snål så han vill väl folk ska dricka på planet istället
Min teori också. Ni får dricka öl, men det gör ni i mina plan.
Citera
2025-05-20, 06:04
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Dum i huvudet?
Om man flyger packad, ja då är man dum i huvudet.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-05-20 kl. 06:08.
Citera
2025-05-20, 07:19
Medlem
maxatdunders avatar
Helt rätt väg att gå, men så tycker jag bara för att jag inte är 19 längre
Citera
2025-05-20, 07:24
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsaWad
Nej, bara Nej.

Kaptenen/Befälhavaren är ytterst ansvarig för säkerheten ombord och kan därför kasta av vem som helst, även om det är ordförande för nykterhetsförbundet.

Det behövs inga som helst regler om maxintag på flygplatsen. Om du rapar när du bordar planet kan du bli avvisad och tvingad att boka om till nästa avgång.

Bara för att man har rätten behöver man inta ta sig rätten. Uppenbarligen har flygbolagen problem med folk som dricker. Nu vill man utåt visa vilken låg tolerans man har. Så folk är mer förstående och blivit varnade.
Citera
2025-05-20, 07:33
Medlem
Jag har flugit en del med Ryan Air, bara någon enstaka gång de senaste tio åren och har aldrig märkt av någon fylla eller allmänt stök pga berusade personer. Jag tror som någon tidigare i tråden skrev att problemet är engelskt trash på väg till varmare breddgrader.
Citera
2025-05-20, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Min teori också. Ni får dricka öl, men det gör ni i mina plan.

Har de ens servering av alkohol ombord?

Jag har bara flugit med Ryan Air en gång och det var mellan Köpenhamn och Budapest och kommer inte ihåg att de hade servering.
Citera
2025-05-20, 08:07
Medlem
Definitivt ja!

Om det är någonstans man rabblar säkerhet, trygghet, att vara alert och att följa säkerhets- och evakueringsinstruktioner är det just DÄR!

Folk tillåts dricka hur mycket o hur dom vill samtidigt som sprit o tax free flyger runt öronen på en.

Vid en banal nödlandning är många ombord berusade o likadant vid en incident på flygplatsen.

Fullständigt bisarrt att alkohol överhuvud taget tillåts när man samtidigt hjärntvättar o spammar om säkerhetsrisker….
Citera
2025-05-20, 08:12
Medlem
Vad fan tjänar man på att vara full på planet? Du kan liksom inte röra dig så mycket.
Citera
2025-05-20, 08:30
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
"Bara?" Så detta nya system ska införas på alla restauranger och barer på alla flygplatser överallt i världen där Ryanair flyger för hur många hundratals miljoner eller miljarder det nu kan kosta för att VDn för ETT flygbolag tycker det? Vem ska bekosta det, Ryanair? Flygplatserna?

Det sistnämnda lär det ju inte bli tal om då Ryanair, som alla andra flygbolag hyr sin plats på flygplatsen och har ingen influens över den övriga infrastrukturen hos sina "hyresvärdar".

Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Då formulerar jag om min fråga en smula. Om du bedrev en flygplats, skulle du vilja drabbas av ett ”mycket stort hyrestapp” för att tillgodose ett flygbolags möjligheter att sälja mer alkohol ombord planet?

Men snälla, jag har bara svarat på ett inlägg och där frågan var om det var tekniskt möjligt. Självklart är det en sinnessjuk idé som varken flygplatsägare eller flygplatshyresgäster är intresserade av.
Citera
2025-05-20, 09:52
Medlem
Så de kan sälja mer öl på planet istället 🙂
Citera
2025-05-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Jag är som sagt ingen förespråkare av förbud så vill du och dina polare dricka er drängfulla på en flygplats så be my guest.
Sedan är de argumenten som du har presenterat totalt åt helvete och helt utan substans.

Börja med att du uppenbarligen inte har fattat hur alkohol fungerar. Alkohol förstärker den befintliga känslan. Är du livrädd för att flyga så kommer 6 öl knappast att fixa resan, utan personen riskerar snarare att fucka ur ordentligt.
Du måste alltså vara lite småfull innan du är man nog till din tjej? Ja, jävlar vilket kap hon har gjort.
Jag reser en hel del och brukar se din typ av resenärer med jämna mellanrum. Dessa kliver av, lite lätt illamående, trötta och är ett lämpligt offer för skrupelfria taxichaufförer som kör för överpris till centrum.
Slutligen, en liten lätt uträkning visar att du tillsammans med tjej eller polare är jävligt störiga mot andra passagerare och rent statistiskt sett brukar sådana som du få i plytet.

Verkar snarare vara du som inte fattar hur alkohol fungerar. Skulle man bli mer blyg/rädd/osäker av att dricka skulle ingen dricka. Att man blir social och trevlig av måttlig alkoholkonsumtion är ett faktum alla som någonsin konsumerat alkohol känner till.

Självklart finns det folk med dåligt ölsinne som flippar ur eller beter sig helt oacceptabelt även efter enstaka öl, men dessa är och har alltid varit en pytteliten minoritet.

OT: Detta är ett kasst förslag som kommer bli både dyrt och svårt att implementera. Gissar att det rinner ut i sanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in