• 8
  • 9
2025-05-20, 19:49
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Glöm inte att grabbgäng som åker på diverse fotbollsresor till GB via Ryanair.

Ja, gäller ju alla möjliga resor med grabbgäng runt Europa. När jag åkte till Budapest i somras (förvisso inte med Ryanair), så var det ett jävla liv på ett tyskt grabbgäng. De satt utspridda över planet, gapa, skåla och förde ett jävla liv.
Citera
2025-05-20, 20:04
Medlem
Tranquility Bass avatar
Om man erbjuder en tjänst som bygger på att ha fylletrattar som kunder kan man knappast klaga på att man får fylletrattar till kunder. Om man nu inte vill ha fylletrattar som kunder så får man väl skriva in i villkoren att man får ha max x.y promille för att få koma ombord.
Citera
2025-05-20, 21:37
Medlem
Självklart ska man få påföljder om man misssköter sig och är odrägligt full etc. Förstår inte problemet att man ska limitera det hela till 2 öl. Sverige börjar bli en diktatur! Dom ska skita om jag tar 2 eller 3 öl på Arlanda så länge som jag sköter mig inom lagens gränser.

Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Om man erbjuder en tjänst som bygger på att ha fylletrattar som kunder kan man knappast klaga på att man får fylletrattar till kunder. Om man nu inte vill ha fylletrattar som kunder så får man väl skriva in i villkoren att man får ha max x.y promille för att få koma ombord.
Citera
2025-05-20, 21:48
Medlem
Höj priserna och bli av med dräggen istället. Det räcker sannolikt att lägga sig en enstaka krona över den som är näst billigast så lär fylleristerna välja det bolaget istället. Det är min starka övertygelse att de som han refererar till alltid kommer att välja det billigaste alternativet. Om det inte hade varit sant så hade jag behövt beblanda mig med patrasket väsentligt oftare men jag har lärt mig att dessa människor måste man betala för att slippa.
Citera
2025-05-20, 22:10
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Det borde väl handla om berusningsgraden vid ombordstigning och inte hur mycket man druckit just på något serveringsställe på flygplatsen? konstigt uttalande...? skulle det gälla oavsett hur lång tid man tillbringar på flygplatsen?
2öl på 1.5tim och 2öl på 5.5tim?
Jag tror inte att man ska tolka uttalandet bokstavligt. Huvudsakligen är det nog bara ett sätt att få uppmärksamhet men sekundärt kan det nog tolkas som en fyllenivå som helst inte bör passeras oavsett om det görs med öl på flygplatsen eller rom&rohypnol på flygbussen.
Citera
2025-05-20, 22:39
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerNisse
Självklart ska man få påföljder om man misssköter sig och är odrägligt full etc. Förstår inte problemet att man ska limitera det hela till 2 öl. Sverige börjar bli en diktatur! Dom ska skita om jag tar 2 eller 3 öl på Arlanda så länge som jag sköter mig inom lagens gränser.

Har du ens läst tråden mellan dina öl? Det är VDn på Ryanair som vill begränsa hur många öl du ska få dricka, inte "Sverige".
Citera
2025-05-20, 23:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Samtidigt hos Ryanairs VD: öl efter dito som jagas ned med diverse stimulanter.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in