Citat:
Ursprungligen postat av
Lazydell
Som sagt vi vet inte vad, eller hur, händelsen utspelade sig. Därför så kan du inte heller säga att det skedde med vilje.
Om det var oavsiktligt, alltså att få tag i påsen var huvudsyftet, och det uppstod tumult i samband med det, så anser jag inte att det är att jämställa med hur vi föreställer oss relationsvåld, nej.
Och det är så många har uppfattat det.
Att MZ är en hustrumisshandlare, att de levt i en relation där våld är en del av vardagen samt att detta har skett framför deras barn.
Skribenten som skriver om den påstådda händelsen i inlägg 9113, skriver "knuffas in i väggen ". En knuff är utförd med vilje. En knuff är
inte en olyckshändelse.
Nu vet vi inte hur eller vad som hänt i detta fallet. Min fråga till dig handlade inte ens om det, utan var en mer generell fråga.
Ser du det inte som fysiskt våld om en person med vilje knuffar in en annan person i en vägg?
Och ser du det inte som psykiskt våld om din partner tillika dina små barns medförälder tar kokain och bryr sig
mer om sitt kokain än om familjens välmående? Och tom. bryr sig
mer om kokainet än om ifall du blir skadad av en knuff in i en vägg? Och så lite otrohet på det.
För om du inte ser detta som fysiskt och psykiskt våld. Så förstår jag varför du reagerar så hårt på Cs Instagram uttalande.
Om du anser att lite otrohet, kokainmissbruk osv. Ska väl man tåla hos sin partner. Ja, då förstår jag din upprördhet över Cs Instagram uttalande.
Men
om Du ser det som något du själv inte skulle orka med hos en partner: otrohet och kokainmissbruk. Och om du såg detta som fysiskt våld: en knuff med vilje in i en vägg... ja, då skulle det vara lite klädsamt om du visade lite mer ödmjukhet gentemot C och hennes Instagram uttalande som hon även dolde rätt snabbt.