2025-05-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Som sagt vi vet inte vad, eller hur, händelsen utspelade sig. Därför så kan du inte heller säga att det skedde med vilje.

Om det var oavsiktligt, alltså att få tag i påsen var huvudsyftet, och det uppstod tumult i samband med det, så anser jag inte att det är att jämställa med hur vi föreställer oss relationsvåld, nej.

Och det är så många har uppfattat det.
Att MZ är en hustrumisshandlare, att de levt i en relation där våld är en del av vardagen samt att detta har skett framför deras barn.

Skribenten som skriver om den påstådda händelsen i inlägg 9113, skriver "knuffas in i väggen ". En knuff är utförd med vilje. En knuff är inte en olyckshändelse.

Nu vet vi inte hur eller vad som hänt i detta fallet. Min fråga till dig handlade inte ens om det, utan var en mer generell fråga.

Ser du det inte som fysiskt våld om en person med vilje knuffar in en annan person i en vägg?

Och ser du det inte som psykiskt våld om din partner tillika dina små barns medförälder tar kokain och bryr sig mer om sitt kokain än om familjens välmående? Och tom. bryr sig mer om kokainet än om ifall du blir skadad av en knuff in i en vägg? Och så lite otrohet på det.

För om du inte ser detta som fysiskt och psykiskt våld. Så förstår jag varför du reagerar så hårt på Cs Instagram uttalande.

Om du anser att lite otrohet, kokainmissbruk osv. Ska väl man tåla hos sin partner. Ja, då förstår jag din upprördhet över Cs Instagram uttalande.

Men om Du ser det som något du själv inte skulle orka med hos en partner: otrohet och kokainmissbruk. Och om du såg detta som fysiskt våld: en knuff med vilje in i en vägg... ja, då skulle det vara lite klädsamt om du visade lite mer ödmjukhet gentemot C och hennes Instagram uttalande som hon även dolde rätt snabbt.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-20 kl. 15:08.
Citera
2025-05-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Behöver kanske reklam för sin nya serie som nog inte går så bra jämförs ju med Wahlgrens värd och att hon är avundsjuk på dom.

Skulle tro det!
Citera
2025-05-20, 15:40
C är verkligen bara en helt vanlig morsa som vill att barnen ska få växa upp med en drogfri pappa och nära sin storebror.

Ja, hennes inlägg var onödigt. Vi skulle fått veta allt det här ändå genom den offentliga processen.

Att den här tråden försöker måla upp henne som någon slags hatisk golddigger som vill förstöra barnens relation till sin pappa är bara hemskt.
Citera
2025-05-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
C är verkligen bara en helt vanlig morsa som vill att barnen ska få växa upp med en drogfri pappa och nära sin storebror.

Ja, hennes inlägg var onödigt. Vi skulle fått veta allt det här ändå genom den offentliga processen.

Att den här tråden försöker måla upp henne som någon slags hatisk golddigger som vill förstöra barnens relation till sin pappa är bara hemskt.

Håller helt med!

Dock gällande hennes inlägg är det väldigt tydligt att det kommer efter att M återigen tar på sig offerkoftan då det minsann är han som lämnat in ansökan om skilsmässa och att han själv tog det beslutet. Att han lämnar henne, när det är tvärtom. Det var viktigt för M att visa att han inte gjort något fel och att det är C som ”gjort fel”. Då orkar C uppenbart inte hålla tillbaka längre, för det är antagligen så här det sett ut under hela förhållandet. Det är alltid M, M och återigen M.

Men visst, det bästa vore att fortsatt hålla sig tillbaka från C s sida. Frågan är dock om hon inte gjort det, hade det då fortfarande daltats med M? Hur skulle hon någonsin få göra sin röst hörd? Tveksamt faktiskt.

Hon ville dessutom tydligt hålla skilsmässan och allt därtill utanför offentligheten. Med all rätt. Med det bryr sig inte M om. M trodde han skulle komma undan ännu en gång och inte heller nu tagit något som helst ansvar. Har han ens försökt säga orden ”jag har gjort fel, jag kommer göra allt i min makt för att rädda det jag kan och jag tar fullt ansvar för det som skett”. Nä, han fortsätter skylla på alla andra.
Citera
2025-05-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Bland tio hälsosamma sätt att göra sig av med ilska anses:
1.Kasta eller förstör något (på ett säkert sätt). Att fysiskt kasta något kan lindra stress och vara till hjälp i det omedelbara ögonblicket. Har du en trädgård? Gå ut med en boll eller hitta några stenar att kasta om du har tillräckligt med utrymme. Eller krossa något, som en mugg eller ett gammalt skräp som du har tänkt göra dig av med. Om det inte är ett realistiskt alternativ, var kreativt – kasta något mjukt (som ihopknölade strumpor eller en rulle toalettpapper) mot en tom vägg eller ett äpple i skogen (fåglarna kommer att få det)

Det finns lagar och regler vi behöver följa hur vi agerar mot andra. Inte ens butiker får hur som helst ta tillbaka sina stulna varor. De skall ringa polisen och hade varit det rätta att göra.
Att kasta sin fru i väggen är väl ändå inte ett hälsosamt sätt att göra sig av med ilska?
Citera
2025-05-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Inte som jag känner till. Kanske.

Är man då musiker?
Citera
2025-05-20, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av hotellkudde
Håller helt med!

Dock gällande hennes inlägg är det väldigt tydligt att det kommer efter att M återigen tar på sig offerkoftan då det minsann är han som lämnat in ansökan om skilsmässa och att han själv tog det beslutet. Att han lämnar henne, när det är tvärtom. Det var viktigt för M att visa att han inte gjort något fel och att det är C som ”gjort fel”. Då orkar C uppenbart inte hålla tillbaka längre, för det är antagligen så här det sett ut under hela förhållandet. Det är alltid M, M och återigen M.

Men visst, det bästa vore att fortsatt hålla sig tillbaka från C s sida. Frågan är dock om hon inte gjort det, hade det då fortfarande daltats med M? Hur skulle hon någonsin få göra sin röst hörd? Tveksamt faktiskt.

Hon ville dessutom tydligt hålla skilsmässan och allt därtill utanför offentligheten. Med all rätt. Med det bryr sig inte M om. M trodde han skulle komma undan ännu en gång och inte heller nu tagit något som helst ansvar. Har han ens försökt säga orden ”jag har gjort fel, jag kommer göra allt i min makt för att rädda det jag kan och jag tar fullt ansvar för det som skett”. Nä, han fortsätter skylla på alla andra.

Ja, det är ju tydligt för alla utom Ms fans i den här tråden att hans uttalande i media var någon slags trigger för C. Uttalandet är skrivet på ett sätt som man förstår är till för att skapa sympatier för honom.

Med tanke på att hon faktiskt ansökte om skilsmässa i England förstår man ju att hon försökt göra allt hon kan för att detta inte ska hamna i offentligheten från början, men när det inte var lika viktigt för M så fattar man ju att hon tröttnar

Sen tror jag också man får se till vilken skada som faktiskt skett. Jag tror inte att ett enda av hans fan som är dom som betalar biljetter för att se honom börjat tycka illa om honom för att detta uttalandet kom. Det verkar finnas ett samband mellan att vara svagbegåvad, bo på landet, försvara destruktiva män och att vara någon som är ett M -fan.
Citera
2025-05-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hotellkudde
Håller helt med!

Det är typiskt missbrukare, dom är ALLTID missförstådda offer.

”Plötsligt” fanns det kokain i bussen och eftersom Måns tydligen är en beroendepersonlighet kan han ju inte hjälpa att drogerna blev så lockande, detta vid ca 35års ålder
Citera
2025-05-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nu hittade jag! Du inser att spekulationerna som avsågs alltså handlar om huruvida C borde hindra M från att träffa barnen och inte?

”I rarely comment on these messages but I feel it is important to stop speculation.

I will never ever stop the children from having anything but a wonderful relationship with their father. That’s incredibly important to me, and always will be.

He has unlimited access to them providing it is safe.”

Perfekt! Precis som de flesta av oss hela tiden hävdat så är inte hennes avsikt att hindra M från att träffa barnen utan det hon vill är att dom ska få ha en fantastisk relation med en pappa som är ren. Fint att hon bekräftat det!

En mamma som offentligt anklagat sin fd man och sina två barns pappa för psykisk och fysisk misshandel, varit beredd att förstöra hela hans livslånga strävan om karriär över världen skriver plötsligt att barnen obehindrat skall få träffa honom.?? Där föll allt hon dramatiserat. Hon har insinuerat och låtit alla tro att hon blivit så misshandlad att hon sökt vård. Skamligt! Vid en allvarlig situation hade hon tagit skyddat boende direkt och kämpat om vårdnaden direkt och vägrat låta honom träffa dem igen. Detta är att gå över gränsen.
Citera
2025-05-20, 16:51
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
En mamma som offentligt anklagat sin fd man och sina två barns pappa för psykisk och fysisk misshandel, varit beredd att förstöra hela hans livslånga strävan om karriär över världen skriver plötsligt att barnen obehindrat skall få träffa honom.?? Där föll allt hon dramatiserat. Hon har insinuerat och låtit alla tro att hon blivit så misshandlad att hon sökt vård. Skamligt! Vid en allvarlig situation hade hon tagit skyddat boende direkt och kämpat om vårdnaden direkt och vägrat låta honom träffa dem igen. Detta är att gå över gränsen.

Du missar att hon ”så länge det är säkert”, alltså så länge M håller sig ren. Du fattar ju att allt som hänt under de här månaderna är ett resultat av hans missbruk. Det förstår hon också och hon är en god vårdnadhavare och medförälder som ställer krav på att den andra föräldern måste vara ren. Hon är också en god vårdnadshavare och medförälder som aldrig försökt ta barnen ifrån honom eller hindrar honom från att träffa sina barn, så länge han är ren.

Vad hon sagt och insinuerat i dina fantasier får stå för dig.
Senast redigerad av katperlom 2025-05-20 kl. 17:00.
Citera
2025-05-20, 16:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222

”Plötsligt” fanns det kokain i bussen och eftersom Måns tydligen är en beroendepersonlighet kan han ju inte hjälpa att drogerna blev så lockande, detta vid ca 35års ålder

Jag var i turnébussen med de andra och sträckte mig för att nå en skål med jordnötter, när jag snubblade på drinkoliver som någon hade tappat. Då ramlade jag med näsan i det mystiska vita pulver som låg på bordet. Det smärtar mig att säga att en del av pulvret hamnade i mig.
Citera
2025-05-20, 16:54
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222

Verkligen missförstådda, så hemskt att hela världen konspirerar mot just honom. Vad har han gjort för att förtjäna det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in