Citat:
Ursprungligen postat av
VemSkaManTroPa
Vad är det för fel på dessa WT-människor egentligen?
I senaste vloggen uppmanar man barnen att döda en spindel. Joakim är "rädd" och Jonna skriker till barnen "Mosa den bara!"
Lär för f-n barnen (och tittarna) att man ska vara rädd om spindlar, vill man inte ha dem (svårt att undvika) eller se dem inomhus så släpper man ut dem istället för att döda dem.
Sen kan man ju fråga sig varför en 4-åring kan namnen på flera skräckfilmskaraktärer. Låter WT-paret barnet spela spel (Roblox) där man verkar kunna gå omkring och döda folk? Det verkar också vara ok för paret att "skoja" om att "hugga med kniv" (mot andra). Allt för content...
Såg på en kortvideo som dom lagt ut på youtube höromdagen, där Jocke går loss med en motorsåg ( leksak) och låtsas såga barnen samtidigt som han vrålar. " förlåt jag fick feeling" säger han när Jonna avbryter spektaklet. I deras nästsista ( tror jag ) poddavsnitt där dom går igenom sonens svårigheter och nytillkomna ADHD-diagnos, pratar dom om att sonen säger saker som blod och knivar på förskolan, dom känner inte igen förskolans beskrivning av svårigheterna där, trots att dom ägnat ett halvt avsnitt över hur jobbiga barnen är, att dom inte lyssnar på tillsägelser och är så jobbiga att Jonna måste välja sina strider för att överhuvudtaget orka med trotset.
Påminner mig om en annan motsägande sak som Jocke sagt i samband med uppläsning av BUP journalanteckningar, där Jocke blir lite stött på poddkollegan och säger att om barn leker eller pratar om knivar och blod, är det inte barnet det är fel på. Det är föräldrarna som måste granskas, var får barnet saker ifrån?
Angående deras egna son förklarade dom att felet efter bedömning av experter, är att han blir trött, för att få adrenalin säger han opassande saker?? Det låter mycket långsökt. Jag skulle hellre tolka barnets opassande beteende bland andra på det sätt Jocke tolkade sina egna ord och handlingar som liten, Opassande filmer, spel, lekar och kanske en inre konflikt av olika anledningar.