2025-05-20, 13:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Oroväckande om Jockes son börjar uppvisa samma avvikande beteende som Jocke, och föräldrarna inte reagerar. Det är inget fel på barnet, men det är inte normalt att ett litet barn pratar om såna saker, det är en varningssignal man ska reagera på och kontakta läkare eller liknande utbildad personal för att ta reda på varför.

Och precis där gick du över gränsen. Jag hoppas verkligen att Jocke läser detta.
Lämna hans barn utanför!!

Du litar ju bara på fakta men jag ser bara en idiotisk åsikt om ett litet barn.
Citera
2025-05-20, 13:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och precis där gick du över gränsen. Jag hoppas verkligen att Jocke läser detta.

Jocke valde att offentligt prata om att hans son pratar om knivar och blod.
Jag kommenterade att det lät som att föräldrarna inte verkade ta detta på allvar, trots att Jocke själv reagerade starkt på att ingen gjorde något när Jocke som barn pratade om knivar och blod.

Det var ju Jocke som valde att ta denna information om sin son offentligt. Har du problem med det får du ju ta det med Jocke.

Om det är avvikande beteende du reagerar och tror det betyder något dåligt eller negativt så kan du ju läsa på lite vad det faktiskt betyder
Senast redigerad av Dopy 2025-05-20 kl. 13:54.
Citera
2025-05-20, 14:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Någonstans får ju pojken detta ifrån.
Kan ju vara allt ifrån film, spel, höra föräldrarna prata om något manus, jag vet ej om barnen kanske varit med vid filminspelning och råkat höra något.
Citera
2025-05-20, 14:18
Avslutad
Citat:
Finns det inte någon Freddy Kreuger-figur i Roblox? Är det den du menar?
Citera
2025-05-20, 14:25
Avslutad
Citat:
Jag kommenterade att det lät som att föräldrarna inte verkade ta detta på allvar, trots att Jocke själv reagerade starkt på att ingen gjorde något när Jocke som barn pratade om knivar och blod.

Det var ju Jocke som valde att ta denna information om sin son offentligt. Har du problem med det får du ju ta det med Jocke.

Om det är avvikande beteende du reagerar och tror det betyder något dåligt eller negativt så kan du ju läsa på lite vad det faktiskt betyder

Jag håller med dig till 100% Det var ju väldigt viktigt att kommentera att Chrippas barn lekte monster, vilket dom flesta ungar gör i hennes ålder. När det kommer till Jockiboi blir allt så känsligt och man måste verkligen ha överseende med allt
Citera
2025-05-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
Såg på en kortvideo som dom lagt ut på youtube höromdagen, där Jocke går loss med en motorsåg ( leksak) och låtsas såga barnen samtidigt som han vrålar. " förlåt jag fick feeling" säger han när Jonna avbryter spektaklet. I deras nästsista ( tror jag ) poddavsnitt där dom går igenom sonens svårigheter och nytillkomna ADHD-diagnos, pratar dom om att sonen säger saker som blod och knivar på förskolan, dom känner inte igen förskolans beskrivning av svårigheterna där, trots att dom ägnat ett halvt avsnitt över hur jobbiga barnen är, att dom inte lyssnar på tillsägelser och är så jobbiga att Jonna måste välja sina strider för att överhuvudtaget orka med trotset.

Påminner mig om en annan motsägande sak som Jocke sagt i samband med uppläsning av BUP journalanteckningar, där Jocke blir lite stött på poddkollegan och säger att om barn leker eller pratar om knivar och blod, är det inte barnet det är fel på. Det är föräldrarna som måste granskas, var får barnet saker ifrån?

Angående deras egna son förklarade dom att felet efter bedömning av experter, är att han blir trött, för att få adrenalin säger han opassande saker?? Det låter mycket långsökt. Jag skulle hellre tolka barnets opassande beteende bland andra på det sätt Jocke tolkade sina egna ord och handlingar som liten, Opassande filmer, spel, lekar och kanske en inre konflikt av olika anledningar.

Om 4-åringen pratar om blod och knivar så måste det ju komma någonstans ifrån dvs. från föräldrarna. Får uppfattningen av att barnen är väldigt beroende av sina "paddor" och att paret använder dessa som en slags barnvakt. På sina resor har de oftast med en extra person som verkar agera barnvakt, klarar de inte av sitt föräldraskap eller skaffade de barn endast för content...

I mina ögon är det inte normalt att en 4-åring känner till karaktärer från skräckfilmer dvs. Ghostface (Scream), Pennywise (Det) och Pinhead (Hellraiser). Har även hört Joakim prata om dockan Annabelle i barnens närvaro.
I en vlogg säger det äldre barnet att 4-åringen spelade "ett jätteläskigt spel" innan Joakim kom in i rummet. Man får uppfattningen av att paret inte bryr sig om vad 4-åringen spelar (troligtvis inte 6-åringen heller) för spel.

Har sett att barnen verkar få göra saker utan att de blir tillsagda, t.ex. flickan klenade snorkråkor på Joakims tröja och 4-åringen har slagits, men de har inte blivit tillsagda.

Joakim "går lös" med en motorsåg (leksak) på både människor och föremål, han har heller inga problem med att hugga med en kniv (leksak) mot andra människor. Tänk om barnen en dag får för sig att ta en riktig kniv och hugga mot någon...
Citera
2025-05-20, 14:33
Avstängd
Citat:

Sluta med att diskutera hans barn.

Du som kommer med pekpinnar till andra som diskuterar utan fakta ska väl inte själv spekulera. Dubbelmoral.
Citera
2025-05-20, 14:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Jag skriver till dig igen bara för att din kommentar gör mig så jävla arg.

Att ha ett avvikande beteende = beteenden som bryter mot sociala normer är inget negativt eller dåligt. Oftast är det beteenden som bryter mot sociala normer som är symtom på tex adhd, autism och liknande, det är inget fel på att ha såna beteenden!
Nästan alla barn har någongång i sin uppväxt uppvisat ett beteenden som bryter mot sociala normer.

Och att försöka tabu belägga att söka vård för att ta reda på varför ens barn visar ett beteenden som bryter mot sociala normer, som om det vore något skamligt eller fel är bara vidrigt.

Att du ser negativt på avvikande beteenden = beteenden som bryter mot sociala normer är vidrigt.
Och att du ser negativt på att försöka ta reda på varför ens barn har avvikande beteende är vidrigt.

Jocke får gärna läsa min kommentar, jag tror inte jocke ser något problem med folk som har beteenden som bryter mot sociala normer, jag tror inte heller han ser problem med att försöka ta reda på varför och ifall man kan hjälpa eller underlätta för barnet på något sätt. Det är nog du som ser problem med det.

Om jocke stör sig att man pratar om den information Jocke sprider så kanske han ska tänka på vad han sprider. Och intressant isåfall att ni reagerade på min kommentar och inte de andra användarna som började hela diskussionen om det Jocke sa i sin podd
Citera
2025-05-20, 14:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Du som kommer med pekpinnar till andra som diskuterar utan fakta ska väl inte själv spekulera. Dubbelmoral.
Och du har inte diskuterat Chrippas dotter?

Så Jocke pratade inte om sin son i senaste podden?
Citera
2025-05-20, 14:39
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:

Haha, jag undrar vem det är som har dubbelmoral här.
Citera
2025-05-20, 14:48
Medlem
Citat:
Oroväckande om Jockes son börjar uppvisa samma avvikande beteende som Jocke, och föräldrarna inte reagerar. Det är inget fel på barnet, men det är inte normalt att ett litet barn pratar om såna saker, det är en varningssignal man ska reagera på och kontakta läkare eller liknande utbildad personal för att ta reda på varför.

Citat:

Skulle vara intressant att få hör din förklaring till att en 4-åring pratar om knivar och blod? Tror du att det beror på något annat än att Joakim och Jonna gör vloggar där man hugger med knivar mot människor och sågar med motorsåg på både människor och föremål samt att 4-åringen spelar spel där man hugger folk med kniv?

Vad tycker du om att paret Lundell använder sina barn för att tjäna pengar? Har du kontaktat paret någon gång för att säga till dem samma sak "Lämna barnen utanför"?

OT: Ditt inlägg tillför inte tråden någonting, mer än att du gnäller på en användare för att den formulerade sig på ett sätt som inte verkar passa dig.
Om du prövar att läsa igen, så ser du att användaren inte skriver att det är fel på barnet.

Varför hoppas du att Joakim ska läsa användarens inlägg? Hotar du användaren och vad skulle Joakim göra åt saken?
Citera
2025-05-20, 14:55
Medlem
Citat:

Ganska uppenbart att det kommer från föräldrarna, inte normalt att en 4-åring skulle känna till flertalet karaktärer från skräckfilmer.
Underligt att paret låter en 4-åring sitta och spela spel där man hugger folk med kniv, finns det inte någon form av barnlås på det här Roblox.

På internet går det att få fram följande information:
"Roblox har ingen fast åldersgräns men rekommenderas från 7 år med vuxet sällskap enligt PEGI. AppStore har satt en gräns på 12 år och Google Play listar det som lämpligt för tonåringar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in