2025-05-20, 14:59
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Skulle vara intressant att få hör din förklaring till att en 4-åring pratar om knivar och blod? Tror du att det beror på något annat än att Joakim och Jonna gör vloggar där man hugger med knivar mot människor och sågar med motorsåg på både människor och föremål samt att 4-åringen spelar spel där man hugger folk med kniv?

Vad tycker du om att paret Lundell använder sina barn för att tjäna pengar? Har du kontaktat paret någon gång för att säga till dem samma sak "Lämna barnen utanför"?

OT: Ditt inlägg tillför inte tråden någonting, mer än att du gnäller på en användare för att den formulerade sig på ett sätt som inte verkar passa dig.
Om du prövar att läsa igen, så ser du att användaren inte skriver att det är fel på barnet.

Varför hoppas du att Joakim ska läsa användarens inlägg? Hotar du användaren och vad skulle Joakim göra åt saken?

Vad Jocke skulle kunna göra åt saken?

Jocke har hotat med att hänga ut användare på Flashback i en tv-serie.
Men enbart användare som inte tycker som honom. Jocke har tom en lista på vilka han hotat att hänga ut.

Undrar förresten hur det går med den där tv-serien? Den skulle ha kommit i höstas.
Citera
2025-05-20, 15:02
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ganska uppenbart att det kommer från föräldrarna, inte normalt att en 4-åring skulle känna till flertalet karaktärer från skräckfilmer.
Underligt att paret låter en 4-åring sitta och spela spel där man hugger folk med kniv, finns det inte någon form av barnlås på det här Roblox.

På internet går det att få fram följande information:
"Roblox har ingen fast åldersgräns men rekommenderas från 7 år med vuxet sällskap enligt PEGI. AppStore har satt en gräns på 12 år och Google Play listar det som lämpligt för tonåringar."

Jag håller med helt och hållet.

Dessutom borde inte barnarbete vara tillåtet i ett land som Sverige.
Senast redigerad av granny-panties 2025-05-20 kl. 15:19.
Citera
2025-05-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag håller med dig till 100% Det var ju väldigt viktigt att kommentera att Chrippas barn lekte monster, vilket dom flesta ungar gör i hennes ålder. När det kommer till Jockiboi blir allt så känsligt och man måste verkligen ha överseende med allt

Kommer ihåg vilken lynchstämning det blev gällande den där monsterleken. Kan tycka att det är lite för tidigt att leka monster med en 4-åring men ska inte uttala mig om detta då jag inte har varit närvarande vid själva lektillfället.

Är mer skrämmande att få höra att en 4-åring känner till flertalet karaktärer från skräckfilmer (framkommer i parets egna vloggar). Paret Lundell gör content när att man hugger knivar mot folk, sågar med motorsåg både mot människor och föremål, uppmuntrar sonen att klä ut sig till karaktären i Scream osv. Nu senast så uppmanar man barnen att döda en spindel, trots att barnen själva säger att spindlar är snälla...

Det är en 4-åring det handlar om! Var är alla personer som fördömde Linneas monsterlek...
Citera
2025-05-20, 15:22
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Kommer ihåg vilken lynchstämning det blev gällande den där monsterleken. Kan tycka att det är lite för tidigt att leka monster med en 4-åring men ska inte uttala mig om detta då jag inte har varit närvarande vid själva lektillfället.

Är mer skrämmande att få höra att en 4-åring känner till flertalet karaktärer från skräckfilmer (framkommer i parets egna vloggar). Paret Lundell gör content när att man hugger knivar mot folk, sågar med motorsåg både mot människor och föremål, uppmuntrar sonen att klä ut sig till karaktären i Scream osv. Nu senast så uppmanar man barnen att döda en spindel, trots att barnen själva säger att spindlar är snälla...

Det är en 4-åring det handlar om! Var är alla personer som fördömde Linneas monsterlek...

Tänk om vi skulle dissekera Jockes barn på samma sätt som man gjorde med Chrippas dotter.

Vilket liv det skulle bli.
Citera
2025-05-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Jag håller med helt och hållet.

Dessutom borde inte barnarbetare vara tillåtet i ett land som Sverige.

Från Arbetsmiljöverkets hemsida:
"Om du som arbetsgivare anställer barn under 13 år måste du ansöka om tillstånd. Det gäller bland annat när barn under 13 år ska uppträda och repetera inom kulturell eller konstnärlig verksamhet och vid sport- och reklamevenemang, som artist, statist eller likande."

Skulle vara intressant om någon kunde posta alla tillstånd som paret har:

1. Anställda barn, för barnen får väl lön för allt sitt arbete som genererar pengar till företaget. Arbetsmiljöverket
2. Kameraövervakning av allmän gata i bostadskvarter (från dörrklocka, se JLCs vlogg). IMY
3. Tillstånd från människor som exponeras i parets vloggar (GDPR-lagen)
4. Tillstånd från Airbnb, gällande befintlig kameraöverakning i företagets villa.
"Airbnb tillåter inte att värdar har övervakningskameror eller inspelningsenheter som övervakar inomhusutrymmen i boenden, även om dessa enheter är avstängda." Källa: Airbnb
Citera
2025-05-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag skriver till dig igen bara för att din kommentar gör mig så jävla arg.

Att ha ett avvikande beteende = beteenden som bryter mot sociala normer är inget negativt eller dåligt. Oftast är det beteenden som bryter mot sociala normer som är symtom på tex adhd, autism och liknande, det är inget fel på att ha såna beteenden!
Nästan alla barn har någongång i sin uppväxt uppvisat ett beteenden som bryter mot sociala normer.

Och att försöka tabu belägga att söka vård för att ta reda på varför ens barn visar ett beteenden som bryter mot sociala normer, som om det vore något skamligt eller fel är bara vidrigt.

Att du ser negativt på avvikande beteenden = beteenden som bryter mot sociala normer är vidrigt.
Och att du ser negativt på att försöka ta reda på varför ens barn har avvikande beteende är vidrigt.

Jocke får gärna läsa min kommentar, jag tror inte jocke ser något problem med folk som har beteenden som bryter mot sociala normer, jag tror inte heller han ser problem med att försöka ta reda på varför och ifall man kan hjälpa eller underlätta för barnet på något sätt. Det är nog du som ser problem med det.

Om jocke stör sig att man pratar om den information Jocke sprider så kanske han ska tänka på vad han sprider. Och intressant isåfall att ni reagerade på min kommentar och inte de andra användarna som började hela diskussionen om det Jocke sa i sin podd

Men pojken är utredd han har ju diagnos redan.
Citera
2025-05-20, 15:37
Medlem
Citat:
Vad Jocke skulle kunna göra åt saken?

Jocke har hotat med att hänga ut användare på Flashback i en tv-serie.
Men enbart användare som inte tycker som honom. Jocke har tom en lista på vilka han hotat att hänga ut.

Undrar förresten hur det går med den där tv-serien? Den skulle ha kommit i höstas.

Sista avsnittet spelas in idag.
Citera
2025-05-20, 15:47
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

Spännande!

Då kom verkligen inte alla med. Hur många hittade han?
Citera
2025-05-20, 15:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men pojken är utredd han har ju diagnos redan.
Adhd får en inte att prata om knivar och blod.
Citera
2025-05-20, 15:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
När och vart släpps serien då? Den skulle ju ha släppts redan förra året.
Citera
2025-05-20, 15:54
Medlem
Citat:
Tänk om vi skulle dissekera Jockes barn på samma sätt som man gjorde med Chrippas dotter.

Vilket liv det skulle bli.

Ja det verkar vara skillnad på person och person. Jag vill inte identifiera mig med ordet "vi" då jag är en egen individ och inte anser mig tillhöra någon grupp men jag förstår vad du menar.

Ärligt talat så tror jag inte att användare (som kritiserar paret Lundells beteende, skattefusk etc.) skulle sjunka så lågt som dessa användare som av någon underlig anledning har ett så enormt hat emot två personer de inte känner.
Dessa användare påminner lite om de som är springpojkar åt kriminella nätverk, de ser upp till någon och tror att de "högre upp" bryr sig om dem. De förstår inte att de utnyttjas och kommer att slängas till vargarna så fort de inte är till nytta eller gör bort sig.

Det jag reagerar på är att det verkar accepteras att Joakim, Anjo, Rask m.m. kan bete sig hur som helst men så fort Chrippa och Linnea gör samma sak, ja då jävlar. Underligt att en del inte ser/förstår att Joakim, Anjo, Rask m.m. är lika goda kålsupare allihopa. Vissa användare borde verkligen se sig själva i spegeln och fundera lite på vad de håller på med, de är riktigt riktigt otrevliga och det mot andra användare också.

Chrippa, Joakim och Jonna skattefuskar. Anjo fuskar troligtvis också, är osäker om Rask gör det.
Chrippa har skulder hos Kronofogden, Joakim har haft det (osäker på om han verkligen betalade av sin skuld på över 700.000 kr eller om han gjorde en "Lisen"), Anjo (i företaget), Anjos fru Lisen, Rask och hans fru.
Citera
2025-05-20, 16:11
Medlem
Citat:
Spännande!

Då kom verkligen inte alla med. Hur många hittade han?

Vet inte om den handlar om det, den infon har väl inte kommit ut.
Skrev bara att sista avsnittet spelas in idag, någon serie han gör med SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in