2025-05-20, 16:10
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Håller inte med. Neutralt blir det när det inte luktar alls. Och somalier luktar alltid.
Så alla andra luktar inte alltid?
Citera
2025-05-20, 16:22
Medlem
Krishnamurti84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Instämmer!
De har inte bidragit med något positivt för det svenska samhället, förutom att de givit arbete åt poliser, kriminalvård, advokater och socialarbetare. De är som fästingar på den svenska samhällskroppen med sin parasitiska livsstil där de ser till att utnyttja alla bidrag till max o inte drar sig det minsta för att begå bidragsbrott - karlarna skaffar flera fruar o kan då få tillgång till flera läghenheter som sedan hyrs ut svart, samma vid sk skenskilsmässor.

Man skaffar barn på barn för bidragens skull. Kvinnoförtrycket med onskärelse o hederskultur är närmast totalt inom den somaliska gruppen. När ungarna inte längre ger någon inkomst vid 16 kickas de ut i kriminalitet, om de inte redan hamnat där( läste en SvD-artikel om detta för några år sedan).

Allt som allt- ett totalt parasitiskt folkslag som inte för ett öre ens försöker anpassa sig för Sverige, förutom de delar som ger bidrag. Jag jämför dem med fästingar.

För femton år sedan skulle jag ha blivit förfärad över hur jag nu tänker, men sedan fick jag ett jobb där jag ofta kom i kontakt med folk från Mena, där de flesta var somalier. Efter två veckors kontakt med dem så var jag närmast redo att gå med i BSS-så jobbiga var de att ha att göra med!

Sverige skulle sannerligen må mycket bättre av att samtliga somalier som är här försvann o reste tillbaka till Somalia. Jag önskar dem inget ont, bara bort från Sverige!
Jag önskar att du inte
var hjärntvättad och efterbliven. Din subjektiva syn är tydligen det som borde avgöra ifall människor som kommer ifrån Somalia får stanna kvar i Sverige? Tänk om alla du stött på använde sin hjärna på
samma sätt. För många människor som har blivit efterblivna på grund av skola/tv och utav detta falska samhälle utan att inse det är extremt ledsamt men sanning. Andra vuxna människor som fortsätter denna kavalkad av lögner och division är också skyldiga!
Krya på dig!
Åtminstone gå och berätta det här för dina politiker eller kanske en av dessa somalier du avskyr! 😂
Senast redigerad av Krishnamurti84 2025-05-20 kl. 16:27. Anledning: Jag har stavat fel! Dubbelkolla ej! Känslor!
Citera
2025-05-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busgris
Så alla andra luktar inte alltid?

Somalier luktar alltid.
Citera
2025-05-20, 16:35
Medlem
Duums avatar
En gång satt jag brevid en somalier på bussen. Vi satt där tillsammans i harmoni fram tills hans telefon ringde och svarade. När han började prata osade det en stank från hans mun, vilket kan beskrivas som kadaver. Det är vad dom hitills har tillfört mig i samhället
Citera
2025-05-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUCKJEWSA
Massor med barn, cirka tio per familj...
Vad är det för fantasier? Källa på det?
Citera
2025-05-20, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Som rubriken lyder.

Det forsar fram somalier på alla hörn och kanter i Sverige men det är sällan man hör nåt gott om just somalier, och andra invandrargrupper hatar somalier.

Varför tar Sverige emot såpass många? Vad är poängen?

Andra invandrare tex. Balkan, Iran osv bidrar till samhället på många sätt och vis genom arbete, skola osv så det förstår jag att man tar emot folk därifrån.

Vad tror ni?

Nästan alla västerländska länder lider av underbefolkning, även Kina mm. Folkgrupper som inte har en uppenbar nytta för samhället brukar vanligtvis skaffa mellan 5-12 barn så det är en investering som staten gör för att öka befolkningen och därmed bota faran med underbefolkning. För att samhällsklasser ska finnas behövs det också arbetslösa och bidragstagaren, också är det ett sätt för många partier att säkra röster som gynnar politiker mm. Så nog är somalier och liknande folkslag värdelösa utåt men de gör nytta för makthavarna och de rika.
Citera
2025-05-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
För femton år sedan skulle jag ha blivit förfärad över hur jag nu tänker, men sedan fick jag ett jobb där jag ofta kom i kontakt med folk från Mena, där de flesta var somalier. Efter två veckors kontakt med dem så var jag närmast redo att gå med i BSS-så jobbiga var de att ha att göra med!

Sverige skulle sannerligen må mycket bättre av att samtliga somalier som är här försvann o reste tillbaka till Somalia. Jag önskar dem inget ont, bara bort från Sverige!

Väl formulerat. Exakt så är det ju.

Några av dem klarar någorlunda av att sköta några av de allra enklaste jobben i samhället. Typ städerska eller busschaufför.
Den stora majoriteten varken kan eller vill ens det.
Och så är de extremt överrepresenterade inom grov brottslighet och utmärker sig särskilt genom att de i motsatts till de flesta andra brottslingar inte tycker att det är det minsta svårt att ta ett människoliv. Det betyder absolut ingenting för dem.

Så visst, importera några miljoner till och betala dem för att skaffa många barn. Allt annat är väl rasism? Eller hur L?

Och för 15 år sedan hade jag också tyckt att mina nuvarande åsikter var hemska. Men det är ju tyvärr så här.
Citera
2025-05-20, 18:21
Medlem
IQ i Somalia har ett snitt runt 65. Man kan inte begära att personer med så låg intelligens vare sig skall kunna försörja sig själva eller integreras i ett samhälle som Sverige. Sen finns det naturligtvis individer som har högre än genomsnittlig intelligens som klarar det. Men de är i minoritet.
Citera
2025-05-20, 18:26
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag har jobbat med somalier och de är bra arbetare som inte klagar och vill göra rätt från dig. Så vad gäller arbete med dem har jag inget klagomål.

Generellt hög till mycket hög frånvaro, långsamt tempo och låg till medelmåttig kvalitet på utfört arbete. Däremot brukar somalierna, generellt, vara lättsamma och inte lida av något större behov av att hävda sig eller jaga bekräftelse. Detta innebär att jag föredrar somalier framför araber där lättja/attitydproblem/labilt temperament och skitsnack är lite av ett säkert signum. Araber och somalier som är politiskt intresserade och definierar sig som vänster är själva definitionen av katastrofmix, oavsett ålder och kön.
Citera
2025-05-20, 18:28
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...är det här ett dåligt skämt eller..???

Nej Somaliskor är skarpa och eftertraktade inom finansiella yrken.
Citera
2025-05-20, 18:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Nej Somaliskor är skarpa och eftertraktade inom finansiella yrken.

När, var, hur? Har aldrig träffat en somaliska inom det gebitet.
Citera
2025-05-20, 18:30
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Vi behöver alla fötter på marken som finns till att försvara oss i det kommande kriget mot Ivan.

Du behöver verkligen läsa sidan 147 i M7742-108001

Kapitlet : ”värdering av vapensystem”

Nej, vi behöver verkligen inte, och har aldrig, eller kommer behöva, ha en massa infanterister från Afrikas horn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in