Citat:
Ursprungligen postat av
KallesKulor
Om man ska klumpa ihop dem i en grupp, så nej, det finns absolut ingen samhällsvinst. De bär inte sin egen vikt och är en stor kostnad för samhället. Kulturellt tillför de inte något heller.
Ett samhälle kan inte gå runt på arbetslösa, bidragstagare, buss/taxichaufförer samt matbud.
Hade vi sett dem som samhällsbärare hade vi sett många somalier som ingenjörer, tekniker, chefer, några som börs-VD, jurister, civilekonomer. Men de lyser med sin frånvaro.
Problemet svenska politiker har är att bara om man ”bakar pizza” så är man välkommen till Sverige och anses vara integrerad. Men invandrarna har oftast inte alls integrerats. De kan knappt språket, behåller sin kultur, till och med avskyr svensk kultur och ser ner på svenska kvinnor. Helt utebliven integration. Bara för att jag bakar några sunkiga pizzor i Kina så blir jag inte kines för det. Att enbart jobba är en väldigt dålig måttstock på integration. Så att importera somalier med stark klankultur som går emot allt Sverige står för, och sedan ha dem arbetslösa och försöka ”skapa enkla jobb” och tro att integrationen är löst är så otroligt naivt och dumt.
Instämmer!
De har inte bidragit med något positivt för det svenska samhället, förutom att de givit arbete åt poliser, kriminalvård, advokater och socialarbetare. De är som fästingar på den svenska samhällskroppen med sin parasitiska livsstil där de ser till att utnyttja alla bidrag till max o inte drar sig det minsta för att begå bidragsbrott - karlarna skaffar flera fruar o kan då få tillgång till flera läghenheter som sedan hyrs ut svart, samma vid sk skenskilsmässor.
Man skaffar barn på barn för bidragens skull. Kvinnoförtrycket med onskärelse o hederskultur är närmast totalt inom den somaliska gruppen. När ungarna inte längre ger någon inkomst vid 16 kickas de ut i kriminalitet, om de inte redan hamnat där( läste en SvD-artikel om detta för några år sedan).
Allt som allt- ett totalt parasitiskt folkslag som inte för ett öre ens försöker anpassa sig för Sverige, förutom de delar som ger bidrag. Jag jämför dem med fästingar.
För femton år sedan skulle jag ha blivit förfärad över hur jag nu tänker, men sedan fick jag ett jobb där jag ofta kom i kontakt med folk från Mena, där de flesta var somalier. Efter två veckors kontakt med dem så var jag närmast redo att gå med i BSS-så jobbiga var de att ha att göra med!
Sverige skulle sannerligen må mycket bättre av att samtliga somalier som är här försvann o reste tillbaka till Somalia. Jag önskar dem inget ont, bara bort från Sverige!