Citat:
(OT: Jag har nu läst ordväxlingen mellan dig och Jenny9 och kommer till den korrekta slutsatsen att det var du som helt oprovocerat började angripa henne.
Så Jenny inte är en normal debattör? Hon går nämligen till personangrepp jämt. Borde du inte då rapportera det hon skriver också då eller? Nej juste, det kommer du inte, för du bryr dig inte om personangreppen ifall de kommer ifrån s.k. feminister som står på din sida. Du kör med dubbla måttstockar.
Här började hon oprovocerat attackera mig bara för att hon blev överkörd sakligt i diskussionen:
Här började hon oprovocerat attackera mig bara för att hon blev överkörd sakligt i diskussionen:
På FB råder stundtals rå jargong där debattörer kallar varandra öknamn, t ex fjant, idiot, incel och kvinnohatare, men det sker inom acceptabla gränser och urartar inte till systematiska personangrepp som du ägnar dig åt.)
Citat:
(OT: Du uppvisar typiska exempel på härskartekniker - mera specifikt förlöjligande och förminskning. Eftersom du tar till förolämpningar istället för att bemöta argument är det ett tydligt tecken på att du är osäker eller har brist på verkliga motargument. Du flyttar alltför ofta din fokus till debattörens person och ifrågasätter och nedvärderar dennes kompetens. Det är ett retoriskt knep som du använder för att underminera din motpart, snarare än att föra en saklig diskussion.Det finns en stor skillnad - jag går till personangrepp mot feminister i situationer när de exempelvis undviker att bemöta min kritik, struntar i sanningen och beter sig intellektuellt oärligt. Jag är alltså intresserad av sanningen primärt.
Feminister däremot som Jenny? Hon går till personangrepp när hon får smisk i den sakliga diskussionen. Vill du se ännu mer belägg för detta? För du verkar vara i förnekelse.
Men det är klart det är jobbigt för er feminister när ni helt plötsligt stöter på en motståndare som ni inte kan köra över.
I en riktig debatt hade ni varit tvungna att bemöta kritiken, varit förbjudna att köra med fokusförflyttning, inte kunnat använda era härskartekniker etc. Jag hade stipulerat debattregler som hade tvingat er att applicera empiriskt, statistiskt och logiskt resonerande och jag hade även sett till att era påståenden är så tydliga och icke-vaga att de kan dissikeras till fullo för att få fram sanningen.
Ni hade inte kunnat gömma er på något sätt. Respekt är något man förtjänar. Att hitta på saker på mäns bekostnad, undvika kritik och vara oärlig är ett snabbt sätt för mig att inte vilja ge er respekt. Att detta ska behöva förklaras för en vuxen människa är tragiskt.
Feminister däremot som Jenny? Hon går till personangrepp när hon får smisk i den sakliga diskussionen. Vill du se ännu mer belägg för detta? För du verkar vara i förnekelse.
Men det är klart det är jobbigt för er feminister när ni helt plötsligt stöter på en motståndare som ni inte kan köra över.
I en riktig debatt hade ni varit tvungna att bemöta kritiken, varit förbjudna att köra med fokusförflyttning, inte kunnat använda era härskartekniker etc. Jag hade stipulerat debattregler som hade tvingat er att applicera empiriskt, statistiskt och logiskt resonerande och jag hade även sett till att era påståenden är så tydliga och icke-vaga att de kan dissikeras till fullo för att få fram sanningen.
Ni hade inte kunnat gömma er på något sätt. Respekt är något man förtjänar. Att hitta på saker på mäns bekostnad, undvika kritik och vara oärlig är ett snabbt sätt för mig att inte vilja ge er respekt. Att detta ska behöva förklaras för en vuxen människa är tragiskt.
Ditt sätt att argumentera är varken konstruktivt eller ärligt. Det är snarare ett försök av dig att till varje pris vinna diskussionen genom att diskreditera dina motdebattörer än att söka sanning eller förståelse.
Ett sådant beteende som du har uppvisat i åtskilliga inlägg tolereras inte. Det är helt legitimt för mig att påpeka att du går till personangrepp.
Om du vill fortsätta diskussionen med mig, så gör det på mina villkor. Jag är inte skyldig att bemöta någon som inte visar respekt.)
Din förståelse för empiri är närmast helt obefintlig.
.