2025-05-19, 12:47
Medlem
Snyggt och bra samt snabbt fiskat utan den som var först på bollen. Med o gå ut med namn! Riktigt snyggt
Citera
2025-05-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Häktningsförhandlingen är bokad 13.30. Det är först efter att den har ägt rum som häktningsprotokollet kan författas. Efter det kan du begära ut häktningsprotokoll.

Helguppgifter brukar vara sisådär. EB var inte ostraffad, kom det fram idag.
EB har även varit vittne till en misshandel i Helsingborg för övrigt
Citera
2025-05-19, 13:26
Medlem
EB, 57 år skriven i Örkelljunga…Sannolika skäl är dessutom den högre misstankegraden.

Det hela låter smått galet. Vad sjutton kan motivet här vara?
Citera
2025-05-19, 13:29
Medlem
Ett försök till rån som gått jävligt snett … kanske..
Citera
2025-05-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
EB, 57 år skriven i Örkelljunga…Sannolika skäl är dessutom den högre misstankegraden.

Det hela låter smått galet. Vad sjutton kan motivet här vara?

Eller hur…varför lixom?! Trafikerat, centralt, mack med övervakningskameror och vanliga svensson pensionärer.
Citera
2025-05-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Japp, och han är inte sekretess hos tingsrätten.

https://gofile.io/d/o5rxsn

Tackar för häktningsframställan!

Så MGM är alltså EB, som nämndes redan tidigt i tråden.

Jag vet ganska väl vem EB är. Vill ej gå in på detaljer, eftersom jag inte vill outa mig själv i detta forum. Men kan säga att jag haft ytlig kontakt med EB i ett par olika sammanhang.

Mitt intryck är att han framstår som svagbegåvad, nästan på gränsen till förståndshandikappad, att han med stor säkerhet har något slags neuropsykiatrisk diagnos, samt att han verkar ha bristande impulskontroll.

Å andra sidan är EB 57 år gammal, och verkar fram till nu ha levt ett någorlunda ordnat liv. Han verkar ha haft bostad och arbete. Om han dömts för brott har det troligen inte handlat om någon grövre kriminalitet, eftersom han inte verkar ha varit känd av polisen. Det är, sett ur detta perspektiv, mycket underligt att han nu är misstänkt för ett extremt grovt brott, alltså mord på två personer.

Jag hade inte blivit förvånad om han ägnat sig åt mindre allvarlig brottslighet i någon form. Han är på många sätt urtypen för en person som kan tänkas hålla på med småstölder eller handel med stöldgods. Det hade inte heller varit förvånande om han t.ex. misshandlat någon under ett fyllebråk på krogen. Men dubbelmord - det är ju på en helt annan nivå!

Någon skrev tidigare i tråden att EB under tiden före morden synts mycket i Klippan, att han utebilivit från sitt arbete och att han umgåtts med "folk från samhällets botten". Om dessa uppgifter stämmer kanske man kan tänka sig följande:

Något har hänt i EB:s liv som fått honom att tappa greppet och bete sig ännu mer avvikande än vanligt. Han har börjat umgås i missbrukarkretsar, och kanske tagit droger som han inte varit van att använda. Han har fått något slags "snedtändning", kanske efter att ha blandat diverse olika berusningsmedel, och totalt tappat kontrollen.

Ett sådant scenario skulle kunna förklara om han under inledande förhör varken kunnat förneka eller erkänna brott. Om han varit kraftigt påverkad av droger/alkohol kanske han har oklara minnen av vad han gjort. Det skulle också kunna förklara det totalt irrationella agerandet. Det verkar ju inte finnas någon logisk förklaring till morden.
Citera
2025-05-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerrattan88
Har eb barn?

Om man jämför med EBs bilder på fb och andra med samma efternamn verkar det vara sonen K*lle(fb). Fullständigt namn K*rl Em*l Ge*te Bag*r. Åldern stämmer inte helt med 35 som någon skrev, denne är nämligen 33. Men det är min bästa gissning.. vet inte om han har fler.
Senast redigerad av Dunderdelight 2025-05-19 kl. 14:45.
Citera
2025-05-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderdelight
Om man jämför med EBs bilder på fb och andra med samma efternamn verkar det vara sonen K*lle(fb). Fullständigt namn K*rl Em*l Ge*te Bag*r. Åldern stämmer inte helt med 35 som någon skrev, denne är nämligen 33. Men det är min bästa gissning.. vet inte om han har fler.

Jag tror att du hittat rätt person, dvs. sonen. Det var jag som skrev att jag trodde sonen var runt 35. Alltså tog jag fel på ett par år.
Citera
2025-05-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Tackar för häktningsframställan!

Så MGM är alltså EB, som nämndes redan tidigt i tråden.

Jag vet ganska väl vem EB är. Vill ej gå in på detaljer, eftersom jag inte vill outa mig själv i detta forum. Men kan säga att jag haft ytlig kontakt med EB i ett par olika sammanhang.

Mitt intryck är att han framstår som svagbegåvad, nästan på gränsen till förståndshandikappad, att han med stor säkerhet har något slags neuropsykiatrisk diagnos, samt att han verkar ha bristande impulskontroll.

Å andra sidan är EB 57 år gammal, och verkar fram till nu ha levt ett någorlunda ordnat liv. Han verkar ha haft bostad och arbete. Om han dömts för brott har det troligen inte handlat om någon grövre kriminalitet, eftersom han inte verkar ha varit känd av polisen. Det är, sett ur detta perspektiv, mycket underligt att han nu är misstänkt för ett extremt grovt brott, alltså mord på två personer.

Jag hade inte blivit förvånad om han ägnat sig åt mindre allvarlig brottslighet i någon form. Han är på många sätt urtypen för en person som kan tänkas hålla på med småstölder eller handel med stöldgods. Det hade inte heller varit förvånande om han t.ex. misshandlat någon under ett fyllebråk på krogen. Men dubbelmord - det är ju på en helt annan nivå!

Någon skrev tidigare i tråden att EB under tiden före morden synts mycket i Klippan, att han utebilivit från sitt arbete och att han umgåtts med "folk från samhällets botten". Om dessa uppgifter stämmer kanske man kan tänka sig följande:

Något har hänt i EB:s liv som fått honom att tappa greppet och bete sig ännu mer avvikande än vanligt. Han har börjat umgås i missbrukarkretsar, och kanske tagit droger som han inte varit van att använda. Han har fått något slags "snedtändning", kanske efter att ha blandat diverse olika berusningsmedel, och totalt tappat kontrollen.

Ett sådant scenario skulle kunna förklara om han under inledande förhör varken kunnat förneka eller erkänna brott. Om han varit kraftigt påverkad av droger/alkohol kanske han har oklara minnen av vad han gjort. Det skulle också kunna förklara det totalt irrationella agerandet. Det verkar ju inte finnas någon logisk förklaring till morden.
Verkar ju väldigt märkligt att han rår på en man 1.80 lång och som väger runt 100 kg (stått i tråden tidigare) samt ytterligare en person! Han kan väl inte vara lejd?
Senast redigerad av Notle 2025-05-19 kl. 15:32.
Citera
2025-05-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notle
Verkar ju väldigt märkligt att han rår på en man 1.80 lång och som väger runt 100 kg (stått i tråden tidigare) samt ytterligare en person!

Känns inte så märkligt
Citera
2025-05-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerrattan88
Eller hur…varför lixom?! Trafikerat, centralt, mack med övervakningskameror och vanliga svensson pensionärer.

Ja visst det framstår som högst obegripligt.

Det gick relativt fort för polisen att ringa in honom. Han måste nästa fångats på någon kamera vid tidpunkten eller lämnat DNA spår efter sig på BP.

EB har väl fått värsta psykbrytet men vad har triggat honom till detta vansinnesdåd som han nu inte verkar vilja prata om?

Finns det någon koppling alls till BO??
Citera
2025-05-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja visst det framstår som högst obegripligt.

Det gick relativt fort för polisen att ringa in honom. Han måste nästa fångats på någon kamera vid tidpunkten eller lämnat DNA spår efter sig på BP.

EB har väl fått värsta psykbrytet men vad har triggat honom till detta vansinnesdåd som han nu inte verkar vilja prata om?

Finns det någon koppling alls till BO??

Fetade, polis hade inte haft ett resultat så pass snabbt, det tar normalt 3-4 veckor att få en matchning efter det att provet kommit till labbet, inte ett par tre dagar.
Kamera och vittnesmål är väl det mest troliga. Det är fortfarande inte bra bevis som förmedlats till media* av polis, de måste ha något specifikt för att häkta tycker man. De har inte heller kunnat avgöra om detta gjorts av MGM själv eller om han haft hjälp av något slag.

Edit: tillägg
Senast redigerad av chrisemil 2025-05-19 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in