2025-05-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Ja! Och Pontus och Jannika.

Faktiskt. Wow!?!!
Citera
2025-05-19, 12:01
Medlem
Att Sam har kallat Denise för ”snusande bohem”. VAD I HELA…

Försöker han negga? Läst The Game har han ju definitivt gjort men är han verkligen så dum? Vilken jubelidiot han framstår som.
Citera
2025-05-19, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Proteser.

Men ni som tycker han ”verkar gay” eller till och med påstår att ni VET att han är det - FÖRKLARA!!!! Vad grundar ni detta på? Att han inte tycker en tjej är snygg? Har han sagt det till er? Och varför skulle han då ställa upp i programmet som hetero när han hade kunnat paras ihop med en man? Internaliserad homofobi, absolut. Men varför ens ställa upp i programmet då???

Det kan väl finnas många skäl till att inte ha velat inse eller vågat stå för att man är gay? Det skulle kunna handla om kulturella skillnader, att ha växt upp på en mindre ort osv. Bara för att det är betydligt mer accepterat idag så innebär det inte att det är enkelt eller problemfritt (det är den här tråden ett levande bevis på). Det finns de som är gifta med nån av motsatt kön i 30 år och först i 50-årsåldern inleder en relation med nån av samma kön.

OM nu Sam skulle vara gay så kanske han inte har erkänt det ens för sig själv eller in i det sista hoppas på att kunna bli kär i en kvinna. Han kanske känner stark press utifrån angående att bilda familj. Kanske är längtan efter fru och barn så stark att han väljer att låtsas. Eller också har han inte kommit så långt i sin "process" att han har accepterat det fullt ut. Vem vet.

Jag vet inte vilken läggning Sam har och jag tycker att det är hans ensak (och ganska ointressant). Men jag tycker inte heller att det vore helt osannolikt att nån som ställde upp i programmet, som gifte sig med nån av motsatt kön, senare visade sig vara gay. Sånt händer. Tror det var nån I Bonde söker fru som kom på att hon var gay efter programmets slut.
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-19 kl. 12:14.
Citera
2025-05-19, 12:12
Avslutad
Citat:
Faktiskt. Wow!?!!
Så det får bli Ebba och Dennis. Och Amanda och Sam. Mycket bättre.
Citera
2025-05-19, 12:17
Avslutad
Citat:
Att Sam har kallat Denise för ”snusande bohem”. VAD I HELA…

Försöker han negga? Läst The Game har han ju definitivt gjort men är han verkligen så dum? Vilken jubelidiot han framstår som.

Och psykologen i Eftersnack pratar på som om det var alldeles normalt?!

Dennis får sån panikångest att han inte kan andas varje gång Jannika ställer en enkel fråga. Han borde kanske sjukskrivas från programmet?
Citera
2025-05-19, 12:48
Medlem
BallaBellas avatar
Jag fixar knappt att se på hon som är så irriterad och arg hela tiden.
Han kommer inte trivas i det förhållandet länge. Det tär på sikt och ingen klarar av dessa humörsväningar
Ser redan nu att han tassar på tårna för henne och det blir aldrig bra i längden.
Han är värd ett mer harmoniskt förhållande så de två tror jag absolut inte på.
Citera
2025-05-19, 12:54
Medlem
Citat:
Faktiskt. Wow!?!!

Ja! Alla dessa par hade passat bättre än nuvarande uppställning. Att produktionen inte åtminstone matchade Denise och Alexander är ju ett stort mysterium, tror de hade varit perfekta för varandra. Och inte alls omöjligt att Sam hade gått igång på Amandas hårda och kantiga sätt.
Citera
2025-05-19, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.Agejev
Ja! Alla dessa par hade passat bättre än nuvarande uppställning. Att produktionen inte åtminstone matchade Denise och Alexander är ju ett stort mysterium, tror de hade varit perfekta för varandra. Och inte alls omöjligt att Sam hade gått igång på Amandas hårda och kantiga sätt.
Mysterium vet jag inte. De vill väl göra "bra tv"?
Citera
2025-05-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Det kan väl finnas många skäl till att inte ha velat inse eller vågat stå för att man är gay? Det skulle kunna handla om kulturella skillnader, att ha växt upp på en mindre ort osv. Bara för att det är betydligt mer accepterat idag så innebär det inte att det är enkelt eller problemfritt (det är den här tråden ett levande bevis på). Det finns de som är gifta med nån av motsatt kön i 30 år och först i 50-årsåldern inleder en relation med nån av samma kön.

OM nu Sam skulle vara gay så kanske han inte har erkänt det ens för sig själv eller in i det sista hoppas på att kunna bli kär i en kvinna. Han kanske känner stark press utifrån angående att bilda familj. Kanske är längtan efter fru och barn så stark att han väljer att låtsas. Eller också har han inte kommit så långt i sin "process" att han har accepterat det fullt ut. Vem vet.

Jag vet inte vilken läggning Sam har och jag tycker att det är hans ensak (och ganska ointressant). Men jag tycker inte heller att det vore helt osannolikt att nån som ställde upp i programmet, som gifte sig med nån av motsatt kön, senare visade sig vara gay. Sånt händer. Tror det var nån I Bonde söker fru som kom på att hon var gay efter programmets slut.

Varför kan vi inta bar acceptera det han säger? Han känner ingen fysisk attraktion.

Varför tror ingen här honom?
Citera
2025-05-19, 14:58
Medlem
Det är tufft för deltagarna att jobba samtidigt som det är de viktigaste veckorna innan "beslutet" ska tas. Jag tror att programmet hade tjänat på att unna deltagarna betald ledighet under inspelningen. Det hade blivit nog med drama att filma ändå. Som det är upplagt nu känns det rätt omänskligt. Och jag tror att många relationer rasar pga av trötthet och utmattning hos deltagarna. De dras dessutom med kameramänniskor nära inpå sig.
(Undrar om någon fått utbrott på kamerateamet någon gång?? )

Jag är nyfiken på hur de tjejerna ser ut och är personlighetsmässigt som skrivit i tråden att de tidigare dejtat Sam....Men sånt kan vi ju inte få veta. Men nyfiken är jag vilken typ av tjejer han väljer. Jag tror att han väljer disneyprinsessor som han kan sätta på en piedestal kanske.

Den som kämpar på allra mest är ju Jannika. Och Pontus. Det ska de ha all heder för. Bra jobbat!!
Citera
2025-05-19, 15:25
Medlem
Peace2023s avatar
Denise säger till Sam att "Du får mig känna mig jätteful".
Sam svarar "Jag tycker inte du är jätteful".

Denise är en vacker, snygg och fräsch ung kvinna, hon förtjänar någon som kan uppskatta henne.
Citera
2025-05-19, 15:42
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Gah! Står inte ut med Dennis och hans stora offerkofta! Fy fan vad osexigt! Jannika förtjänar så mycket mer. Lusig säsong på det viset att det är en person i varje par (Alexander, Pontus, Jannika och Denise) som man verkligen gillar och känner sympati för. Tänk om dessa fyra kunnat matchas ihop på nåt sätt…

Bra tanke! De är snällisar. Fötterna på jorden och redo för en seriös relation.

Amanda tänker på sig själv först och främst och ska ha guldmedalj och en partner som uppfyller hennes behov.
Fast ja, det är väl bra att hon står så på egna ben men hur släpper hon då in någon i sitt liv på riktigt om det bara handlar om att tillfredsställa hennes behov?
Sam förstår jag mig inte på. Ska en läkare inte kunna skilja på var och vart? Eller är det dialektalt? Hur kan man säga till en kvinna: jag tycker inte du är jätteful? En snygg kvinna dessutom.
Ebba tror jag har viss självinsikt men stackars Pontus. Du är värd en snällare tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in