Citat:
Ursprungligen postat av
cinnamonbon
Proteser.
Men ni som tycker han ”verkar gay” eller till och med påstår att ni VET att han är det - FÖRKLARA!!!! Vad grundar ni detta på? Att han inte tycker en tjej är snygg? Har han sagt det till er? Och varför skulle han då ställa upp i programmet som hetero när han hade kunnat paras ihop med en man? Internaliserad homofobi, absolut. Men varför ens ställa upp i programmet då???

Det kan väl finnas många skäl till att inte ha velat inse eller vågat stå för att man är gay? Det skulle kunna handla om kulturella skillnader, att ha växt upp på en mindre ort osv. Bara för att det är betydligt mer accepterat idag så innebär det inte att det är enkelt eller problemfritt (det är den här tråden ett levande bevis på). Det finns de som är gifta med nån av motsatt kön i 30 år och först i 50-årsåldern inleder en relation med nån av samma kön.
OM nu Sam skulle vara gay så kanske han inte har erkänt det ens för sig själv eller in i det sista hoppas på att kunna bli kär i en kvinna. Han kanske känner stark press utifrån angående att bilda familj. Kanske är längtan efter fru och barn så stark att han väljer att låtsas. Eller också har han inte kommit så långt i sin "process" att han har accepterat det fullt ut. Vem vet.
Jag vet inte vilken läggning Sam har och jag tycker att det är hans ensak (och ganska ointressant). Men jag tycker inte heller att det vore helt osannolikt att nån som ställde upp i programmet, som gifte sig med nån av motsatt kön, senare visade sig vara gay. Sånt händer. Tror det var nån I Bonde söker fru som kom på att hon var gay efter programmets slut.