2025-05-19, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0ps1
Tycker många överreagerar lite över Ebba. Hon vill uppenbarligen vara till lags men kämpar med något inom sig. Att bli överstimulerad på det viset hon blir, urmjölkad på energi snabbt och svänger i humöret fort under dagen (speciellt om trött) är enligt mig tecken på ADHD. Har det själv och kan relatera till mycket av hur hon är. Man försöker så gott det går, men vardagen är liksom full av intryck som gör att man inte kan fungera som andra. Ni är för snabba med att döma.

Det är såklart ingen ursäkt till att bete sig illa. Det gäller att ha självinsikt och jobba på sig själv, men det vill jag påstå att man ser tecken av hos Ebba.

Reagerade mer på Dennis beteende isåfall och hur han lyckades dra på sig någon offerkofta när Jannika mådde dåligt över hans kommentarer när dom satt i fönstret.

Jag kan relatera å det grövsta och jag skulle därför aldrig ställa upp i ett sånt program. Man får ha lite respekt för sina medmänniskor.

Nu verkar det gå bra för Dennis och Jannika så de kanske är ett undantagsfall. Men generellt sett tycker jag absolut inte att nån som aldrig har haft ett förhållande, eller ens sovit bredvid nån, ska gifta sig med en främling och dessutom i tv. Snacka om att gå från 0 till 100.

Jaha men vem ska då ställa upp I programmet, undrar kanske nån nu. I princip ingen, skulle jag säga.
Citera
2025-05-19, 03:44
Medlem
kulturstrategs avatar
Citera
2025-05-19, 04:12
Medlem
Gah! Står inte ut med Dennis och hans stora offerkofta! Fy fan vad osexigt! Jannika förtjänar så mycket mer. Lusig säsong på det viset att det är en person i varje par (Alexander, Pontus, Jannika och Denise) som man verkligen gillar och känner sympati för. Tänk om dessa fyra kunnat matchas ihop på nåt sätt…
Citera
2025-05-19, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Jag tycker inte heller att det är snyggt att vara kraftigt överviktig men jag tycker att just Jannika var väldigt vacker trots det. Nu är jag inte attraherad av kvinnor men jag kan tycka att män med viss övervikt är attraktiva och en större övervikt kan jag bortse från om jag tycker att mannen är attraktiv i övrigt. Det är inte svart eller vitt, som jag ser det. Jag tror att det finns män som tycker att Jannika är vacker och attraktiv trots att hennes kropp inte är perfekt.

Jag tycker inte att Dennis är omanlig. I den här säsongens program är han den enda deltagaren som jag ser nåt manligt i. De andra männen är könsneutrala i mina ögon. Men Dennis är en man och en attraktiv sådan. Och det är jag ju inte den första kvinnan här som påpekar... CPAP-masken gör honom inte mindre attraktiv i mina ögon. Jag tycker att det finns en charm i att han visar sig lite sårbar genom att oroa sig för vad hans partner ska tycka om det. Överviktig är han förstås per definition men den lilla övervikt han har tycker jag inte är nåt att prata om. Han verkar väldigt rörlig och aktiv och han verkar ha mycket energi. Han klär sig snyggt och övervikten stör inte rent estetiskt. Han ser bra ut i bar överkropp. Hans erektionsproblem verkar ha löst sig...

Politisk tillhörighet är inte en dealbreaker för mig och jag tvivlar på att särskilt många män skulle tacka nej till en attraktiv kvinna på grund av hennes politiska tillhörighet?! En man ska precis sätta på en superhet kvinna som är allt han drömt om men när kläderna är av så nämner hon vad hon röstar på och snubben klär på sig och drar? Nja...?

Det enda som skulle störa mig med Dennis kropp är hur hans brallor behöver knäppas under magen och därför åker ner... Det funkar inte för mig att min partner skämmer ut mig genom att visa skåran för hela världen!!! Nu är jag kvinna, underviktig och använder enbart brallor med hög midja så jag har inte riktigt koll på hur man ska lösa problemet...? Men visst måste det finnas lösningar på det?! Man ser ju ändå att ganska många män har samma problem...? Det måste väl finnas andra modeller på jeans? En större storlek kanske? Eller så får man dra dem högre upp? Kalsongerna kan man väl dra upp? Eller en instoppad t-shirt kanske? Tejpa kalsongerna med bh-tejp? Vi kvinnor har ju liksom lösningar på allt sånt där med kjolar som kan blåsa upp och tuttar som kan fara ut... Det är ju många män som har lite större magar och då blir det väl problem när dagens mode säger att jeansen ska vara låga och knäppas under magen, antar jag. Finns det nån man här i tråden som har nåt råd angående detta?
Han är tjock vilket gör att byxorna pressas nedåt av magen
Citera
2025-05-19, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Han är tjock vilket gör att byxorna pressas nedåt av magen
Ja, det var ju exakt det jag skrev? Jag frågade inte vad det beror på utan vad man kan göra åt problemet.

Såhär skrev jag:

"Det är ju många män som har lite större magar och då blir det väl problem när dagens mode säger att jeansen ska vara låga och knäppas under magen antar jag. Finns det nån man här i tråden som har nåt råd angående detta?

Vet inte på vilket sätt jag hade kunnat vara tydligare? Visst, jag använde inte just ordet tjock utan skrev "lite större mage". Det kanske inte var tydligt nog?
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-19 kl. 09:04.
Citera
2025-05-19, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Gah! Står inte ut med Dennis och hans stora offerkofta! Fy fan vad osexigt! Jannika förtjänar så mycket mer. Lusig säsong på det viset att det är en person i varje par (Alexander, Pontus, Jannika och Denise) som man verkligen gillar och känner sympati för. Tänk om dessa fyra kunnat matchas ihop på nåt sätt…

Åh vad jag håller med om detta!!!!
Citera
2025-05-19, 11:18
Medlem
Vad är grejen med Sams tänder? De ser ut att vara tre nummer för stora för hans mun. Dessutom verkar han 100% gay. Får jättekonstiga vibbar av honom.
Citera
2025-05-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frehleyy
Vad är grejen med Sams tänder? De ser ut att vara tre nummer för stora för hans mun. Dessutom verkar han 100% gay. Får jättekonstiga vibbar av honom.

Proteser.

Men ni som tycker han ”verkar gay” eller till och med påstår att ni VET att han är det - FÖRKLARA!!!! Vad grundar ni detta på? Att han inte tycker en tjej är snygg? Har han sagt det till er? Och varför skulle han då ställa upp i programmet som hetero när han hade kunnat paras ihop med en man? Internaliserad homofobi, absolut. Men varför ens ställa upp i programmet då???
Citera
2025-05-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Åh vad jag håller med om detta!!!!

Alexander och Denise!!!! Para ihop de två NU.
Citera
2025-05-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Proteser.

Men ni som tycker han ”verkar gay” eller till och med påstår att ni VET att han är det - FÖRKLARA!!!! Vad grundar ni detta på? Att han inte tycker en tjej är snygg? Har han sagt det till er? Och varför skulle han då ställa upp i programmet som hetero när han hade kunnat paras ihop med en man? Internaliserad homofobi, absolut. Men varför ens ställa upp i programmet då???

Jag vet inte, bara en känsla. Något är off.
Citera
2025-05-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frehleyy
Jag vet inte, bara en känsla. Något är off.

Det är det verkligen men tror inte det har med hans läggning att göra.
Citera
2025-05-19, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Alexander och Denise!!!! Para ihop de två NU.
Ja! Och Pontus och Jannika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in