2025-05-19, 01:02
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Den funktionen togs bort hyfsat många år sedan. Man tyckte att det hämmade diskussionen. Jag var emot det då men nu gör det mig inget längre.

Om det är ett inlägg skrivet av någon jag verkligen inte gillar så struntar jag i att läsa det helt enkelt.
Ok tack, och ja exakt om någon skriver idioti så scrollar jag förbi, hur svårt kan det vara liksom?
2025-05-19, 01:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadhandemedlivet
Du representerar inte forumet som helhet. Det här är ett bra och värdefullt forum, särskilt när det gäller anonymitet och antalet engagerade användare, det finns inget direkt alternativ som kan mäta sig. Problemet är snarare att en liten grupp på kanske 20–30 personer tenderar att sabotera många trådar.

För att illustrera: tänk dig ett bibliotek där det finns många kunniga och intresserade människor som gillar att diskutera i lugn och ro. Men om två luffare stormar in, börjar skrika och stöka runt, så påverkar det hela atmosfären negativt. Deras beteende tar oproportionerligt mycket plats, ofta på grund av deras psykisk ohälsa, och det drabbar alla andra.

Jag tenderar att hålla med.
-Lite som att en skola "kan klara" några idiotelever som stör, men till slut spårar det ur totalt med mera "idiotelever"..

Nu är ju Flashback ingen skola, vi har ju ganska högt till tak, och det är ju bra. Men något har hänt med Flashbacks "idiotelever". De är flera och högljuddare än för några år sedan. Det är min känsla i alla fall. (Jag tror att det började urarta för typ fem år sedan)

Edit: Ser att tråden ligger i "Språk", men det kanske är okej? Språkbruket bland "idioterna" tål att diskuteras.. (?)
Senast redigerad av kraftfoder 2025-05-19 kl. 01:11.
2025-05-19, 01:12
Medlem
Till slut lär man sig att filtrera bort det onödiga, de meningslösa inläggen, de onyanserade åsikterna, det vidriga språket. Man bläddrar förbi pajkastningen och letar efter kärnan, kontentan, det lilla av substans som ibland faktiskt gömmer sig där under all provokation, troll och ironi.

På Flashback överlever man inte utan ett eget filter...och en rejäl gnutta humor.
2025-05-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Till slut lär man sig att filtrera bort det onödiga, de meningslösa inläggen, de onyanserade åsikterna, det vidriga språket. Man bläddrar förbi pajkastningen och letar efter kärnan, kontentan, det lilla av substans som ibland faktiskt gömmer sig där under all provokation, troll och ironi.

På Flashback överlever man inte utan ett eget filter...och en rejäl gnutta humor.

Detta är så oöverträffat bra formulerat!
2025-05-19, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
har du kollat in familjeliv.se?

det finns fler forum än flashback. kolla upp dessa är mitt tips.
Faktiskt inte! Kanske ska börja titta där istället och sedan på engelska forum för diskussioner som inte gäller svenska ämnen. Bra tips! Känner du till fler forum?

Citat:
Ursprungligen postat av holden122
Det är lite det här som är TS poäng.
Exakt! Precis sådana inlägg. Tråden har varit förvånadsvärt normalt språk hittills, trots att det är många tragiska idioter som spammar och vill provocera. Dessa borde rannsaka sig.

Men det är exakt inlägg som den personens som förstör. Speciellt om dom är längre och flera stycken på rad. Man orkar inte läsa vidare. Uppenbart mår personen inte bra, ingen skriver sådär annars.
2025-05-19, 01:30
Medlem
Som jag skrev, det fattiga patrasket i samhället har sämst språk, å alltid unga killar.
2025-05-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holden122
Det är lite det här som är TS poäng.
Han skrev inlägget 01:07

Jag besvarade 01.26, han besvarade med trams igen ca 10 sekunder efter, jag har inte ens citerat honom så att det skulle synas på notisfältet. Det innebär att han har suttit och väntat, uppdaterat sidan I en halvtimme och väntat på att jag ska skriva något så att han kan skriva fula vidriga saker.

Hur tragisk får en människa vara egentligen?

Beter man sig så på ett anonymt forum, ja då tillhör man verkligen den mest tragiska klicken individer.
2025-05-19, 01:40
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Det innebär att han har suttit och väntat, uppdaterat sidan I en halvtimme och väntat på att jag ska skriva något så att han kan skriva fula vidriga
So what? Om snubben vill sitta och stirra på skärmen i timavis väntandes på ditt inlägg, vad gör det? Ska vi banna användaren för det? Denne kanske lever ett tråkigt ointressant liv... och då får den väl göra det.
2025-05-19, 01:44
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Exakt! Precis sådana inlägg. Tråden har varit förvånadsvärt normalt språk hittills, trots att det är många tragiska idioter som spammar och vill provocera. Dessa borde rannsaka sig.

Men det är exakt inlägg som den personens som förstör. Speciellt om dom är längre och flera stycken på rad. Man orkar inte läsa vidare. Uppenbart mår personen inte bra, ingen skriver sådär annars.
"Tragiska idioter" … är inte detta ett exempel på vidrigt språkbruk?

Om inget annat är det åtminstone en nedvärderande och förolämpande term.

Citat:
"Var försiktig när du slåss mot monster, så att du inte själv blir ett monster." – Nietzsche
2025-05-19, 01:51
Medlem
zombie-nations avatar
Det är cringe med människor som uppför sig IRL och sedan går till FB och skriver fula ord och attackerar folk. Men jag är inte deras förälder, vill de bete sig pinsamt och ha detta som sin toa, så får det stå för dem. Jag kommer naturligtvis se ned på dem precis som jag ser ned på folk som skriver sjukt dåliga inlägg och tror att de är normalintelligenta och dem som startar ett ämne som finns flera hundra gånger som om de inte förstår att det måste finnas. Ja, jag ser ned på människor som blir annorlunda så fort de blir anonyma.

Man får tåla dem om man samtidigt får skriva det man vill. Man får hoppa över det värsta. Det är ett väldigt lågt pris.

Men tänk bort dessa inlägg med fula ord, hur ser normala inlägg ut? De är väl språkligt OK i det avseendet? Jag har tänkt lite på det då jag tycker att jag sticker ut som svär ibland. Så de flesta inlägg är städade. Som fan.
2025-05-19, 01:54
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Efter en månad lärde min hjärna sig att filtrera sådant som är onödigt. Folk får tycka som de vill, jag kommer aldrig med pekpinnar eller "von oben" attityd.
Mina farföräldrar tyckte att Beatles var djävulen och att jag var dum i huvudet för att jag lyssnade på Deep Purple och Pink Floyd.
2025-05-19, 01:54
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Nä det ska vara ofiltrerat, det är ju ofta dom användarna som står för dom mest intelligenta inläggen på forumet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in