Citat:
Ursprungligen postat av
Vadhandemedlivet
Du representerar inte forumet som helhet. Det här är ett bra och värdefullt forum, särskilt när det gäller anonymitet och antalet engagerade användare, det finns inget direkt alternativ som kan mäta sig. Problemet är snarare att en liten grupp på kanske 20–30 personer tenderar att sabotera många trådar.
För att illustrera: tänk dig ett bibliotek där det finns många kunniga och intresserade människor som gillar att diskutera i lugn och ro. Men om två luffare stormar in, börjar skrika och stöka runt, så påverkar det hela atmosfären negativt. Deras beteende tar oproportionerligt mycket plats, ofta på grund av deras psykisk ohälsa, och det drabbar alla andra.
Jag tenderar att hålla med.
-Lite som att en skola "kan klara" några idiotelever som stör, men till slut spårar det ur totalt med mera "idiotelever"..
Nu är ju Flashback ingen skola, vi har ju ganska högt till tak, och det är ju bra. Men något har hänt med Flashbacks "idiotelever". De är flera och högljuddare än för några år sedan. Det är min känsla i alla fall. (Jag tror att det började urarta för typ fem år sedan)
Edit: Ser att tråden ligger i "Språk", men det kanske är okej? Språkbruket bland "idioterna" tål att diskuteras.. (?)