2025-05-19, 01:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
"Tragiska idioter" … är inte detta ett exempel på vidrigt språkbruk?

Om inget annat är det åtminstone en nedvärderande och förolämpande term.

Det är sant. Idiot är grekiska och betyder "enskild".

2025-05-19, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadhandemedlivet
Vissa användare på Flashback, särskilt rasister, använder ett otroligt grovt och stötande språk. Eftersom många svenskar läser på forumet, undrar jag om det över tid har påverkat hur folk uttrycker sig i vardagen? Självklart värnar jag om yttrandefrihet och rätten till ett öppet samtal utan censur, men det måste ändå finnas en gräns. Det blir ibland så vidrigt att man inte orkar läsa vidare i trådarna. För att forumet ska vara läsbart, måste tonen hållas på en nivå där det fortfarande går att ta del av diskussionerna. Jag tror att den hårda jargongen och det vidriga språkbruket skrämmer bort många, vilket lämnar fältet fritt för de mest extrema trollen. Tror detta riskerar att normalisera ett destruktivt språkbruk hos yngre användare som växer upp.

Det är synd om ett stort anonymt forum med så många användare ska förstöras av att en del förståelsehandikappade ska få häva ur sig vad som helst utan eftertanke. Det här är inte bra, varken för individen, samhället eller framtiden. Jag tror det skrämmer bort många vettiga läsare, och kvar blir bara de här extrema trollen som bombarderar trådarna, och det blir bara värre. Många växer upp med det här som en normal del av internet, och det påverkar helt säkert deras språk och attityd i vardagen.

Nej du är uppenbarligen en Vänsterextrem som direkt viftar med rasistkortet även fast du är den enda rasisten/sexisten.

Ni är nu gnälliga då ni börjat inse ni tappat monopolet på fria ordet i samhället.
Gammelmedia har inte längre makten.

Vi andra är glad att er Fascism äntligen är på bortgång.

Och ja ni skall behandlas som de monster ni är i mänskligheten.

Som man bäddar får man ligga, fascist.
2025-05-19, 01:56
Medlem
Citat:
Vissa användare på Flashback, särskilt rasister, använder ett otroligt grovt och stötande språk. Eftersom många svenskar läser på forumet, undrar jag om det över tid har påverkat hur folk uttrycker sig i vardagen? Självklart värnar jag om yttrandefrihet och rätten till ett öppet samtal utan censur, men det måste ändå finnas en gräns. Det blir ibland så vidrigt att man inte orkar läsa vidare i trådarna. För att forumet ska vara läsbart, måste tonen hållas på en nivå där det fortfarande går att ta del av diskussionerna. Jag tror att den hårda jargongen och det vidriga språkbruket skrämmer bort många, vilket lämnar fältet fritt för de mest extrema trollen. Tror detta riskerar att normalisera ett destruktivt språkbruk hos yngre användare som växer upp.

Det är synd om ett stort anonymt forum med så många användare ska förstöras av att en del förståelsehandikappade ska få häva ur sig vad som helst utan eftertanke. Det här är inte bra, varken för individen, samhället eller framtiden. Jag tror det skrämmer bort många vettiga läsare, och kvar blir bara de här extrema trollen som bombarderar trådarna, och det blir bara värre. Många växer upp med det här som en normal del av internet, och det påverkar helt säkert deras språk och attityd i vardagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Håller i stora drag med om detta och tycker även annat blivit sämre. Förr gillade jag fb mer, börjar tröttna på forumet.

Mitt intryck är att vissa särintressen(ryssar + nazzar) postar oerhört mycket vilket INTE höjer kvaliteten.

Dom som uttrycker sig mest äckligt och vidrigt på Fb misstänker jag har rökt på och/eller vara fulla som ägg när dom ska förklara sina åsikter i trådarna. Gäller t.ex. somliga som svarat här i tråden.
2025-05-19, 01:59
Medlem
Citat:
Han skrev inlägget 01:07

Jag besvarade 01.26, han besvarade med trams igen ca 10 sekunder efter, jag har inte ens citerat honom så att det skulle synas på notisfältet. Det innebär att han har suttit och väntat, uppdaterat sidan I en halvtimme och väntat på att jag ska skriva något så att han kan skriva fula vidriga saker.

Hur tragisk får en människa vara egentligen?

Beter man sig så på ett anonymt forum, ja då tillhör man verkligen den mest tragiska klicken individer.

Du skriver fula och vidriga saker, i din argumentation om att folk inte ska få skriva fula och vidriga saker.

Hur tragisk får en människa vara egentligen? Du tror dig själv tillhöra den klicken människor som kan föra "intelligenta diskussioner som i ett bibliotek" här eller vad var det du sa?
2025-05-19, 02:43
Medlem
scoremaxs avatar
Orden i sig är inte ett lika stort problem som det som sägs.

Det som sägs är inte ett lika stort problem som inte sägs.

Det som sägs är oftast helt ogenomtänkt, men man försöker inte ens lägga in objektiva fakta.

Det gör forumet i stort till ett för bajsdiskussioner, men det är så det är.
Priset för yttrandefrihet.
2025-05-19, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Orden i sig är inte ett lika stort problem som det som sägs.

Det som sägs är inte ett lika stort problem som inte sägs.

Det som sägs är oftast helt ogenomtänkt, men man försöker inte ens lägga in objektiva fakta.

Vad fan svammlar du om? knip käft din jävla mupp, här snackar vi vettigt klarspråk och inget annat.
2025-05-19, 02:50
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Vad fan svammlar du om? knip käft din jävla mupp, här snackar vi vettigt klarspråk och inget annat.

Ja precis, man använder språket man förstår.
2025-05-19, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax

Jo precis. Men yttrandefrihet har sina begränsningar, man får tex inte skrika I biblioteket. Användare som överdriver sitt trollande borde få varningar osv.

Jag är rätt säker på att det sitter en rasistisk organisation I norrland någonstans som har som mål att spamma flashback med propaganda. Eftersom samtliga av dessa lider av tourettes+downs syndrom och dessutom är felmedicinerade med tex adhd medicin, så blir väl väldigt märkliga utåtagerande inlägg som skrivs. Det blir intressant den dagen då trollen avslöjas och det blir reportage på detta. Året scoop som man säger. Århundradets kanske.
2025-05-19, 02:54
Avstängd
Severlohs avatar
"förståelsehandikappade", vad är det du säger? Skäms du inte över att slänga dig med sådana uttryck som en förolämpning? Tänk om du får ett barn som är förståndshandikappat?

Jag kunde inte läsa mer efter det, det skrämmer mig att det finns folk med sådant språkbruk 2025. TS borde skämmas och bannas omedelbart
2025-05-19, 03:29
Medlem
Zoologens avatar
Jag kan hålla med i stora drag. Det finns många trådar som är intressanta, men det finns även flashbackare som bara skriver en massa sk*t för att de sitter anonyma vid sin dator.
2025-05-19, 04:00
Medlem
Tervulls avatar
Du värnar inte alls om yttrandefriheten för hade du gjort det vore ditt inlägg helt onödigt. Du vill tysta människor för att deras åsikter är fel enligt dig. Dock har det motsatt effekt, ju mer vänstern bölar om rasister och vill tysta ner folk, ju högre kommer vi att höras. Folk har fått nog för länge sedan.
2025-05-19, 04:02
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:

Jag kan hålla med dig till viss mån särskilt invandrargrupper från MENA har fått ett otroligt starkt fotfäste i Sverige vad gäller både språk och attityd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in