Citat:
Ursprungligen postat av
Vadhandemedlivet
Vissa användare på Flashback, särskilt rasister, använder ett otroligt grovt och stötande språk. Eftersom många svenskar läser på forumet, undrar jag om det över tid har påverkat hur folk uttrycker sig i vardagen? Självklart värnar jag om yttrandefrihet och rätten till ett öppet samtal utan censur, men det måste ändå finnas en gräns. Det blir ibland så vidrigt att man inte orkar läsa vidare i trådarna. För att forumet ska vara läsbart, måste tonen hållas på en nivå där det fortfarande går att ta del av diskussionerna. Jag tror att den hårda jargongen och det vidriga språkbruket skrämmer bort många, vilket lämnar fältet fritt för de mest extrema trollen. Tror detta riskerar att normalisera ett destruktivt språkbruk hos yngre användare som växer upp.
Det är synd om ett stort anonymt forum med så många användare ska förstöras av att en del förståelsehandikappade ska få häva ur sig vad som helst utan eftertanke. Det här är inte bra, varken för individen, samhället eller framtiden. Jag tror det skrämmer bort många vettiga läsare, och kvar blir bara de här extrema trollen som bombarderar trådarna, och det blir bara värre. Många växer upp med det här som en normal del av internet, och det påverkar helt säkert deras språk och attityd i vardagen.
Nej du är uppenbarligen en Vänsterextrem som direkt viftar med rasistkortet även fast du är den enda rasisten/sexisten.
Ni är nu gnälliga då ni börjat inse ni tappat monopolet på fria ordet i samhället.
Gammelmedia har inte längre makten.
Vi andra är glad att er Fascism äntligen är på bortgång.
Och ja ni skall behandlas som de monster ni är i mänskligheten.
Som man bäddar får man ligga, fascist.