Citat:
Ursprungligen postat av
Lassekkongo
Har ett mongo på jobbet som sitter med 3miljoner kontant, bodde hos mamma till 32+, han sa till sin enda kompis på jobbet att om du blir arbetslös så kan vi inte umgås mer

eftersom han är rädd att han ska behöva låna ut pengar haha.
Flertal diagnoser givetvis.
Jag sitter på nästan 2 miljoner vid 40 och har rest massor nu, sitter i en situation jag kan bo utomlands nu eller resa flera månader i stöten utan att jobba och spenderat pengar värdebeständiga premiumprylar, beg Porsche, utlandsbostad, båt på djurgården, jaktvapen, Rolex, ullmattor, svenskt tenn, tjusig billig hyresrätt i attraktivt område i Stockholm som jag köpt under lång sparperiod, och folk och en del vänner är helt odrägliga senaste 1-2 åren när jag börjat spendera mer på bra mobiler, lyxjackor och resa mer, går inte umgås med någon. De försöker tävla, ger en ingen credit alls, ger pikar, fryser ut en. Svenskar är extremt avundsjuka. Fick göra slut med min tjej också, hon var väldigt avundsjuk också, hon blev helt galen när jag köpte en finare sak än alla hennes designprylar och hade inte en krona över vid månads slut jämt. Tvättäkta hatisk och bitter narcisst.
Slemhog är genial på privatekonomi och spara, kan spara långa perioder sen bryta mönstret och börja spendera mer. De avundsjuka vill alltid intala sig att duktiga privatekonomer och sparar är snåljåpar som lever skitliv med 20 år gamma bil och äter konserver och inte kan bryta mönstret tills döden knackar på, inte slemhog, och priset han får betala nu är enorm frustration från folk i sociala kretsen och från kollegor förut som försökt få mig sparkad.
Jag har haters från tidigare jobb som gick snacka skit om mig till chefen som stalkar mig på sociala medier och upplysningstjänster lång tid efter.
Ibland undrar jag om den riktiga tråksvennen funnit hemligheten med livet, att sticka ut så lite som möjligt, halvtrött Peugoet på uppfarten, radhus i halvtaskigt läge, inte ha åsikter om något och gå till jobbet varje dag utan några förmåner förutom gratis kaffe och en banan i veckan, en livsstil som inte orsakar någons frustration och avundsjuka i apflocken