2025-05-17, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Men det kan - om man ska tro dina egna postningar - innebära att man riskerar PTSD?

Inte om man bestämmer sig, annars är jag väl den som förefaller ha mest PTSD i tråden.

Bjuder på det till ev. förnöjelse.
Citera
2025-05-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Inte om man bestämmer sig, annars är jag väl den som förefaller ha mest PTSD i tråden.

Bjuder på det till ev. förnöjelse.

Du råkade inte vara inblandad i Terra LUNA-grejen? Där kan vi nog tala om psykologiska spår från de som körde på Stopp.Belaggs ALL-IN-taktik ...
Citera
2025-05-17, 17:49
Avslutad
Citat:
Du råkade inte vara inblandad i Terra LUNA-grejen? Där kan vi nog tala om psykologiska spår från de som körde på Stopp.Belaggs ALL-IN-taktik ...

Att du inte kan ta till dig att det kan handla om PTSD är för att du inte kan ta till dig vilka summor det är som står på spel. Säger en del om din egen situation.
Citera
2025-05-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Att du inte kan ta till dig att det kan handla om PTSD är för att du inte kan ta till dig vilka summor det är som står på spel. Säger en del om din egen situation.

Äh, det är ju sällan någon går till noll ens inom Krypto. Ju större summor som står på spel desto mer har man ju kvar om man exempelvis tappar 50% av sin bankrulle.

Tramsigt när kryptofolk beklagar sig, skulle tippa på att random pokerspelare 2006 hade större swings i förhållande till bankrulle, dessutom på kortare tid än Kryptobros (bortsett ifrån LUNA-spektaklet).
Citera
2025-05-17, 17:58
Avslutad
Citat:
Äh, det är ju sällan någon går till noll ens inom Krypto. Ju större summor som står på spel desto mer har man ju kvar om man exempelvis tappar 50% av sin bankrulle.

Tramsigt när kryptofolk beklagar sig, skulle tippa på att random pokerspelare 2006 hade större swings i förhållande till bankrulle, dessutom på kortare tid än Kryptobros (bortsett ifrån LUNA-spektaklet).

Ditt resonemang korrelerar till fullo med mitt.

Dina uppgifter står för dig (min personliga uppfattning om din "förmögenhet" är redan klar).
Citera
2025-05-17, 18:52
Avslutad
Förra sommaren gick det bra runt midsommar minns jag . Kom igen nu!
Citera
2025-05-17, 19:08
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag har samma känsla, men har valt att korta ETH då jag tror den har mer fallhöjd.

Hur lågt tror du att vi kan sjunka kommande dagarna innan nästa platå av stöd tar vid?

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Hur tänker du då?

Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Ser väl ut som du ska vara glad om det blir över 103 blankt idag?

Först vill jag klargöra att det endast är min position på 4H inlägget gäller.

Är dessvärre inte hemma för närvarande och har inte tillgång till graferna annat än i mobilen så kommer att bli tvungen att återanvända en tidigare graf: https://ibb.co/Kxd8Xxw7

Såhär resonerar jag: Priset har spenderat drygt 10 dagar med att jobba på orange horisontell ( tror den ligger på ca 104,5k) som är en betydande motståndsnivå på 1W. Samtidigt närmar vi oss stigande röd diagonal. Rent strategiskt är det bättre att kliva av här och ompositionera högre upp om trendlinjen visar sig hålla. Alternativet - att sitta och hoppas på att den håller och riskera att följa med ner om den inte gör det passar inte getingen. Om röd stigande diagonal ger vika kommer sub 100k att vara ett faktum. Spikes under 95k skulle inte heller förvåna mig.
Det viktiga om röd fallande diagonal ger vika är att grön stigande diagonal som befinner sig en bit längre ner och som härör ifrån 1W håller.
Citera
2025-05-17, 19:10
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Först vill jag klargöra att det endast är min position på 4H inlägget gäller.

Är dessvärre inte hemma för närvarande och har inte tillgång till graferna annat än i mobilen så kommer att bli tvungen att återanvända en tidigare graf: https://ibb.co/Kxd8Xxw7

Såhär resonerar jag: Priset har spenderat drygt 10 dagar med att jobba på orange horisontell ( tror den ligger på ca 104,5k) som är en betydande motståndsnivå på 1W. Samtidigt närmar vi oss stigande röd diagonal. Rent strategiskt är det bättre att kliva av här och ompositionera högre upp om trendlinjen visar sig hålla. Alternativet - att sitta och hoppas på att den håller och riskera att följa med ner om den inte gör det passar inte getingen. Om röd stigande diagonal ger vika kommer sub 100k att vara ett faktum. Spikes under 95k skulle inte heller förvåna mig.
Det viktiga om röd fallande diagonal ger vika är att grön stigande diagonal som befinner sig en bit längre ner och som härör ifrån 1W håller.

Jo, tänkte på det i din graf där att vi bryter röd linje om det inte blir uppgång över 104.5 senast på måndag. Om det då betyder sub-100 så är det ju toppen
Citera
2025-05-17, 19:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Jo, tänkte på det i din graf där att vi bryter röd linje om det inte blir uppgång över 104.5 senast på måndag. Om det då betyder sub-100 så är det ju toppen

Helt korrekt uppfattat. Vi har även en mindre nedåtgående trend på 1D (bestående av dom senaste 10 ljusstängningarna) som pressar priset mot röd diagonal. Den bryts om vi stänger dagens ljus över 103,7k som jag diskuterade i mitt tidigare inlägg.

Edit: och om vi stänger över 103,7k idag och imorgon är jag gärna fortsatt exponerad
Citera
2025-05-17, 19:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Helt korrekt uppfattat. Vi har även en mindre nedåtgående trend på 1D (bestående av dom senaste 10 ljusstängningarna) som pressar priset mot röd diagonal. Den bryts om vi stänger dagens ljus över 103,7k som jag diskuterade i mitt tidigare inlägg.

Edit: och om vi stänger över 103,7k idag och imorgon är jag gärna fortsatt exponerad

Edit: lyckades komma åt grafen jag hade i åtanke via mobilen.
Har adderat den lilla nedåtgående trenden på 1D. Bryts den med stängningar över 103,7k är den gröna spike:en upp mest trolig. Ger röd stigande diagonal istället vika är det mer sannolikt att det blir något i stil med den röda prisutvecklingslinjen jag har ritat dit.

Vi får se : )

Graf 1D: https://ibb.co/PzfCtDNy
Citera
2025-05-17, 19:49
Medlem
Citat:
Edit: lyckades komma åt grafen jag hade i åtanke via mobilen.
Har adderat den lilla nedåtgående trenden på 1D. Bryts den med stängningar över 103,7k är den gröna spike:en upp mest trolig. Ger röd stigande diagonal istället vika är det mer sannolikt att det blir något i stil med den röda prisutvecklingslinjen jag har ritat dit.

Vi får se : )

Graf 1D: https://ibb.co/PzfCtDNy

Något mer långsiktigt är det enligt min mening väldigt positivt att vi så pass länge har hållit oss över 100k utan en enda liten dipp nedanför. Om vi lyckas hålla oss över 100k veckan ut borde detta även trigga igång mer tekniskt orienterade analytiker?
Citera
2025-05-17, 19:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Något mer långsiktigt är det enligt min mening väldigt positivt att vi så pass länge har hållit oss över 100k utan en enda liten dipp nedanför. Om vi lyckas hålla oss över 100k veckan ut borde detta även trigga igång mer tekniskt orienterade analytiker?

Möjligtvis, som jag ser det är orange horisontell det enda stora bekymret som kvarstår på 1W. Det är även precis där vi har dribblat runt dom senaste 10 dagarna. I övrigt ser det jättebra ut och så länge grön stigande diagonal är intakt på 1w finns det all anledning att vara fortsatt optimistisk som jag ser det.

Läs gärna min tidigare veckorapport för kontext

Många är optimistiska här och man kan anta med hög hävstång inför möjligheten att det är price discovery mode som står för dörren.

Det kan vara så att marknaden kaskadlikviderar dom innan vi eventuellt fortsätter upp. Det är därför spikes under 95k inte alls skulle komma som någon större överraskning. Vi kommer att få besked inom kort - priset är väldigt nära röd stigande diagonal nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in