Citat:
Ursprungligen postat av
Eg0x3
Jag har pausat.. kommer starta igen tidigast på torsdag.. då har det gått 3 veckor sedan senaste dosen.
Jag har en sjukt svag karaktär… överäter o känner mig svindålig.. tränar åtminstone fortfarande men är så besviken på mig själv.. varför i helvete fick jag ”ätargenen” ☹️☹️☹️
Tror man behöver använda terapeutiska verktyg samtidigt som Ozempic om man har problem med känsloätning.
Väldigt komprimerat (med ändå förmodligen tillräcklig info): ät endast på dina måltider och det du planerat i förväg att äta och du får inte hoppa över måltider, ät inte något som du inte planerat i förväg och inte mellan de måltider du planerat.
Gör du det ändå måste du analysera vad du kände och vad som hände innan du tog avsteg och lösa det på annat sätt än med mat nästa gång. Stök och trötthet är riskgrejer för mig men alla har sina egna triggers.
Man ska inte kompensera genom att äta mindre utan ät dina bra måltider som planerat. Annars kanske det är vanligt att man överäter, bannar sig själv och får ångest, går snabbt vidare genom att börja om genom att äta extra nyttigt. Men vägen fram är mer tvärtom, inte gå snabbt vidare utan grotta ned sig i vad som hände. Är ett evigt analyserande och mycket jobb men jag tror på riktigt att det krävs om man har problem med överätning.