Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-08-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Din kropp blir sjuk, du blir en tjockis med anorexia och du förstör din egen ämnesomsättning.
Det finns ingen kvickfix. Du måste ställa om dit liv i flera år och börja att laga ren mat och sluta att äta en massa skräp. Och kanske gå till en psykolog då en ätstörning är en psykisk sjukdom

Vad f.. menar du?
Du har ingen aning om vad jag har gjort och inte gjort som har fått mig dit jag är idag så Tack men Nej Tack till dina kommentarer!!!!!
Citera
2025-08-11, 00:18
Medlem
bozze4evigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman741
Hur går det? Hur många doser har du hunnit ta? Injektionsdag för dig?
Hur mår du?

Jag har hunnit med 1 dos, injektionsdag söndag så imorgon är det dags för dos 2 av Ozempic 0,25.
Under onsdagen och torsdagen så kunde jag känna ett "sug" på såväl som alkohol och kvällsätandet...
fredag och lördag har varit bättre... har sedan i måndags gått ner 1,4 kg ...
Mår bra, inga direkta biverkningar...
Har IBS-D så att magen är i uppror tillhör vardagen för mig ...

Ligger samma som dig då. Tog min andra dos idag på söndag.
Känner inga biverkningar alls ännu vilket är skönt.
Tyvärr fortsatt sötsug men hunger har minskat.

Nu ska jag erkänna att den veckan som gått har varit lite för mycket gott då det var sista semesterveckan.
Nu börjar träning och kost också så får vi se resultatet nästa söndag.
Vid vägning idag så var det -1,5kg

Hur mår du?
Citera
2025-08-11, 09:34
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Precis ..
Bra jobbat!
dos 2 nu intagen, ny vecka, nya möjligheter

Har du känt någon stor skillnad nu sedan du påbörjat dos.2 ? Jag ska ta min andra imorgon
Citera
2025-08-11, 11:10
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som har koll på hur länge en öppnad penna klarar sig i kylen?
Citera
2025-08-11, 11:26
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som har koll på hur länge en öppnad penna klarar sig i kylen?

Jag har oxå mina i kylen o använder dom tills dom tar slut.. har alltid gjort… skulle tro att nästan alla gör på samma sätt. Kolla så vätskan ser klar ut så ska det nog inte vara några problem oavsett hur länge den varit öppen med förvaring i kylen.
Citera
2025-08-11, 11:30
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Vad f.. menar du?
Du har ingen aning om vad jag har gjort och inte gjort som har fått mig dit jag är idag så Tack men Nej Tack till dina kommentarer!!!!!

Personen tittar in här ibland o skriver bara för att provocera… det bästa är att inte ens svara dumheterna.
Citera
2025-08-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt

Nu ska jag erkänna att den veckan som gått har varit lite för mycket gott då det var sista semesterveckan.

Hur mår du?

Va roligt, då kan vi följa varandra framöver

Jag mår bra. Kände ingen direkt hunger under måndagen och kom endast upp i ca 630 kcal på frukost, lunch och middag.. Fick lixom inte i mig nå mer så tänker att det fick vara så..
De jag märker av är att jag inte sköter magen ordentligt, men det ska ju göra det hel långsammare så på så sätt är det inge konstigt.. Är annars en IBS-D så att få lite uppehåll i toabesöken känner jag bara är en liten bonus...
Det ger med sig under veckans gång ..
Första v - 2kg

Mitt "sug" börjar lite smygande ons/torsdag kväll för att minska igen under helgen... Ska bli spännande och se hur det blir med dos 0,5 sen..
Jag har en reducerad kostplan som jag följer så att jag ser att jag får i mig tillräckligt med proteiner framförallt. Den började jag med måndag 4 augusti.
Den första dosen 0,25 är ju enkom till för att kroppen ska vänja sig med preparatet så blir det minus på vågen är det väl själva "dieten" och ev. träning som påverkar den...

Jag har uppdatering med läkarn 3 veckor efter första receptet så fungerar allting som det ska då så ska jag fråga om ev. doshöjning...

Hur går dina tankar?
Citera
2025-08-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har du känt någon stor skillnad nu sedan du påbörjat dos.2 ? Jag ska ta min andra imorgon

Hej

Nä samma lika som efter första dosen. Ett snabbt illamående sköljer över mig när jag sprutar in dosen. Sen känner jag ingen direkt hunger eller "sug".
Efter första dosen kom suget smygandes onsdag/torsdag kväll för att lugna ner sig till helgen igen..
Dock blev det lite alkohol till middagar under helgen men höll mig ändå inom kcal gränsen... Får dock inte i mig ordentligt med kcal under dagen.. Tänker att det ger med sig med tiden ... Huvudsaken är att det jag får i mig är tillräckligt med protein, kolhydrater och fett ...

Hur mår du?
Citera
2025-08-12, 11:29
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Samma här. Exakt 1 år, -12kg, -10 cm midja. Kör 1mg var 5e dag.
Har stått på +- 1 kg i ett halvår ca
Ingen effekt längre. 😪
Lite updatering

Tyvärr trenden hål i sig i flera månader med långsam ökning.
Och under semester tog jag uppehåll i medicinen i 6 veckor, blev +3 kg!!!
Fy sjuton!
😪😪😪

Igår började jag på nytt omgång först med 0,25 i en vecka och ökning med 0,25 varje vecka. Får se om och när jag får effekt
Citera
2025-08-12, 12:00
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Lite updatering

Tyvärr trenden hål i sig i flera månader med långsam ökning.
Och under semester tog jag uppehåll i medicinen i 6 veckor, blev +3 kg!!!
Fy sjuton!
😪😪😪

Igår började jag på nytt omgång först med 0,25 i en vecka och ökning med 0,25 varje vecka. Får se om och när jag får effekt

Jag gjorde likadant med uppehåll fast bara 4-5 veckor o började sedan om på 0,25 mg… är nu uppe i 1,25 mg men har rätt dålig effekt om jag ska vara ärlig.
Gick oxå upp lite drygt 3 kg.. har gått ner 2 av dom 😑 står still eller så blir det + några hekton för att sen få -minus lika många hekton..
Jag delar ju upp dosen o tar måndagar o torsdagar vilket blir 46 klick per gång… i går ökade jag till 50 klick… får se om det tar bort lite av sötsuget.. annars suger det 🤭
Citera
2025-08-12, 13:32
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Jag gjorde likadant med uppehåll fast bara 4-5 veckor o började sedan om på 0,25 mg… är nu uppe i 1,25 mg men har rätt dålig effekt om jag ska vara ärlig.
Gick oxå upp lite drygt 3 kg.. har gått ner 2 av dom 😑 står still eller så blir det + några hekton för att sen få -minus lika många hekton..
Jag delar ju upp dosen o tar måndagar o torsdagar vilket blir 46 klick per gång… i går ökade jag till 50 klick… får se om det tar bort lite av sötsuget.. annars suger det 🤭
Pust, så Ozempic blir never ending story...
Citera
2025-08-12, 13:34
Medlem
Snorkdrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt

Hur mår du?

Citat:
Va roligt, då kan vi följa varandra framöver

Jag mår bra. Kände ingen direkt hunger under måndagen och kom endast upp i ca 630 kcal på frukost, lunch och middag.. Fick lixom inte i mig nå mer så tänker att det fick vara så..
De jag märker av är att jag inte sköter magen ordentligt, men det ska ju göra det hel långsammare så på så sätt är det inge konstigt.. Är annars en IBS-D så att få lite uppehåll i toabesöken känner jag bara är en liten bonus...
Det ger med sig under veckans gång ..
Första v - 2kg

Mitt "sug" börjar lite smygande ons/torsdag kväll för att minska igen under helgen... Ska bli spännande och se hur det blir med dos 0,5 sen..
Jag har en reducerad kostplan som jag följer så att jag ser att jag får i mig tillräckligt med proteiner framförallt. Den började jag med måndag 4 augusti.
Den första dosen 0,25 är ju enkom till för att kroppen ska vänja sig med preparatet så blir det minus på vågen är det väl själva "dieten" och ev. träning som påverkar den...

Jag har uppdatering med läkarn 3 veckor efter första receptet så fungerar allting som det ska då så ska jag fråga om ev. doshöjning...

Hur går dina tankar?

Stämmer in i kören här. Tar min tredje dos på 0,25 idag, så jag ligger i ungefär samma fas.

Jag kände lite samma som er, en blygsam effekt som kom och gick lite. Nu precis innan dos 3 så är min aptit och hungerskänslor i princip som vanligt. Tänker att det heller inte är konstigt då kroppen börjar vänja sig med medicinen vid tillvänjningsdosen.
Jag har legat på ett kaloriunderskott ganska länge så för mig har det stått helt stilla på vågen. Hoppas bara att en höjning av dos till 0,5 efter fjärde dosen kan ge en liten skjuts åt rätt håll så kroppen hajar till. Har dock inga biverkningar ännu, vilket känns väldigt positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in