Citat:
Ursprungligen postat av
IRME
Lagen ger dem ingen särskild rätt till att ge ut olagliga krediter genom felaktig programvara. Det är deras programvara och deras ansvar. Hur de ger ut krediter är upp till dem att ansvara för. I detta fall verkar det vara olagligt om man ser till spellagen.
Jag har bara skummat, men jag ser inte att spellagen på något sätt ger spelaren ett ansvar att hålla koll på vilka olagliga krediter man har fått och se till att man inte använder dessa. Det vore ju helt orimligt tycker jag.
Ibland dyker personer som dig upp i sådana här trådar och då måste man överdriva så du inser...
Så om buggen på ATG ger spelarna massa pengar och det går fort...ryktet om det hinner sprida sig väldigt snabbt
Nu har 1 milj människor hunnit utnyttja buggen innan ATG hann stoppa spelet..
Alla spelare han ta ut flera miljoner ...!
Inte bara ATG går i konkurs direkt utan hela pengasystemet sätts i rullning och en enorm inflation skapas...
Det finns såklart ett färdigskrivet avtal som spelaren godkänner när han reggar sig hos ATG...En av punkterna är att om det finns en "bugg" och du kan dra ekonomisk vinning av "buggen" så blir du återbetalningsskyldig