2025-05-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Var in dit och kollade och men med den nya sökfunktionen så hittade jag bara domar som tar upp den dömdes tidigare åtalsunderlåtelser.

Mitt syfte var alltså att backa ditt påstående, och motarbeta lögnerna som sprids i denna tråd.
Åtalsunderlåtelse som inte handlar om annan begränsning utan fastställd skuld syns i belastningsregistret. Däremot måste man precis som med domar begära ut det hos rätt myndighet.
Jag ber om ursäkt om jag svarar för snabbt men ärligt sagt så blir man till slut rätt grötig i skallen när man läser folks påståenden i den här tråden.
Citera
2025-05-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Nej du kan inte få tag på belastningsregistret via Lexbas. Bara offentliga domar.

Det stämmer väl inte för åklagaren själv har förklarat att det är åtalsunderlåtelse. Står ingenstans om förundersökningsbegränsning.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fibb.co%2FWvznPxqg

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fibb.co%2FSwGpRkxN
En åtalsunderlåtelse är en offentlig handling och registreras, precis som en dom och är normalt sett offentlig i sin helhet.

Så begär du ut en åtalsunderlåtelse – steg för steg

1. Ta reda på vilken myndighet som har beslutet
Vanligtvis är det:
Åklagarmyndigheten – om beslutet tagits av en åklagare (vilket det oftast gör).
Polismyndigheten – om du misstänker att de hanterar ärendet, t.ex. vid enklare ungdomsbrott.

2. Skriv en begäran
Du har rätt att vara anonym och behöver inte uppge varför du vill ha handlingen. Exempel:

Hej,

Jag vill ta del av beslutet om åtalsunderlåtelse
NAMN på personen] eller [personnummer om du har det], som ska ha fattats omkring [ungefärligt datum eller år].

Med vänlig hälsning,
Flashbacknisse

Du kan också kontakta domstolen om ärendet varit där.

3. Skicka begäran
Skicka e-post till aktuell myndighet:
Åklagarmyndigheten (allmänt kansli)
registrator.sto@aklagare.se (Stockholm)
registrator.gbg@aklagare.se (Göteborg)
registrator.malmo@aklagare.se (Malmö)
(eller kolla www.aklagare.se för rätt region)

Polismyndigheten
registrator.kansli@polisen.se
(eller kontakta lokal polis via polisen.se)

4. Vänta på svar
De ska svara skyndsamt enligt offentlighetsprincipen – oftast inom 1–3 arbetsdagar. De kan:
Skicka beslutet direkt (helt eller delvis maskerat).
Be dig precisera din begäran.
Hänvisa till sekretess, vilket du i så fall har rätt att få ett formellt beslut om.
Senast redigerad av Pallal 2025-05-17 kl. 00:34.
Citera
2025-05-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej, jag är inte korkad alls. Jag gillar inte folk som ljuger och du ljuger hela tiden och låtsas att du vet saker. Du är faktiskt väldigt äcklig för att du ljuger så mycket.

Ojojoj, jag har verkligen retat upp dig.
Bara genom att du påstår att jag ljuger hela tiden visar att du är påkommen med att ljuga.

Jaja, vi får se vad som händer.
Vad trycker du om dokumenten som lagts ut i tråden?

Jag tycker att det ser väldigt dåligt ut för huvudpersonen.
Citera
2025-05-17, 00:37
Medlem
SkattefriZons avatar
Det lönar sig uppenbarligen att vara kriminell i Sverige. Sjukt att han är ute i friheten.
Citera
2025-05-17, 00:38
Medlem
Citat:
Diskussionen handlade dessutom om stämpling. Stämplingen är nedlagd för att dom inte ens kan bevisa brott.
Det är svårt att acceptera den enda sanningen.
Citera
2025-05-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Skärp dig användaren har förklarat sig redan det räcker.
Vi har fått bra info av 111-111 som faktiskt ha bidragit till tråden.
Nej, användaren försökte bortförklara när användaren blev fast med ännu en lögn.
111-111 har ljugit friskt länge nu åkte idioten dit och kan inte stå för det utan börjar med sjuka bortförklaringar som ni inte hade accepterat från andra sidan. 111-111 är nu bevisat ett ljugande as.
Citera
2025-05-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är svårt att acceptera den enda sanningen.
Ja dom måste hela tiden värma sina egna lögner.
Citera
2025-05-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ojojoj, jag har verkligen retat upp dig.
Bara genom att du påstår att jag ljuger hela tiden visar att du är påkommen med att ljuga.

Jaja, vi får se vad som händer.
Vad trycker du om dokumenten som lagts ut i tråden?

Jag tycker att det ser väldigt dåligt ut för huvudpersonen.
Nej du har inte retat upp mig. Jag tycker bara alla ska se vilken lögnare du är och hur du fegt försöker smita från ansvaret för dina lögner.
Citera
2025-05-17, 00:48
Medlem
Citat:
Åtalsunderlåtelse som inte handlar om annan begränsning utan fastställd skuld syns i belastningsregistret. Däremot måste man precis som med domar begära ut det hos rätt myndighet.
Jag ber om ursäkt om jag svarar för snabbt men ärligt sagt så blir man till slut rätt grötig i skallen när man läser folks påståenden i den här tråden.
Det kanske måste klargöras så dom har en chans att lära och förstå och för andra som läser för att ge dom hela bilden:

En utredning om ekobrott innefattar inte stämplingar. Stämplingen är inte nedlagd för att begränsa det förmodligen stundande åtalet för ekobrott, stämplingen är nedlagd för att det inte har kunnat bevisas att ett brott har begåtts och stämplingen har inte tagits upp igen.

Jocke har ljugit för sina följare eller är han så lågt begåvad att han inte förstår nåt så enkelt fast han leker googlejurist? Jag är ledsen att säga det men alla kan se det.
Senast redigerad av Pallal 2025-05-17 kl. 00:51.
Citera
2025-05-17, 00:51
Medlem
Citat:
Nej du har inte retat upp mig. Jag tycker bara alla ska se vilken lögnare du är och hur du fegt försöker smita från ansvaret för dina lögner.

Och när är min åsikt något som retar upp dig så otroligt mycket? En främmande människa och du går i taket. Så dumt.

En annan sak.
Du kan ju ta fram Chrippas belastningsregister om det går för utomstående.
Citera
2025-05-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det kanske måste klargöras så dom har en chans att lära och förstå och för andra som läser för att ge dom hela bilden:

En utredning om ekobrott innefattar inte stämplingar. Stämplingen är inte nedlagd för att begränsa det förmodligen stundande åtalet för ekobrott, stämplingen är nedlagd för att det inte har kunnat bevisas att ett brott har begåtts och stämplingen har inte tagits upp igen.

Jocke har ljugit för sina följare eller så är han så trög att han inte kan förstå enkla beslut.
Du har noll koll som vanligt. Trots att du vet allt, lustigt. Begär ut dokumenten kring stämplingen, dessa är nu omaskerade så du kan se vilka som är inblandande. Skönt ändå att du fortsätter med dina fabler. Don't give up, idiot. Är det ChatGPT som hjälper dig att formulera dig i text?
Citera
2025-05-17, 00:59
Medlem
Citat:
Ja dom måste hela tiden värma sina egna lögner.
Så är det ju, men tack lov är det inte vanliga trådsanningar härstammar det inte från Flashback utan dom som sitter ute i verkligheten och uppviglar till hela drevet med alla lögner om personer och myndigheter strör bara fler och fler kaksmulor åt rättsväsendet att följa upp och allt pekar åt ett och samma håll.

Gräv, gräv lite till bara. Hatade dom inte Flashback men ändå lägger dom timmar på att bibehålla parasociala vänskaper med anonyma flashbackare utanför forumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in