2025-05-16, 18:31
Medlem
I en drömvärld så har man mma-vakter som ser till att en sådan person blir en grönsak resten av livet. Dessutom skulle det bli roligare för publik att få se en sådan få väldigt mycket stryk. Och vid utgång borde finnas en balja där man kan lämna dricks till vakterna för bra utfört arbete..
Citera
2025-05-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Stämmer. Har läst domen.

Finns ytterligare dom.

Har du domen?
Citera
2025-05-16, 18:59
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tycker att matchen borde ha avbrutits och Öster skulle ha tilldömts segern med 3-0.

Enig. Är Boråsare i och för sig, men Blåvitt måste ta ansvar nån gång!
Citera
2025-05-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Skulle du kunna berätta mer?

Hans bror verkar det ha gått bra för trots att han var stökig upp till högstadiet. Lillbrorsan som det handlar om här har alltid haft problem. Stökig i skolan, andra barn/ungdomar var rädda för honom. Har några domar gällande ringa narkotikabrott och olovlig körning. Hittar ingen dom om nån misshandel. Gissar på nån diagnos men osäkert vilken. Pappan jobbar på Samhall. Trevliga men verkar inte ha klarat av föräldraskapet. Inte pga att dom är dåliga på det sättet men pappan har trots allt en nedsättning av nåt slag.
Det jag känner är att det pågår en hetsjakt på en 17-årig kille. Han är fortfarande barn. Oavsett så känns det skrämmande när folk kommenterar att han är fet, ful osv. Jag brukar sällan skriva nåt här då jag har svårt för vissa saker som skrivs. En 17-årig kille som super, röker cannabis och har haft ett helvete under uppväxten pga trolig diagnos är en kille som enligt mig behöver hjälp innan det går ännu mer åt helvete.
Är själv tonårsförälder , min dotter är 16 år. Man tänker lite annorlunda då.
Citera
2025-05-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evangeline72
Hans bror verkar det ha gått bra för trots att han var stökig upp till högstadiet. Lillbrorsan som det handlar om här har alltid haft problem. Stökig i skolan, andra barn/ungdomar var rädda för honom. Har några domar gällande ringa narkotikabrott och olovlig körning. Hittar ingen dom om nån misshandel. Gissar på nån diagnos men osäkert vilken. Pappan jobbar på Samhall. Trevliga men verkar inte ha klarat av föräldraskapet. Inte pga att dom är dåliga på det sättet men pappan har trots allt en nedsättning av nåt slag.
Det jag känner är att det pågår en hetsjakt på en 17-årig kille. Han är fortfarande barn. Oavsett så känns det skrämmande när folk kommenterar att han är fet, ful osv. Jag brukar sällan skriva nåt här då jag har svårt för vissa saker som skrivs. En 17-årig kille som super, röker cannabis och har haft ett helvete under uppväxten pga trolig diagnos är en kille som enligt mig behöver hjälp innan det går ännu mer åt helvete.

Tänker du likadant om tonårs mördare? ”Jamen man tänker lite annorlunda då…det är inte så farligt”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
I en drömvärld så har man mma-vakter som ser till att en sådan person blir en grönsak resten av livet. Dessutom skulle det bli roligare för publik att få se en sådan få väldigt mycket stryk. Och vid utgång borde finnas en balja där man kan lämna dricks till vakterna för bra utfört arbete..

Så du tycker att dom halvt slå ihjäl en 17-åring? Är det inte bättre att vakterna gör sitt jobb och ser till att ingen kan ta sig in på plan? Med tanke på hur packad han var på en film som det länkats till här inne så borde han väl omhändertagits långt tidigare?
Citera
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Tänker du likadant om bruchorna som spränger och mördar?
Citera
2025-05-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antizmutz
Tänker du likadant om tonårs mördare? ”Jamen man tänker lite annorlunda då…det är inte så farligt”

Jag tycker det är oerhört tragiskt det också. Har heller inte försvarat det som hände. Ville bara ge en förklaring till varför O** håller på som han gör. Jag är för betydligt längre straff i Sverige. Det är mesigt som fan.
Men just i det här fallet när jag vet vilken familj det är så känns det bara sorgligt.
Citera
2025-05-16, 19:25
Medlem
Citat:
Så du tycker att dom halvt slå ihjäl en 17-åring? Är det inte bättre att vakterna gör sitt jobb och ser till att ingen kan ta sig in på plan? Med tanke på hur packad han var på en film som det länkats till här inne så borde han väl omhändertagits långt tidigare?
Ett människoliv anser jag vara på tok övervärderat i dagens samhälle. Jag tycker att idiothandlingar ska straffa sig hårt, tidigt. Så att folk som inte gör idiothandlingar, klarar sig från sådana personer under sina liv.
Citera
2025-05-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tänker du likadant om bruchorna som spränger och mördar?

Ja på ett sätt. Nåt är ju jävligt fel när barn mördar folk. Tyvärr är det vuxna idioter som ligger bakom det som händer. Sverige är inte som det var när jag växte upp på 80-talet. Sorgligt är det. Och mesiga straff.
Citera
2025-05-16, 19:28
Medlem
buisnismannens avatar
Jag räknar med böter för IFK G.
Citera
2025-05-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Ett människoliv anser jag vara på tok övervärderat i dagens samhälle. Jag tycker att idiothandlingar ska straffa sig hårt, tidigt. Så att folk som inte gör idiothandlingar, klarar sig från sådana personer under sina liv.

Ok. Hade du tyckt samma om det varit din son som pga diagnos och taskig barndom begått en liknande handling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in