2025-07-18, 18:57
Medlem
diseuses avatar
Göteborgs-Posten (Så straffas IFK Göteborg efter planstormningen):
Citat:
Nu har Fotbollförbundets disciplinnämnd fastställt Blåvitts straff – klubben ska betala böter på 150 000 kronor.
Citera
2025-07-19, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Har vi tillräckligt med ordningsvakter så slipper vi planinvasioner.
Tydligen inte enligt Disciplinnämnden

"Att förlita sig på ett personalarrangemang där endast en ordningsvakt ansvarar för hela planhalvan där den aktuella läktaren är belägen, och där denna dessutom kan komma att kallas till andra områden vid behov, anser Disciplinnämnden inte är tillräckligt för att föreningen ska anses ha visat att man vidtagit nödvändiga och proportionerliga åtgärder för att förebygga och avbryta ordningsstörning".
https://www.fotbollskanalen.se/allsv...ter-skandalen/
Citera
2025-07-19, 04:54
Avstängd
Ynglingen, som då ännu inte fyllt 18 år, uppger att han drack 13 starköl och flera shots under 2,5 timmar innan han kom till Gamla Ullevi. Trots detta släpptes han in på arenan och även fast han var omyndig tilläts han köpa ännu mer alkohol där, vilket framgår av övervakningsfilmerna.

Han minns inte ens att han varit på Gamla Ullevi.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...a-gamla-ullevi
Citera
2025-07-19, 05:18
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ynglingen, som då ännu inte fyllt 18 år, uppger att han drack 13 starköl och flera shots under 2,5 timmar innan han kom till Gamla Ullevi. Trots detta släpptes han in på arenan och även fast han var omyndig tilläts han köpa ännu mer alkohol där, vilket framgår av övervakningsfilmerna.

Han minns inte ens att han varit på Gamla Ullevi.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...a-gamla-ullevi

Fan impad att han dragit i sig sådana mängder på så kort tid
Citera
2025-10-28, 15:07
Medlem
IFK borde blivit av med poängen. Denna unga stiliga IFK:are skall jämställas med den Danske hjälten som gav Sverige lite välförtjänta poäng. Sen skall han också tilldelas Krister Pettersson priset för fullast vinner!
Citera
2025-11-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen97
Han fyller däremot 18 om bara ett par dagar och att han har stenat en kille, misshandlat, tagit droger och nu springer ut mitt på plan och bara förstör för alla andra. Någonstans får man ta ansvar för sina handlingar vilket han aldrig har gjort, speciellt nu när han blir vuxen. Han lär sig aldrig och jag hoppas verkligen att din dotter inte beter sig som han, med tanke på att storebrorsan har lyckats och beter sig så är det något som han inte har lärt sig. Det har alltid varit han som dragit in sina andra vänner till deras dumheter så något fel på han är det.

Onödigt att dra in min dotter i det här. Jag ursäktar inte hans handlingar men vet att allt inte är svart eller vitt. Han har haft det tufft och har flera diagnoser. En förklaring till varför han är som han är. Så ja det är fel på honom.
Citera
2025-11-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Ja vissa av kommentarerna är väl inte så trevliga.

Tänker du att din dotter kanske kan "fixa" honom eller att ynglingen får ta konsekvenserna för sina handlingar? Ja han kommer sannolikt komma lindrigt undan denna gången, men när blir denna gången en gång för mycket och han "råkar" ha ihjäl någon? Hade du viftat bort det med att han bara är ett barn då också och att det inte hans fel eftersom han hade en "tuff" uppväxt?

Min dotter umgås inte med honom så nej hon ska inte ”fixa” honom. Jag ursäktar inte hans handlingar men han är en kille med diagnoser som uppenbarligen påverkar honom. Men att han behöver få sitt straff och sedan hjälp så att han åtminstone har en chans att leva ett ok liv är något jag hoppas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in