• 1
  • 2
2025-05-16, 16:14
Medlem
Jag gjorde bort mig rejlt och fick en lob och polisen mrkte att jag var ptnd och hittade ngra smulor ketamin hade dragit alldeles fr mycket och fick en psykos.

En husrannsakan gjordes och dom hittade runt 40 gram.

Jag r helt frstrd nu och vet inte vad jag ska gra. Jag kommer inte heller f en advokat betald enligt polisen och knner inte att jag har rd.

Ringa vapenbrottet var 2 lsa patroner jag hade kvar sen min tid i hemvrnet.

Vad kan jag vnta mig fr straff? r bara straffad fr fr litet avstnd till framfrvarande fordon sen innan.

Jag har varit psykiskt sjuk lnge och haft alkoholproblem det var drfr jag kpte ketaminet och det funkade vldigt bra tills jag tog fr mycket.

Vad ska jag gra fr att minska straffet och kanske f vrd eller villkorlig dom?
Citera
2025-05-16, 16:17
Medlem
napsterspys avatar
detta kommer generera i fngelsestraff, min 8 mnader samt bter.
Citera
2025-05-16, 16:23
Medlem
Fr du inte frsvarare under frunderskning eller vid huvudfrhandling s gller i regel att pfljden r begrnsad till bter, villkorlig dom, eller liknande.

Ett annars vuxet karaktrsdrag som gr hem fr det mesta r att man inte bortfrklarar sig om man vl vljer att erknna brott / sammarbeta under snutens brottsutredning mot en sjlv. Ingen bryr sig om dina alkoholproblem, spelberoende, eller vad som n kan tnkas franleda hur du handlat. Att du mtt dligt den sista tiden r ingen frmildrande omstndighet.

Att 40 g ketamin slutar vid ringa narkotikabrott kan du nog skatta dig lycklig t.
Citera
2025-05-16, 16:24
Medlem
Har du krkort s ska/kommer du bli av med det.
Citera
2025-05-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqqqqqqqqq
Fr du inte frsvarare under frunderskning eller vid huvudfrhandling s gller i regel att pfljden r begrnsad till bter, villkorlig dom, eller liknande.

Ett annars vuxet karaktrsdrag som gr hem fr det mesta r att man inte bortfrklarar sig om man vl vljer att erknna brott / sammarbeta under snutens brottsutredning mot en sjlv. Ingen bryr sig om dina alkoholproblem, spelberoende, eller vad som n kan tnkas franleda hur du handlat. Att du mtt dligt den sista tiden r ingen frmildrande omstndighet.

Att 40 g ketamin slutar vid ringa narkotikabrott kan du nog skatta dig lycklig t.

Nej det r ringa och narkotikabrott.

Ja jag erknde brotten.
Citera
2025-05-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Har du krkort s ska/kommer du bli av med det.

Ja det kommer jag och inte f tillbaka det p minst ett r med en massa prover.
Citera
2025-05-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
detta kommer generera i fngelsestraff, min 8 mnader samt bter.

Vad fr dig att tro att det kommer bli s lngt?
Citera
2025-05-16, 16:46
Medlem
Br jag skaffa en advokat nd?

Det blir bara nnu mer pengar knner jag nu.
Citera
2025-05-16, 17:17
Medlem
Dagsbter fr ringa. Men att 40g ketamin skulle bli ringa narkotikabrott r jag inte s sker p. Mer troligt med brott av normalgraden?
Citera
2025-05-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekistan123
Jag gjorde bort mig rejlt och fick en lob och polisen mrkte att jag var ptnd och hittade ngra smulor ketamin hade dragit alldeles fr mycket och fick en psykos.

En husrannsakan gjordes och dom hittade runt 40 gram.

Jag r helt frstrd nu och vet inte vad jag ska gra. Jag kommer inte heller f en advokat betald enligt polisen och knner inte att jag har rd.

Ringa vapenbrottet var 2 lsa patroner jag hade kvar sen min tid i hemvrnet.

Vad kan jag vnta mig fr straff? r bara straffad fr fr litet avstnd till framfrvarande fordon sen innan.

Jag har varit psykiskt sjuk lnge och haft alkoholproblem det var drfr jag kpte ketaminet och det funkade vldigt bra tills jag tog fr mycket.

Vad ska jag gra fr att minska straffet och kanske f vrd eller villkorlig dom?

40 gram ketamin torde betinga ett straffvrde p runt tre mnaders fngelse. Bruket (i den mn det inte konsumeras av innehavet) och patronerna ligger p btesniv och saknar drfr betydelse fr det sammanlagda straffvrdet.

Narkotikabrott av normalgraden r ett brott av sdan art att pfljden normalt ska bestmmas till fngelse. P denna niv r det dock inte otnkbart med villkorlig dom eller skyddstillsyn i kombination med samhllstjnst, om du r tidigare ostraffad. Det r drfr viktigt att medverka vid personutredningen fr att ge domstolen fler alternativ nr de bestmmer pfljd.
Citera
2025-05-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hengli
40 gram ketamin torde betinga ett straffvrde p runt tre mnaders fngelse. Bruket (i den mn det inte konsumeras av innehavet) och patronerna ligger p btesniv och saknar drfr betydelse fr det sammanlagda straffvrdet.

Narkotikabrott av normalgraden r ett brott av sdan art att pfljden normalt ska bestmmas till fngelse. P denna niv r det dock inte otnkbart med villkorlig dom eller skyddstillsyn i kombination med samhllstjnst, om du r tidigare ostraffad. Det r drfr viktigt att medverka vid personutredningen fr att ge domstolen fler alternativ nr de bestmmer pfljd.

Tack s mycket fr svar. Kan du frklara mer om hur jag medverkar i personutredningen?
Citera
2025-05-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekistan123
Ja det kommer jag och inte f tillbaka det p minst ett r med en massa prover.
Blir du av med krkortet mer n 1r s mste du ven ta om krkortet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in