Citat:
Ursprungligen postat av
kekistan123
Jag gjorde bort mig rejlt och fick en lob och polisen mrkte att jag var ptnd och hittade ngra smulor ketamin hade dragit alldeles fr mycket och fick en psykos.
En husrannsakan gjordes och dom hittade runt 40 gram.
Jag r helt frstrd nu och vet inte vad jag ska gra. Jag kommer inte heller f en advokat betald enligt polisen och knner inte att jag har rd.
Ringa vapenbrottet var 2 lsa patroner jag hade kvar sen min tid i hemvrnet.
Vad kan jag vnta mig fr straff? r bara straffad fr fr litet avstnd till framfrvarande fordon sen innan.
Jag har varit psykiskt sjuk lnge och haft alkoholproblem det var drfr jag kpte ketaminet och det funkade vldigt bra tills jag tog fr mycket.
Vad ska jag gra fr att minska straffet och kanske f vrd eller villkorlig dom?
40 gram ketamin torde betinga ett straffvrde p runt tre mnaders fngelse. Bruket (i den mn det inte konsumeras av innehavet) och patronerna ligger p btesniv och saknar drfr betydelse fr det sammanlagda straffvrdet.
Narkotikabrott av normalgraden r ett brott av sdan art att pfljden normalt ska bestmmas till fngelse. P denna niv r det dock inte otnkbart med villkorlig dom eller skyddstillsyn i kombination med samhllstjnst, om du r tidigare ostraffad. Det r drfr viktigt att medverka vid personutredningen fr att ge domstolen fler alternativ nr de bestmmer pfljd.