2025-05-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Nej, det är han inte. I sådana fall skulle han ligga med henne. Enkel biologi.

Sam är bög. Asexuell? Asexuell skulle passa med hans autism.

/Alplandskap

Tror det hade skyltats med hans autism betydligt mer om han hade haft det, mångfald du vet!!!!
Citera
2025-05-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jaså!, det var oväntat du ser hans otrygga anknytningsmönster eller snarlik
kvinnlig pseudo-psykologi?

Sa han inte att han var det i synk? My bad isåfall. Tyckte han sa att han finner henne attraktiv men att han inte känner det där ”lilla extra” som får honom att vilja typ slita kläderna av henne. Låter isåfall mer som han saknar kemin dem emellan. Nåväl.. ni här i tråden verkar ju veta att han är bög så kanske är det som är ”problemet”
Citera
2025-05-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Ebba blev sur för att kopplet gått sönder och antydde att det var Pontus som medvetenhet haft sönder det.
–Det var inte så när jag gick!

Jag har en spännande teori om att det var Ture som hade sönder kopplet. Tror kanske inte att det håller mellan Ebba och Ture efter detta, sorgligt
Citera
2025-05-16, 23:25
Medlem
vem är Suzanne? Pratar ni om
Gamla deltagare?
Senast redigerad av ibraflash 2025-05-16 kl. 23:32. Anledning: Felskrivning
Citera
2025-05-16, 23:33
Medlem
Jag tror inte Sam är homosexuell.
Citera
2025-05-16, 23:47
Medlem
Katciu88s avatar
Sam kändes som en dryg jävel första avsnittet, men jag tycker att han har växt. Jag tror inte att han är bög. Däremot är han inte attraherad av Denise. Jag tror att han skulle passa med nån sorts "bianca ingrosso"tjej dvs nån snygg, smal tjej som är ytlig och fixad. Men som också är smart och driven. Sam känns rätt omogen så därav behöver han en yngre tjej, runt 27-30 år.

Jag tror inte riktigt på nån alternativ matchning deltagarna emellan. Kanske Alex och Denise då, men vet ej om Denise pallat med att han tränar så mkt? Hon kan också vara lite för gammal för honom. En 35 årig kvinna som vill ha barn kräver ju en man som är väldigt redo, finns inget "vänta och se" utrymme.

Med Dennis och jannika hänger ju allt på jannikas känsloläge. Gillar hon snubben så är det frid och fröjd. Men jag observerar som många andra att Dennis är väldigt het på gröten. Det kan eventuellt vara too much. Det var jobbigt att de klippte in så mkt fysiska scener med dom här 2, i senaste avsnittet. Jag får känslan av att Dennis går igång på att bli filmad och tittad på i intima lägen.
Citera
2025-05-16, 23:56
Medlem
Augustbeasts avatar
Har nu sett samtliga avsnitt och här resultaten:

Citera
2025-05-16, 23:59
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
Jag kan verkligen förstå att hon inte är imponerad över att han är 29 och inte vet vad han vill göra typ, men samtidigt blir allt bara om henne… ’om du ska gå en lång utbildning … jag vill kunna unna mig och då måste jag ta mer föräldraledighet' bla bla. Så omoget och egoistiskt och utan filter, går igång och tar ut en massa grejer i förskott. Om detta är killen du ska leva med och han hittar sin dröm i vad han vill vara så måste du ju för fan stötta honom !? Problemet är bara i denna situation så finns ju de känslorna inte än så då tänker alla bara på sig själva. De borde få instruktioner att inte börja prata om framtiden de första 2-3 veckorna. Det blir inte bra...

Jag tänkte precis samma. Fyfan vad krasst och känslokallt att häva ur sig det där som Ebba gjorde. Pontus har dessutom varit allvarligt sjuk så det kan vara anledningen att han inte orkat/hunnit med karriär. Dessutom är det också helt okej att jobba inom restaurang och vara nöjd med det.

Men det kan ju vara som andra kommenterat, att det handlar mer om att hitta fel och en anledning att ge upp.

Nää jag tror inte på denna matchning. Ebba är för ostabil för Pontus. Han behöver en lugn och inkännande tjej.
Citera
2025-05-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterregn
Alltså det finns folk som bara inte gillar smaken eller hur det känns i kroppen/huvudet. Vissa blir trötta av alkohol istället för glad och pigg/rolig. Så det behöver inte vara något skumt utom att folk reagerar olika på substanser och allt funkar inte för alla

Visst så är det, en del klarar inte att dricka av sådana anlednigar, eller gillar det inte. Men det blir lite trist för någon som gillar vin till maten att vara med någon som aldrig vill ha. Det är liksom en grej man vill dela, på samma sätt som andra hobbys som bygger på gemenskap. Om du verkligen gillar friluftsliv vill du helst inte ha någon som inte gillar naturen för de är rädd för alla kryp, tex. Är du köttälskare kanske du helst inte vill ha en vegetarian. Visst går det att stå ut med dessa skillnader om man träffar drömpartnern, men får man ställa krav så varför inte inkludera sådant på listan.

Jag menade inte att alla som inte vill dricka är knepiga, skrev uttalade nykterister, folk som tagit ställning till att aldrig dricka alkhol, det är ändå något annat. Det skulle jag tycka var en varningsflagga för mig. Det är inte lätt att själv njuta av alkohol med en sådan, man känner sig dömd, och det ligger nog nästan alltid något bakom av det jag nämnde.
Citera
2025-05-17, 07:34
Medlem
NiccoJs avatar
En grej som hade varit kul med att ställa upp i detta program är ju att man blir bedömd och matchas med någon objektivt. Alltså anses jag snygg o trevlig av folk som aldrig träffat mig innan eller är det tvärtom?
När man då blir matchad med en impotent jättebebis med snarkmask o politisk dårskap skulle man väl leta efter ett rep eller acceptera ett liv i celibat?
Citera
2025-05-17, 08:32
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
En grej som hade varit kul med att ställa upp i detta program är ju att man blir bedömd och matchas med någon objektivt. Alltså anses jag snygg o trevlig av folk som aldrig träffat mig innan eller är det tvärtom?
När man då blir matchad med en impotent jättebebis med snarkmask o politisk dårskap skulle man väl leta efter ett rep eller acceptera ett liv i celibat?

Jag fattar vad du menar i viss mån. MEN Jannika är ju ingen fotomodell själv. Ska hon matchas med en Brad Pitt med 6 siffrig månadslön? Det är ju inte rimligt heller. Det är ju det tankesättet som gör att så många är singlar idag. Alla ska minsann ha en med "högre poäng" än en själv och ingen vill köpa ned sig.

Dennis är ställd i rätt dålig dager i programmet. Förhoppningsvis har han kvaliteter off screen som gör att han och Jannika faktiskt är två vanlisar som kan få ett bra liv tillsammans.
Citera
2025-05-17, 08:44
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag fattar vad du menar i viss mån. MEN Jannika är ju ingen fotomodell själv. Ska hon matchas med en Brad Pitt med 6 siffrig månadslön? Det är ju inte rimligt heller. Det är ju det tankesättet som gör att så många är singlar idag. Alla ska minsann ha en med "högre poäng" än en själv och ingen vill köpa ned sig.

Dennis är ställd i rätt dålig dager i programmet. Förhoppningsvis har han kvaliteter off screen som gör att han och Jannika faktiskt är två vanlisar som kan få ett bra liv tillsammans.
Nej hon är inte fager direkt.
Dock utstrålar Dennis en brist på manlighet som får en fet sopåkare från valfri håla att framstå som Stålmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in