Citat:
Ursprungligen postat av
Blomsterregn
Alltså det finns folk som bara inte gillar smaken eller hur det känns i kroppen/huvudet. Vissa blir trötta av alkohol istället för glad och pigg/rolig. Så det behöver inte vara något skumt utom att folk reagerar olika på substanser och allt funkar inte för alla
Visst så är det, en del klarar inte att dricka av sådana anlednigar, eller gillar det inte. Men det blir lite trist för någon som gillar vin till maten att vara med någon som aldrig vill ha. Det är liksom en grej man vill dela, på samma sätt som andra hobbys som bygger på gemenskap. Om du verkligen gillar friluftsliv vill du helst inte ha någon som inte gillar naturen för de är rädd för alla kryp, tex. Är du köttälskare kanske du helst inte vill ha en vegetarian. Visst går det att stå ut med dessa skillnader om man träffar drömpartnern, men får man ställa krav så varför inte inkludera sådant på listan.
Jag menade inte att alla som inte vill dricka är knepiga, skrev uttalade nykterister, folk som tagit ställning till att aldrig dricka alkhol, det är ändå något annat. Det skulle jag tycka var en varningsflagga för mig. Det är inte lätt att själv njuta av alkohol med en sådan, man känner sig dömd, och det ligger nog nästan alltid något bakom av det jag nämnde.