Citat:
Du får skylla dig själv när du skrev som du gjorde.
Helt otroligt!!! Varför förvränger du?!!! Jag har aldrig påstått det. Jag trodde vi kom överens om att bygga argument på bevis?
Det jag säger är att evolutionsteorin bygger på att människan utvecklades från schimpansliknande varelser, som inte kunde prata, och sedan utvecklades flera grenar där grenarna kunde prata mer eller mindre, och där schimpansen inte kan prata alls.
Varför har endast dom som kan prata och dom som inte kan prata överlevt, och inte en enda art som halvt om halvt kan prata och vara nära människans intelligens där människan kan bygga städer, elektricitet, bilar, datorer o.s.v. inte överlevt?
Det jag säger är att evolutionsteorin bygger på att människan utvecklades från schimpansliknande varelser, som inte kunde prata, och sedan utvecklades flera grenar där grenarna kunde prata mer eller mindre, och där schimpansen inte kan prata alls.
Varför har endast dom som kan prata och dom som inte kan prata överlevt, och inte en enda art som halvt om halvt kan prata och vara nära människans intelligens där människan kan bygga städer, elektricitet, bilar, datorer o.s.v. inte överlevt?
Det har förgrenats.
Det finns ett otal olika primater idag. Vi är en av dem
En art som lärde sig att prata (och har en vilja att kommunicera) överlevde och utkonkurrerade alla andra. Vi har lärt gorillor teckenspråk men de är inte intresserade av att initiera konversation.
Vi vet att det fanns åtminstone två andra som var väldigt människolika, men de var det för att de var väldigt nära besläktade så vi hade avkomma med dem samt att vi dödade dem. De är nu både vi och utdöda.
Det är värt att beakta att VI också är våra egna mellanformer, vi har bara inte varit åtskiljda nog mycket och länge för att förgrenas märkbart. Dock finns det skillnader mellan olika folkslag som suddas ut när det börjar blandas igen.
Eftersom människan skapat sig ett bekvämt liv har selektionstrycket minskat jämfört med ex en art som måste anpassa sig till att leva i berg mot för att leva på stränder (ex).
Kommer du nu ta till dig något av det här eller kommer det vara samma konversation om någon månad igen när du tagit mot till dig din grötpökade vinkelböjare?