2025-05-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Det går ju inte att stoppa, om man inte alltid spelar inför tomma läktare. Alternativt får man ha sån argentinsk stängsel med rakbladstaggtråd direkt följd av en vallgrav innanför mot planen.
Att fråga en ordförande hur man får bukt för nåt och förvänta sig en riktig lösning är bara dumt.

Dessutom, säkerhetsfrågor kan nog IFKs säkerhetschef bättre än ordförande.
Man kan iallafall testa att inte släppa in så påverkade människor på arenan.
Samt att se till att ha säkerhetsfolk på arenan nedanför läktaren som är lite mer alerta.
Kanske finns ännu mer saker att prova, försvåra vägen från läktaren in till planen till exempel.
Citera
2025-05-16, 13:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Glenn Hysen - "Jag blev skogstokig."

Bra att GP kollar av Glenn om vad han tyckte.... Tobbe e klar!
Asså lek bara med tanken… supportrarna som sträckte ut handen för att dra upp idioten och sedan halvt slå ihjäl honom hade nog kunnat sluta i mord… Hans svaga intelligens trodde la att dem drog upp han för att ’’hjälpa’’ honom.

Han kommer hittas sönderslagen om 1-3 veckor.
Citera
2025-05-16, 13:35
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Det är bara fotbollssupportrar som det anses rätt att straffa kollektivt.

Ja det är ett jävla hyckleri.

Det blir slagsmål på krogen för en efterbliven idiot går på en random gäst. Inte fan straffar man resten av besökarna. Men det verkar inte gälla på våra fotbollsarenor.
Det är oroligt i förorten men inte fan skickar polisen kravallpolis dit som de gör på fotbollsmatcher.
Citera
2025-05-16, 13:44
Medlem
senderoluminosas avatar
Jag tänker att man går inte på allsvensk fotboll för att se på kvalitetsfotboll. Ligger Sveriges allsvenskan fortfarande på på plats 17 i Europa, precis före det krigsdrabbade Ukraina och Estland med 1,5 miljoner invånare?

Det är precis det här som man går och tittar på fotboll för. Tifo, bloss, bangers, planbeträdare och folk som kastar in saker på de som spelar eller dömmer. Det enda rimliga är att man tar bort poliser i sin helhet och vill klubbarna ha säkerhetspersonal får de ha det om de anser det behövs. Bättre att bara köra med kameror för bevisläget efteråt. Inget ska ändå få något efterspel, man säger att "det är oacceptabelt" och så är det bra med det.

Blir det oroligt får väl polisen göra kavallerichock mot Djurgårdarna efter matchen och åker det med några IFK-are så må väl det vara hänt. :

/Sender
Citera
2025-05-16, 13:52
Medlem
Vad händer där nere vid Helgasjöns sumpmarker? Sökte lite nyfiket på Öster, och det jag får upp är att någon "av oklar anledning" just kört med bilen raka spåret in i deras hemmaarena. https://postimg.cc/bZ5pMXVS

I trygghetsskapande och brottsförebyggande syfte ska polisen flyga med flera drönare över Växjö centrum när GAIS kommer dit i helgen: https://polisen.se/aktuellt/nyheter/syd/2025/maj/kamerabevakning-med-dronare-i-vaxjo-18-maj/
Citera
2025-05-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Asså lek bara med tanken… supportrarna som sträckte ut handen för att dra upp idioten och sedan halvt slå ihjäl honom hade nog kunnat sluta i mord… Hans svaga intelligens trodde la att dem drog upp han för att ’’hjälpa’’ honom.

Han kommer hittas sönderslagen om 1-3 veckor.
Nu var de ju ingen supporter som skulle slå han.
Jävla tomte är du
Citera
2025-05-16, 13:59
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delollol
Nu var de ju ingen supporter som skulle slå han.
Jävla tomte är du

Jättemånga i tråden har skrivit detta att:
lagkamrater ska spöa honom
motståndarlaget ska spöa honom
domaren ska spöa honom
polisen ska spöa honom
väktare ska spöa honom
linjedomaren ska spöa honom
publiken ska spöa honom
firmorna ska spöa honom
busschaffören ska spöa honom

han har det fan inte lätt alltså
Citera
2025-05-16, 14:00
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Jasså, på vilka grunder?
Förstår du verkligen inte det kan du knappast titta på fotboll alternativt är du en del av problemet.
Citera
2025-05-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det är lätt att lösa det här problemet och minska risken för framtida angrepp.

1. Rutinåtgärd är att omedelbart tömma läktarna på publik. Ingen får pengarna tillbaka. Även om det är en streaker som springer in på planen. Idioter har ingenting på planen att göra.

2. Den angripna spelaren får bytas ut om han vill utan att det räknas som ett byte.

3. Spela färdigt matchen.

Om det är väldigt allvarligt har domaren rätt att bryta matchen även i fortsättningen.

Du tycker att det är ett bra system att regelmässigt frånta människor något de betalat för utan att kompensera dem? Nu tror jag inte att särskilt många supportrar hade krävt pengarna tillbaka men att uttryckligen säga att de inte ska ens teoretiskt få göra det är ondskefullt
Citera
2025-05-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Kollektiva bestraffningar förekommer överallt hela tiden. Men bara för att du har betalat en biljett för några hundra spänn så känner du dig personligt kränkt. Åtskilliga konserter har blivit inställda för att någon kastar in föremål på scenen. Folk som har betalat biljett. Buhu, jag är kränkt, vilket jävla trams.

Nej jag är inte kränkt, vilket däremot du verkar vara med tanke på att du verkar lite upprörd.

Jag tycker likväl att det är fel väg att gå. Att det förekommer både i Sverige och Nordkorea gör inte att jag ändrar uppfattning om det. f ö gissar jag att säkert någon i din släkt har begått något olagligt. I just dit fall kan man då gärna göra ett undantag och låsa in hela white trash-ligan. Gärna utan internet access så slipper vi din typ av ADHD-inlägg.
Citera
2025-05-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp

Buhu, det händer hela tiden fastän du inte förstår det. Hela samhället är utformat utifrån de mest värdelösa kritterna. De som tar ansvar är bara till för att betala för resten.

Och hur tänkte du nu när du får det till att jag inte förstår att det händer hela tiden? Jag konstaterade bara att jag tycker det är fel, att det händer hela tiden på mängder av platser i samhället är jag fullt medveten om.

F ö är det väl lite fånigt att skriva "Buhu" till en annan skribent här inne efter ett långt jävla grininlägg som får en att undra vad det är som gått snett för dig idag.
Citera
2025-05-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ja det är ett jävla hyckleri.

Det blir slagsmål på krogen för en efterbliven idiot går på en random gäst. Inte fan straffar man resten av besökarna. Men det verkar inte gälla på våra fotbollsarenor.
Det är oroligt i förorten men inte fan skickar polisen kravallpolis dit som de gör på fotbollsmatcher.

Kan iofs hända. Stället kan bli av med sina rättigheter, vilket då drabbar både ägarna och de som gillar att ta en bärs på stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in