2025-05-16, 11:44
Medlem
watziis avatar
Är Djurgårdare, så inte så att jag naturligt sympatiserar med IFK G.

Tycker det är idiotiskt att straffa klubben för något en enskild gör, han + hans polare som försökte hjälpa honom upp borde såklart stängas av föralltid samt rätt dryga böter. Att de pixar den lilla tjockisens ansikte är dumt, public shaming fungerar rätt bra i dessa fall.
Citera
2025-05-16, 11:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
*dd R*mm*
*=o/e
https://x.com/Cluben047421/status/1923258417512140935

Det är ytterst sällan man ser någon så packad på fotboll. Jag kan inte minnas senast.

Har nog sett det fler gånger på hockeymatcher.
Citera
2025-05-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Folk behöver inte vara packade för att vara dumma i huvet. En del har det medfött.
Annat var det förr när folk sprutade i sprit i diverse frukter som tex apelsiner vid alkoholförbud

Såg denna personen innan match gående från grindstugan men sin polare mot lasse på heden. Han jagade duvor och skrek på en cykel som plingade då han gick mitt på cykelbanan. En idiot, men också en onykter sådan. Man borde vara hårdare med att släppa in onyktra in på arenan.
Citera
2025-05-16, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dodas56
Såg denna personen innan match gående från grindstugan men sin polare mot lasse på heden. Han jagade duvor och skrek på en cykel som plingade då han gick mitt på cykelbanan. En idiot, men också en onykter sådan. Man borde vara hårdare med att släppa in onyktra in på arenan.
Förståndshandikappad? Jaga duvor i den åldern är ju bara sorgligt 🤣🤣
Citera
2025-05-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
IFK's Säkethetsansvarige Jonas Arlmark säger i intervjuer att de gjort ett lyckat ingripande. Alltså vakterna går sjukt långsamt efter killen som att de hoppas att han ska slå till någon. De har för få vakter för killen ska inte kunna komma in på planen från kortsidan ens.
Tror vi har hittat årets Bagdad Bob !

IFK Göteborg bytte inför denna säsong till ett sannolikt billigare bolag för publikvärdstjänster.
Det är nu Tarantsec som tillhandahåller publikvärdarna för IFK Göteborgs hemmamatcher.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/nyheter/2025/ny-samarbetspartner-kring-sakerhet-och-service/
https://tarantsec.se/
Citera
2025-05-16, 11:56
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
IFK Göteborg bytte inför denna säsong till ett sannolikt billigare bolag för publikvärdstjänster.
Det är nu Tarantsec som tillhandahåller publikvärdarna för IFK Göteborgs hemmamatcher.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/nyheter/2025/ny-samarbetspartner-kring-sakerhet-och-service/
https://tarantsec.se/

Har man 160cm tanig kvinna som frontfigur för säkerhet, så säger det en hel del.
Citera
2025-05-16, 11:57
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Snick snack. Det går inte att helt stoppa inrusningar. Möjligen går det med hjälp av 5 meter högt staket och taggtråd som inte går att klippa av. Men nej. Här handlar det mer om att idioter som denna ska få skyhöga böter och avstängningar. Där böterna följer med livet ut om dessa inte betalas.

Det han gjorde förstörde bara för Blåvitt

Fast det stoppar knappast ungdomar (eller vuxna idioter för den delen) utan konsekvenstänk, speciellt som de är påverkade. De kommer såklart ångra sig i efterhand men det hjälper ju inte att förhindra nya idioter från att rusa in, elda bengaler, kasta bangers, kasta in flaskor gång på gång på gång...

Det enda sättet är att motivera klubbarna inkl. klackarna att på riktigt ta tag i problemet, och det funkar bara med hårda straff som tyvärr drabbar alla skötsamma som står vid sidan om (och ibland hejar på idioterna).
Senast redigerad av JohannesSnajdare 2025-05-16 kl. 11:59.
Citera
2025-05-16, 11:57
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Det har varit hög tid att spela publikfritt ett bra tag nu. Spelarnas säkerhet måste gå först.

Jasså, på vilka grunder?
Citera
2025-05-16, 11:59
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Jasså, på vilka grunder?

Inga, fotboll är inget utan publiken.

Det måste sägas, då det är relevant, men är djurgårdare, så knappast så jag sympatiserar med IFK som klubb - men nej, ge fan i att sabba för alla andra för att en person + polare var fulla och dumma i huvudet.

Public shaming, rejäla böter, spela vidare.
Senast redigerad av watzii 2025-05-16 kl. 12:03.
Citera
2025-05-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är ytterst sällan man ser någon så packad på fotboll. Jag kan inte minnas senast.

Har nog sett det fler gånger på hockeymatcher.
Beror på vilken klubb vi pratar om.

Varje gång jag går på Bajen ser jag åtminstone någon sån där med uppenbara problem med substanser. Sick-sackar sig fram i korridoren och folk bara låter dem skämma ut sig. När de borde ha slängts ut för ungefär 5 öl sedan.

I samma arena spelar Djurgårn men där brukar man inte se samma typ av dräggeri. Är det olika vakter för de olika lagen? Låter ju inte sannolikt, men min erfarenhet är att det är mer städat då.
Citera
2025-05-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Har man 160cm tanig kvinna som frontfigur för säkerhet, så säger det en hel del.

Här kan du se hur de verkligen ser ut Tarantsecs publikvärdar i Göteborg.
https://www.instagram.com/tarantsec/p/DH03JGzsLdj/?img_index=1
Citera
2025-05-16, 12:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Enligt Göteborgs klackledare som var han som försökte hindra dom andra från att dra upp honom så fick han det klargjort efter att dom ville ha upp honom för att slå honom.

Tvekar lite på det dock då mongot i fråga ser ut att springa specifikt till några personer, om det är hans vänner eller bara några som sträckte ut sin hand är oklart.

Dessutom flera i klacken som applåderar honom när han är påväg tillbaka.

Tror inte ett skit på att ”de ville ha upp honom för att slå honom”. Helt klart ett tafatt försök till efterkonstruktion. Men synd att de inte spöade skiten ur honom. Det borde de gjort redan innan han sprang in på planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in