2025-05-16, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Dom har inte vattentäta avtal. Vi vet också för lite för att kunna avgöra om detta är något som kan missförstås. Låt säga att detta hade skett för EN spelare. Då hade situationen varit otroligt mycket svårare för ATG än när det är många som vunnit och förmodligen många som har kopplingar till varandra. Då kan ATGs jurister ifrågasätta denna tillfällighet och på så vis påvisa att det funnits fog att misstro spelaren.

Men om du som domare ser detta fallet framför dig så har du en part som vunnit pengar och en som hävdar att det var ett tekniskt fel. Detta räcker inte för ATG. Det finns inte någon möjlighet för en domstol att bara vända på de avtal som finns. En kund är där inne på plattformen för att försöka vinna pengar. Därför finns en förväntan på att så ska kunna ske. Det finns ingen anledning att tro något annat. När kunden då vinner och för över pengarna så ska detta ses som en naturlig del av verksamheten. Bevisbördan ligger helt och hållet på ATG utifrån de uppgifter vi har. Dom måste kunna visa att personen som vunnit varit fullt medveten om att den begår ett bedrägeri genom att använda sig av tjänsten. Om du dömer en kund till återbetalning utan dessa bevis så är spelbranschen fullkomligt död.
Det är pengar ni inte har rätt till du kan prata ur röven hur mycket du vill de som har plockat ut pengarna är rökta då det graranerat redan finns likande fall om detta som de kan använda.
Citera
2025-05-16, 12:42
Medlem
Citat:
Dom har inte vattentäta avtal. Vi vet också för lite för att kunna avgöra om detta är något som kan missförstås. Låt säga att detta hade skett för EN spelare. Då hade situationen varit otroligt mycket svårare för ATG än när det är många som vunnit och förmodligen många som har kopplingar till varandra. Då kan ATGs jurister ifrågasätta denna tillfällighet och på så vis påvisa att det funnits fog att misstro spelaren.

Men om du som domare ser detta fallet framför dig så har du en part som vunnit pengar och en som hävdar att det var ett tekniskt fel. Detta räcker inte för ATG. Det finns inte någon möjlighet för en domstol att bara vända på de avtal som finns. En kund är där inne på plattformen för att försöka vinna pengar. Därför finns en förväntan på att så ska kunna ske. Det finns ingen anledning att tro något annat. När kunden då vinner och för över pengarna så ska detta ses som en naturlig del av verksamheten. Bevisbördan ligger helt och hållet på ATG utifrån de uppgifter vi har. Dom måste kunna visa att personen som vunnit varit fullt medveten om att den begår ett bedrägeri genom att använda sig av tjänsten. Om du dömer en kund till återbetalning utan dessa bevis så är spelbranschen fullkomligt död.

Jag påstår inte att dom har ett vattentätt avtal ang fel på maskiner..

Men om dom har det så behöver dom inte bevisa att spelaren hade uppsåt..

Om det är som du säger så kommer alla behålla sina pengar även dom som kom upp i 250K..

Jag tror att vi båda inser att ATG troligen har skydd mot ev tekniskt fel
Citera
2025-05-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Det är pengar ni inte har rätt till du kan prata ur röven hur mycket du vill de som har plockat ut pengarna är rökta då det graranerat redan finns likande fall om detta som de kan använda.

Tyvärr var jag inte med och fick några pengar. Jag spelar inte på dessa typer av spel då jag inte tycker att de är speciellt roliga och sen anser jag inte heller att en datoriserad modell kan vara slumpartad.

Men det du missförstår i det hela är att ATG inte bara kan begära sina pengar åter. De behöver kunna visa att gemene spelare ska förstå att detta är helt galet. När du talar om odds så kommer Manchester City - Arvika FC leda till ett uppenbart fel om oddsen skulle vara 20.00 - 2.00 - 3.65. Detta finns ingen rimlighet då oddsen i sig aldrig har denna spread pre-match. Vad gäller Turspel så blir det svårare. Inget spelbolag kan väl hävda att en spelare som vinner ska misstro sin vinsts legitimitet? Man vill ju att folk vinner ofta!
Låt säga att en spelare då hostat hem två vinster som var feta. Tagit ut pengarna och varit så jävla glad. Åker och köper en helt ny bil och bokar in en tonåring från snapchat för kvällen. Detta är ju helt naturligt och ingenting som är konstigt - mer än att man vinner så att säga... Berätta för mig hur denna spelare ska förstå att ett tekniskt fel har uppstått?
Citera
2025-05-16, 12:45
Medlem
Ingen vet exakt vad som kommer att hända, det beror mycket på vilket marknadsmässigt beslut ATG tar. Ser man på hur spelbolag brukar agera i liknande fall så händer mindre än man tror. Negativa publiciteten av att hota och stämma privata kunder kostar ofta mer än det smakar. De kommer säkert skicka mail där de kräver tillbaka pengar och om man inte betalar är man säkert avstängd från bolaget och ditt konto står på minus. Går de sen vidare? Som sagt det är mer en fråga om vad de känner att de kan vinna och vad de kan förlora.
Citera
2025-05-16, 12:45
Medlem
umadbroskis avatar
Villkor är _inte_ avtal.

Man godkänner villkor, men skriver inte på avtal.

Säger varken bu eller bä om det andra.
Citera
2025-05-16, 12:48
Medlem
Citat:

Men om vi tar ett liknade fall..

Du reggar dig på ATG och gör ingen insättning och lägger sen 5000kr bet på att Liverpool vinner nästa match !

Buggen är alltså att du kan lägga ett bet trots att du inte har några pengar på kontot !

Tror du inte ATG har ett skydd mot denna typ av tekniskt fel ?
Citera
2025-05-16, 12:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Om en spelare har saldo åtta kronor på kontot och plötsligt gör flera insatser på 10.000 kronor styck är det nog svårt för spelaren att hävda god tro. Frågan under förhör ”Var trodde du att pengarna kom ifrån?” blir ju något knepig att svara på.
Citera
2025-05-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ingen vet exakt vad som kommer att hända, det beror mycket på vilket marknadsmässigt beslut ATG tar. Ser man på hur spelbolag brukar agera i liknande fall så händer mindre än man tror. Negativa publiciteten av att hota och stämma privata kunder kostar ofta mer än det smakar. De kommer säkert skicka mail där de kräver tillbaka pengar och om man inte betalar är man säkert avstängd från bolaget och ditt konto står på minus. Går de sen vidare? Som sagt det är mer en fråga om vad de känner att de kan vinna och vad de kan förlora.

Precis, det är ytterligare en åsikt. Det är otroligt dålig publicitet som inget spelbolag skulle välja att få på sig. Snarare tvärtom! Man kan med lätthet släppa en sådan sak och påvisa att även om du skulle få pengarna på tvivelaktigt sätt så kan de bli dina. Den reklamen är otroligt värdefull. Betydligt mer värt än några 250k. Många gånger skänker ju spelbolagen efter pengar om t.ex. en domare gjort en skitstor tabbe eller liknande - för att visa hur mycket de bryr sig om både sporten och kunderna. De där pengarna är fan inte ens en räntepost. Man redovisar ju för sjutton i miljoner.
Citera
2025-05-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Villkor är _inte_ avtal.

Man godkänner villkor, men skriver inte på avtal.

Säger varken bu eller bä om det andra.

Hur mkt pengar kom du upp i ?

Du kunde ju jaga 500K och ta ut 20K via swish och nu kräva ATG på 480K..

Om ni anser att ATG inte har på fötterna så skulle jag påstå att det var dumt att inte gå för mer...
Citera
2025-05-16, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Men om vi tar ett liknade fall..

Du reggar dig på ATG och gör ingen insättning och lägger sen 5000kr bet på att Liverpool vinner nästa match !

Buggen är alltså att du kan lägga ett bet trots att du inte har några pengar på kontot !

Tror du inte ATG har ett skydd mot denna typ av tekniskt fel ?

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Om en spelare har saldo åtta kronor på kontot och plötsligt gör flera insatser på 10.000 kronor styck är det nog svårt för spelaren att hävda god tro. Frågan under förhör ”Var trodde du att pengarna kom ifrån?” blir ju något knepig att svara på.

Som sagt så vet vi inte så mycket om fallet. Men att säga att ATG bara kan få tillbaka pengarna är inte sant. Själv vet jag att personer öppnat gamla konton och sett att man haft gamla pengar liggandes. Har själv varit med om detta även om det inte varit så stora belopp. Man drar iväg en triss eller nån poker. Jag vet inte hur det har gått till när kunderna vunnit. Men om det rört sig om att man legitimt fått en spelvinst genom ett snurr så ser jag inga problem med detta. Om det däremot rör sig om att kontot fylls på utan att man egentligen gör något rätt så kommer kunden få svårare att hävda sin rätt. Det är faktiskt ganska enkelt att förstå.
Citera
2025-05-16, 12:58
Medlem
Citat:
Som sagt så vet vi inte så mycket om fallet. Men att säga att ATG bara kan få tillbaka pengarna är inte sant. Själv vet jag att personer öppnat gamla konton och sett att man haft gamla pengar liggandes. Har själv varit med om detta även om det inte varit så stora belopp. Man drar iväg en triss eller nån poker. Jag vet inte hur det har gått till när kunderna vunnit. Men om det rört sig om att man legitimt fått en spelvinst genom ett snurr så ser jag inga problem med detta. Om det däremot rör sig om att kontot fylls på utan att man egentligen gör något rätt så kommer kunden få svårare att hävda sin rätt. Det är faktiskt ganska enkelt att förstå.

Om det är som du säger så har ju inte ATG rätt att stänga några konto och måste betala ut 250K till några...!

Men av alla 100pers härinne som skrivit att ATG inte har rätt till återbetalning har ens nämnt detta !

Vet du varför ?
Citera
2025-05-16, 12:59
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Hur mkt pengar kom du upp i ?

Du kunde ju jaga 500K och ta ut 20K via swish och nu kräva ATG på 480K..

Om ni anser att ATG inte har på fötterna så skulle jag påstå att det var dumt att inte gå för mer...

För det första så tänker man ju inte klart under en sådan situation. Jag gjorde en snabb riskbedömning och vet vad det kostar att driva sådana här processer.

Vi ska också komma ihåg att ATG omsätter MILJARDER per år och gör enorma vinster. Om dom tappar några miljoner pga en bugg kommer dom i första hand kräva det av leverantören.

Jag tror att dom komma spärra samtliga som utnyttjat buggen men inte kräva tillbaka pengarna då jag inte tror att dom rättsligt får igenom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in