• 1
  • 2
2025-05-16, 10:37
Medlem
Fader.Runkas avatar
Hur är livet för en ung och mycket attraktiv kvinna idag? Säg att hon är 20 år, smal, relativt lång och väldigt vacker.

Hur märks det av för henne i vardagen? Hur ofta upplever hon sig bli inspanad, uttittad eller uppraggad av män?
Hur behandlas hon av killar?
Hur behandlas hon av andra kvinnor? Hur bemöts hon av kvinnor? Är det mycket avundsjuka? Hur märks det av på karriären och jobbmöjligheter?
Hur påverkas en sådan kvinna av invandrarmän jämfört med svenska män?

Du som har eller har haft erfarenhet får gärna uttala dig. Är det en fördel eller nackdel? Är det skönt eller jobbigt?

vad för partner söker en sån kvinna?
Senast redigerad av Fader.Runka 2025-05-16 kl. 10:41.
Citera
2025-05-16, 10:42
Medlem
Konstnarren5s avatar
Har "god" potential att bli eips, borderline personlighetsstörd - om de varit snygga sedan barnsben. Alla, särskilt män, har ljugit för denna tjej för att få knulla. Hela deras världsbild bygger på en omgivning som ljugit.

Bättre chans till normal personlighet om late bloomer.
Citera
2025-05-16, 10:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag är långt ifrån att vara en ung och en snygg kvinna men arbetat inom väldigt många, vitt skilda, branscher. Unga, snygga kvinnor har i samtliga sammanhang åkt mest räkmacka by far. De kan producera minst, kunna minst och göra mest misstag av alla inom organisationen men tenderar att göra raketkarriärer ändå
Citera
2025-05-16, 11:10
Medlem
Det finns säkert fördelar med att vara vacker. Precis som män som är överdrivet manliga får fördelar pga det.

Men de mest attraktiva får även nackdelar som vi vanliga inte har. Folk förväntar sig mer från folk de beundrar, än de gör av oss alldagliga människor. De upplever antagligen mer press och stress, att leva upp till omgivningens förväntningar.

Jag trivs med att vara en nobody. Förväntningar är låga, vilket jag gillar.
Citera
2025-05-16, 11:20
Medlem
Tänk dig själv att precis alla vill ha sex med dig och du kan välja och vraka vem du vill.
Du blir behandlad som en gud och folk dyrkar allt du gör.
Du behöver aldrig lägga pengar på någonting själv folk kommer kasta pengar på dig hela tiden.
Citera
2025-05-16, 11:29
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Som snygg kvinna eller man kan livet vara ganska ensamt. Folk ser dig som ett hot och kommer kolla snett på dig. Folk kommer snacka skit bakom ryggen på dig.
Folk av motsatt kön blir också avskräckta och vågar inte ta kontakt med dig. "Hon/han får säkert så mycket uppmärksamhet ändå". De du kommer i kontakt med kommer känna sig underlägsna och kommer försöka underminera din självkänsla/ditt självförtroende för att de är rädda att du ser för bra ut för dem. Folk vill "ta ner dig på jorden" hela tiden. Avundsjuka, skitsnack, folk känner sig hotade och skrämda av dig.

Har umgåtts med extremt vackra kvinnor och majoriteten mår inte bra, för den uppmärksamhet de får är ingen bra typ av uppmärksamhet.
Senast redigerad av Schicklgrubblare 2025-05-16 kl. 11:32.
Citera
2025-05-16, 11:31
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Det finns säkert fördelar med att vara vacker. Precis som män som är överdrivet manliga får fördelar pga det.

Men de mest attraktiva får även nackdelar som vi vanliga inte har. Folk förväntar sig mer från folk de beundrar, än de gör av oss alldagliga människor. De upplever antagligen mer press och stress, att leva upp till omgivningens förväntningar.

Jag trivs med att vara en nobody. Förväntningar är låga, vilket jag gillar.
Det är väl snarare så att folk sätter mindre krav på de vackra då deras skönhet betalar biljetten i många fall (även om de inte fattar det själva).
Citera
2025-05-16, 11:36
Medlem
Som ung och attraktiv leker livet. Men sedan får hon barn, går upp i vikt och blir äldre. Den ungdomliga charmen försvinner, och hon bryter ihop över att all uppmärksamhet nu har försvunnit. För den som ser normal ut är detta inga större problem, men för den som har varit attraktiv blir livet plötsligt grått och tråkigt. När gamla klasskamrater möter henne på stan tänker de "WTF har hänt med henne?" Så denna lycka är tyvärr kortvarig, så det gäller att njuta så länge det varar.

En kändis hade skrivit en snyftartikel om hur svårt det är att bli äldre, och män inte längre vänder sig om på gatan. "Det är så tufft".
Senast redigerad av Newton555 2025-05-16 kl. 11:49.
Citera
2025-05-16, 11:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Hur är livet för en ung och mycket attraktiv kvinna idag? Säg att hon är 20 år, smal, relativt lång och väldigt vacker.

Hur märks det av för henne i vardagen? Hur ofta upplever hon sig bli inspanad, uttittad eller uppraggad av män?
Hur behandlas hon av killar?
Hur behandlas hon av andra kvinnor? Hur bemöts hon av kvinnor? Är det mycket avundsjuka? Hur märks det av på karriären och jobbmöjligheter?
Hur påverkas en sådan kvinna av invandrarmän jämfört med svenska män?

Du som har eller har haft erfarenhet får gärna uttala dig. Är det en fördel eller nackdel? Är det skönt eller jobbigt?

vad för partner söker en sån kvinna?

Nu är jag närmre 30 men det räknas väl som rätt ung ändå.

1. Det märks på så sätt att om man själv tittar på en man så stannar han kvar med blicken på en tills man själv tittar bort. Man vet att samtliga män tycker man är attraktiv och man känner det också på energin när man passerar dom. Kvinnors upplever jag se på en med beundran snarare än avundsjuka. Folk blir i allmänhet glada/positiva av att man är vacker, både kvinnor och män.
2. Vissa män är smöriga och öppna med att dom är attraherade av en, skämtar om att dom vill ha en dejt osv. Vissa andra beter sig bara vänskapligt men söker lång ögonkontakt hela tiden för att scanna om man har intresse. Sen finns det en viss grupp av incels som beter sig märkligt, lite utåtagerande mot en som att man gjort dom illa eller som att dom är lacka på en.
3. Märker aldrig av avundsjuka från kvinnor generellt. Men det finns ju vissa dåliga personer såklart som ibland med flit försöker få något negativt gällande utseende att sätta sig i självförtroendet på en. Det ger inga fördelar i karriär eller jobbmöjligheter. I vissa fall har jag hört något vekt försök till "hon lyckas bara pga sitt utseende". Jag tar det inte personligt utan jag och mitt ego njuter av komplimangen istället. =)
4. Invandrarmännen är väldigt ofta män som jag nämnde på nr.2 , smöriga och "skoj-tjatar" på en om dejt osv. Det finns ingen skillnad mellan gruppen svenskar och invandrare som får en att känna obehag. Det har med individer att göra. Det händer oftast på fyllan när någon är störig och fortsätter försöker ta ens uppmärksamhetsfält, som man vill kunna rikta på "bättre" män

Fördel med att vara attraktiv: Det är nice med uppmärksamheten
Nackdel med att vara attraktiv: Ingen

Partner man söker: Någon att bli kär i, någon som tar en med storm, är romantisk, någon som är ambitiös, driven, kompetent, rik och självsäker, någon som vill försvara en.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-05-16 kl. 11:43.
Citera
2025-05-16, 12:13
Medlem
Sagodjurs avatar
finns inga snygga unga kvinnor på flashback så denna idiotiska trådstart kan bara leda till spekulation från personer som varken är unga, snygga eller kvinnor.
Citera
2025-05-16, 12:25
Medlem
Big Bosss avatar
Lever i en bubbla präglad till stor del av halo effekten

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Haloeffekt
Citera
2025-05-16, 13:59
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Som ung och attraktiv leker livet. Men sedan får hon barn, går upp i vikt och blir äldre. Den ungdomliga charmen försvinner, och hon bryter ihop över att all uppmärksamhet nu har försvunnit. För den som ser normal ut är detta inga större problem, men för den som har varit attraktiv blir livet plötsligt grått och tråkigt. När gamla klasskamrater möter henne på stan tänker de "WTF har hänt med henne?" Så denna lycka är tyvärr kortvarig, så det gäller att njuta så länge det varar.

En kändis hade skrivit en snyftartikel om hur svårt det är att bli äldre, och män inte längre vänder sig om på gatan. "Det är så tufft".

Det känns ju som ju vackrare man är, desto större blir fallet när man åldras och tappas sitt attraktionsvärde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in