2025-05-16, 09:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad pratar du om? En kokainist kan inte ta hand om någon. Inte ens sig själv.
Äldste sonen har bott hos dem i England
”Kokainist” varken du eller jag vet när han började med det
Citera
2025-05-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Äldste sonen har bott hos dem i England
”Kokainist” varken du eller jag vet när han började med det

Av förhören att bedöma varannan vecka ungefär. Inget konstigare än vad som händer i svenska styvfamiljer där de finns mina, dina och våra barn.

Måns visste ju att Ciara hade ett barn sen tidigare när han gifte sig och skaffade barn med henne.

Att äldsta sonen har bott hos sin mamma varannan vecka gör inte Måns till någon hjälte.

Uppenbarligen har Måns stora problem med sitt missbruk, eftersom han testade positivt även efter försäkringar om nykter framtid inför Ciara och TROTS att han visste att hela hans och barnens gemensamma framtid hänger på hans nykterhet. Ändå vann kokainet..

Därtill har han inte sökt sig in på någon riktig rehab. Att samtala med Albin en gång i veckan räknas inte som rehab i mina ögon.
Citera
2025-05-16, 09:50
Medlem
Citat:
En sexåring som har bott hela sitt liv i England - förutom ett halvt år i Sverige - och du påstår att just de vänner han har fått de senaste månaderna är så viktiga att de är vänner för livet..
Hur många av oss fortfarande umgås med någon man gick i samma klass med som sexåring?

Du låter som barnflickan som ansåg att det skulle vara skadligt för barnen att behöva flytta tillbaka dit för de har bott hela sitt liv istället för att stanna i Staffanstorp med missbrukaren och henne själv - som förresten i så fall skulle framstå som deras primära vårdgivare 😮

Barnflickan som har kandidatexamen i psykologi känner inte till begreppet ”medberoende” 😮

Barnflickan lät förresten i mina öron som riktigt obehaglig. Hon har sökt jobbet via Instagram mycket väl medveten om vilken kändisfamilj hon nästlade sig i. Och nu verkar det som att hon hela tiden har haft det som baktanke att ersätta mamman i familjen.

Jag är mycket glad att hon nu kommer att få problem att komma in i landet igen efter alla sina lögner.

Barn lever här och nu, att du förringar det är faktiskt hemskt. Det är de kompisar han har och är med dagligen i sex timmar och 100% närvarande. Pojken saknar nu sina kompisar och det är inte säkert de kommer ihåg någonting alls från Storbritannien. Kommer du ihåg någonting av dina första fem år i livet?
Åter till saken så har ingen av dem tänkt på barnens situation där de är just nu och deras utveckling, deras glädje. En examen där alla tagit över hade betytt massor.
De längtar nu efter sin pappa och vill springa till honom varje dag. De saknar absolut barnflickan också, vald av föräldrarna till att vara med dem ansvara för dem men som nu ifrågasätts av dig. De bär mycket sorg nu. Relationen vuxna emellan skall stå tillbaka om man är en bra förälder. Allt som står här kommer påverka dem hela livet, allt du skriver, ditt hat innebär att till hälften hata dem. För de är hans. Det bär de med sig för det kommer nå dem. Alla era fula ord kommer sätta sig inom dem.
Citera
2025-05-16, 09:51
Medlem
Uppenbarligen har Måns stora problem med sitt missbruk. Det kommer sluta illa och mycket nederlag.Ruinens brant Måns och klantigt av dig.
Du har knarkat bort det mesta nu och se hur du behandlar andra .
Ofterkofta och beskyllningar Måns . Man spyr av det
Citera
2025-05-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Unik svensk skolavslutning? Den är lika olika som det finns skolor.

Typisk svensk von Oben-attityd. Som om den unika svenska skolavslutningen skulle slå den unika engelska terminsavslutningen alla gånger och ifall stackars invandrarbarn inte får uppleva den - då får de men för livet.

Måns gifte sig med Ciara fullt medveten om att hennes liv var i England så länge hon hade sin underåriga son där. Han skaffade två barn med henne och det tycktes inte vara ett problem för honom så länge föräldrarna var sams.

Nu plötligt i samband med skilsmässan målar man upp en bild om att sönerna kommer att gå under om de tvingas bo i det land de har bott hittills utan problem.

Jag är mycket nöjd över att hovrätten inte tog an detta fall.
Citera
2025-05-16, 09:58
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Nej det gör hon inte.

Pojkarna hade behövt bilden av tex en skolavslutning som farföräldrarna kommer och tittar på. Den lilla betydelsefulla bilden är viktigare än du tror för barnet. Även om föräldrarna stått på olika håll, det är det många som gör, så är den viktig för barnet som stolt får visa sina kompisar och vad de gjort, en avslutning på ett läsår där de arbetat massor och lärt sig skriva och läsa, uttrycka sig och utvecklas med kompisar, nya relationer. En pojke i den åldern har en självständighet som är viktig och som de måste få ha. De är en egen person som har rätt till kära barndomsminnen och än viktigare vid en skilsmässa. Där skall alla vuxna ta över oavsett hur jobbigt det är.
När jag tittar tillbaka på min egen uppväxt så är skolavslutningar bara svaga fragment, medan bilden av en missbrukande förälder sitter benhårt i hjärnan. Så svamla på om viktiga minnen du....
Citera
2025-05-16, 09:58
Medlem
Citat:
Typisk svensk von Oben-attityd. Som om den unika svenska skolavslutningen skulle slå den unika engelska terminsavslutningen alla gånger och ifall stackars invandrarbarn inte får uppleva den - då får de men för livet.

Måns gifte sig med Ciara fullt medveten om att hennes liv var i England så länge hon hade sin underåriga son där. Han skaffade två barn med henne och det tycktes inte vara ett problem för honom så länge föräldrarna var sams.

Nu plötligt i samband med skilsmässan målar man upp en bild om att sönerna kommer att gå under om de tvingas bo i det land de har bott hittills utan problem.

Jag är mycket nöjd över att hovrätten inte tog an detta fall.

Och hon skaffade barn med en svensk man med en svensk kultur i ryggen. Barn har rätt till sitt ursprung, sina rötter. Ciara är inte allena den viktigaste. Bara det att de haft en barnflicka visar på avståndstagande från barnen.
Citera
2025-05-16, 10:01
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hur mycket är C:s ex och lurar i buskarna?
Och varför blev Måns styvpappa till deras son? Kunde pappan inte ta hand om sonen
Hade jag varit advokat hade jag tryckt på det
Att M tog ansvar även för honom det hade inte alla män gjort
Det är väl ett helt normalt förfarande de veckor grabben bott hos M och C. Vad försöker du insiunera? Han umgicks med både M och C samt är gudfar till deras yngsta
Citera
2025-05-16, 10:01
Medlem
Vilket svammel och trams.
Citat:
Och hon skaffade barn med en svensk man med en svensk kultur i ryggen. Barn har rätt till sitt ursprung, sina rötter. Ciara är inte allena den viktigaste. Bara det att de haft en barnflicka visar på avståndstagande från barnen.
Citera
2025-05-16, 10:03
Medlem
Citat:
Värdelös advokat
Skulle tagit in utomstående
Kanske från skolan
Idrott
Föreningar
Ej nära vänner etc

Det kanske inte fanns så många utomstående att ta in?

Om nannyn har lämnat o hämtat sonen har ju inte Måns lärt känna några andra föräldrar/lärare i skolan.

Vilka föreningar har Måns varit aktiv i?

Advokaten kanske också trodde att titlar skulle imponera på rätten?

I och med rättegången har åtminstone Måns mamma gjort bort sig genom att kritisera svärdottern offentligt. Samtidigt som hon inte har märkt något missbruk hos sin älskade son..

Barnflickan har avslöjat sina innersta tankar genom att berätta om henne själv som om hon skulle ha varit en av de vuxna i familjen som fattade viktiga beslut över barnens liv.

”Vi” fattade beslutet att flytta till Sverige
”Vi” tog hit hundarna från England

Hon har ju definitivt inte förstått sin plats i familjen och det är ren tur för Ciara att detta avslöjades nu och inte senare.
Citera
2025-05-16, 10:09
Medlem
Måns är en missbrukare som tror att han bara kan fortsätta leva som en ungkarl och det inte får konsekvenser.
Klart som tusan att domstolen tycker ungarna har det bättre hos sin mamma.
Verkligen kommer slå honom hårt och någon borde kolla upp honom ofta så han inte skadar sig själv. För att förlora barnen är jävligt tungt trots att det är hans eget fel.
Senast redigerad av Svempa2014 2025-05-16 kl. 10:16.
Citera
2025-05-16, 10:12
Medlem
Citat:

Vad är det som säger att barnen inte ska få ta del av den svenska kulturen oavsett om de bor i England?

Det har ju hittills gått bra att exempelvis tillbringa tid här på somrarna.

Jag förstår att man behöver utomstående hjälp om ens arbetstider är väldigt oregelbundna och ens andra hälft ständigt på resande fot. Själv skulle jag inte ha anlitat en barnflicka 40-60h/vecka oavsett om det var ekonomiskt möjligt.

Nu sa ju barnflickan i förhöret att ifall barnen stannade i Sverige skulle HON bli deras ”primary caregiver”. Tydligen skulle Måns bli deras secondary caregiver i så fall..
Senast redigerad av sno 2025-05-16 kl. 10:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in