2025-05-16, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad menar du
Att en ny termin börjar i april
Har de inte sommarlov??

Om du är förmögen att skriva på Flashback är du också förmögen att använda sökmotorer

Skollåret är uppdelat i tre terminer; höst, vår och sommar. Höstterminen börjar något senare än i Sverige, vanligtvis första veckan i September och pågår fram till jul.

Vårterminen börjar efter nyår och sträcker sig fram till påsk och sommarterminen börjar efter påsklovet och avslutas i mitten till slutet av juli. Varje termin avdelas med ett halvtermins lov på ca en vecka (vanligtvis oktober, februari och maj). Jul och påsklovet är oftast två veckor långa och sommarlovet är oftast sex veckor långt.”
Citera
2025-05-16, 09:08
Avslutad
Citat:
Varför skulle en skolavslutning inte vara bra för ett barn

Jag har inte sagt att skolavslutningen är dålig för ett barn, skolavslutningarna är för det mesta trivsamma men att skolavslutningarna skulle bidra till att stärka självkänsla eller vara viktiga för ett barns utveckling är långsökt

Det är en helt vanlig tillställning och sonen ifråga kommer inte på något vis bli lidande för att han missar den
Citera
2025-05-16, 09:09
Medlem
RumpTrollets avatar
Rättegången som ligger ute på Prime Crime (YouTube), är det verkligen hela rättegången??
Citera
2025-05-16, 09:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Om du är förmögen att skriva på Flashback är du också förmögen att använda sökmotorer

Skollåret är uppdelat i tre terminer; höst, vår och sommar. Höstterminen börjar något senare än i Sverige, vanligtvis första veckan i September och pågår fram till jul.

Vårterminen börjar efter nyår och sträcker sig fram till påsk och sommarterminen börjar efter påsklovet och avslutas i mitten till slutet av juli. Varje termin avdelas med ett halvtermins lov på ca en vecka (vanligtvis oktober, februari och maj). Jul och påsklovet är oftast två veckor långa och sommarlovet är oftast sex veckor långt.”

Okej tack för det i alla fall
Ser nu att Ciaras plan var att få in honom i skolan i april
Skilsmässa i mars
Hon är strateg
Citera
2025-05-16, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RumpTrollet
Rättegången som ligger ute på Prime Crime (YouTube), är det verkligen hela rättegången??

Nej, det är bara vittnesförhören. Det som saknas är båda parters sakframställan och också förhör med C s exman. Kan tänka mig att dom tagit bort det förhöret för att det främst handlar om hans och C s gemensamma son
Senast redigerad av katperlom 2025-05-16 kl. 09:13.
Citera
2025-05-16, 09:12
Avslutad
Citat:
Okej tack för det i alla fall
Ser nu att Ciaras plan var att få in honom i skolan i april
Skilsmässa i mars
Hon är strateg

Jag tror inte hon är så strategisk som att det bara handlar om att det sammanföll så här. Skilsmässan och flytten hem handlade i första hand om att M missbrukade och enligt C blev våldsam.
Citera
2025-05-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ser att du nu ändrat ditt inlägg sedan jag svarade på det. Du är verkligen inte kunnig om barn om du tror att en ”unik svensk skolavslutning” stärker ett barns självkänsla och påverkar deras utveckling

C kommer alltid prioritera att göra det som är bäst för barnen.

Nej det gör hon inte.

Pojkarna hade behövt bilden av tex en skolavslutning som farföräldrarna kommer och tittar på. Den lilla betydelsefulla bilden är viktigare än du tror för barnet. Även om föräldrarna stått på olika håll, det är det många som gör, så är den viktig för barnet som stolt får visa sina kompisar och vad de gjort, en avslutning på ett läsår där de arbetat massor och lärt sig skriva och läsa, uttrycka sig och utvecklas med kompisar, nya relationer. En pojke i den åldern har en självständighet som är viktig och som de måste få ha. De är en egen person som har rätt till kära barndomsminnen och än viktigare vid en skilsmässa. Där skall alla vuxna ta över oavsett hur jobbigt det är.
Citera
2025-05-16, 09:15
Medlem
RumpTrollets avatar
Citat:
Nej, det är bara vittnesförhören. Det som saknas är båda parters sakframställan och också förhör med C s exman. Kan tänka mig att dom tagit bort det förhöret för att det främst handlar om hans och C s gemensamma son

Ah förstår… tänkte bara att det var oerhört lite som rörde tex ”psykiskt våld” osv..

Men tackar för svar !
Citera
2025-05-16, 09:20
Avstängd
Citat:
Jag vet inte varför M med advokat har trott att det är en bra idé att två föräldrar som båda har skygglapparna på när det kommer till sin son ska vittna i ett sånt här ärende

Dom framstår som mycket ignoranta och deras gullande, ”Månsan” och ”Måns-Petter”, känns rätt äckligt. Han är väl ändå vuxen? Dom pratar om honom som om han är ett barn

Sen att båda föräldrarna och barnflickan inte kan uttrycka att det finns ett allvar i att M missbrukar, oro för avvänjningsperiod, oro för föräldraförmåga eller återfall får dom att framstå som onyktra i sak och dessutom svårt medberoende
Värdelös advokat
Skulle tagit in utomstående
Kanske från skolan
Idrott
Föreningar
Ej nära vänner etc
Citera
2025-05-16, 09:24
Avstängd
Hur mycket är C:s ex och lurar i buskarna?
Och varför blev Måns styvpappa till deras son? Kunde pappan inte ta hand om sonen
Hade jag varit advokat hade jag tryckt på det
Att M tog ansvar även för honom det hade inte alla män gjort
Citera
2025-05-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Med en svensk pappa hade det varit viktigt att kunna dela det tillsammans, en förståelse för den svenska kulturen. De vänner han fått i klassen är viktiga i hela pojkens liv. De är en anknytning till Sverige tillsammans med pappan. Ett barn i den åldern behöver fler i sitt liv än bara föräldrarna. De vill ha vänner och pojkarna är halvsvenska. Måns är inte farlig, han är pappa och har två söner i alla tider. De ser upp till honom, han är deras förebild oavsett vad ni tycker, de är halva honom. Denna drama mår inte barnen bra av. Att hon förtalat pappan internationellt innebär att barnen i skolan kan mobba honom med dessa uppgifter spridda överallt. Ingen av dem har tänkt på barnen, inte hon heller.

En sexåring som har bott hela sitt liv i England - förutom ett halvt år i Sverige - och du påstår att just de vänner han har fått de senaste månaderna är så viktiga att de är vänner för livet..
Hur många av oss fortfarande umgås med någon man gick i samma klass med som sexåring?

Du låter som barnflickan som ansåg att det skulle vara skadligt för barnen att behöva flytta tillbaka dit för de har bott hela sitt liv istället för att stanna i Staffanstorp med missbrukaren och henne själv - som förresten i så fall skulle framstå som deras primära vårdgivare 😮

Barnflickan som har kandidatexamen i psykologi känner inte till begreppet ”medberoende” 😮

Barnflickan lät förresten i mina öron som riktigt obehaglig. Hon har sökt jobbet via Instagram mycket väl medveten om vilken kändisfamilj hon nästlade sig i. Och nu verkar det som att hon hela tiden har haft det som baktanke att ersätta mamman i familjen.

Jag är mycket glad att hon nu kommer att få problem att komma in i landet igen efter alla sina lögner.
Citera
2025-05-16, 09:27
Medlem
Citat:
Hur mycket är C:s ex och lurar i buskarna?
Och varför blev Måns styvpappa till deras son? Kunde pappan inte ta hand om sonen
Hade jag varit advokat hade jag tryckt på det
Att M tog ansvar även för honom det hade inte alla män gjort

Vad pratar du om? En kokainist kan inte ta hand om någon. Inte ens sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in