2025-05-16, 07:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Herregud.
Jag har läst domen tidigare men det är så många detaljer som utelämnats. Jag lyssnar nu på YouTube. Rättegången från prime crime.

Ciara berättar att Måns tog ifrån henne bilnycklarna och tillgång till huset i Staffanstorp. Han låste ut henne. Detta kommer fram då Måns dumma advokat Wessel frågar om ciara har frågat Måns om pengar. Altså detta är sjukt. Måns tar hit en utländsk fru som inte har en aning om Sverige. Sedan låser han altså ut henne för att hon vill skiljas för han blivit påkommen med droger! Hela planen var från början för Måns att få över barnen med ett falskt upplägg att rädda äktenskapet. Måns är hemsk

Jag noterade också detta. Helt bortom all sans. C svarar dock lugnt och sansat på frågor och har rimliga svar på allt om både ekonomi och försörjning.

Värre är det med M som börjar käbbla med advokat Boström om att C ”undanhållit” barnen från honom i nio dagar. Han låter inte klok när Boström frågar honom om det kanske var så att hon snarare skyddade barnen från att träffa en missbrukande förälder och han svarar bestämt att det handlar om ett undanhållande.
Citera
2025-05-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag tycker det låter mer än troligt. Hon skulle ju inte jobba som nanny längre, utan assistent åt M

Så den kvinnan bor i huset i Staffanstorp nu o gör vaddå?
Citera
2025-05-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kunde låtit honom gå klart terminen
😢 helt feltajmat
Finns det inga kloka personer som kunde sagt det?? Herre

Då fattar du väl hur illa det var? Med Måns.
Citera
2025-05-16, 07:55
Medlem
Citat:
Herregud.
Jag har läst domen tidigare men det är så många detaljer som utelämnats. Jag lyssnar nu på YouTube. Rättegången från prime crime.

Ciara berättar att Måns tog ifrån henne bilnycklarna och tillgång till huset i Staffanstorp. Han låste ut henne. Detta kommer fram då Måns dumma advokat Wessel frågar om ciara har frågat Måns om pengar. Altså detta är sjukt. Måns tar hit en utländsk fru som inte har en aning om Sverige. Sedan låser han altså ut henne för att hon vill skiljas för han blivit påkommen med droger! Hela planen var från början för Måns att få över barnen med ett falskt upplägg att rädda äktenskapet. Måns är hemsk

Hemskt, hör på Måns berättelse nu angående huset i England. Han berättar att enligt britisk lag har ciara som gift med Måns besittningsrätt på huset trots att det är han som betalat och det är hans hus som han uttrycker det. Han säger att han kommer sälja huset oavsett vad. Nu skrattar jag, för under brittiska lagar kommer ciara med all säkerhet få huset eller kunna bli utköpt . Måns säger att det ligger ganska mycket pengar i det huset som är hans… men så fort månsan tror han kan sälja huset så kommer dom pengarna räknas som inkomst som kommer gå till höga underhållsbidrag till ciara och barnen. Han kan glömma det där engelska huset dom
Närmaste 2 åren iallafall . Är ganska säker på att ciara får halva
Citera
2025-05-16, 07:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Så den kvinnan bor i huset i Staffanstorp nu o gör vaddå?

De försökte ju dra någon vals om att hon arbetar som assistent till M i hans produktionsbolag. Hon kommer behöva återvända till England och eftersom att hon skickat in felaktiga uppgifter för sitt uppehålls- och arbetstillstånd och vistats i Sverige i mer än 90 dagar på en 180-dagarsperiod har jag svårt att tro att hon kommer kunna komma tillbaka i närtid.
Citera
2025-05-16, 08:04
Avslutad
Jag hör M prata om att det står i äktenskapsförordet att en skilsmässa ska tolkas utifrån svensk lagstiftning och att han därmed inte är orolig för en skilsmässa i England

Dock är det viktigt att förstå att en brittisk domstol har rätt att besluta om den faktiskt kommer att följa en sådan överenskommelse. I UK är prenuptial agreements inte automatiskt juridiskt bindande

Självklart är han orolig för en skilsmässa i England. Annars hade han aldrig skickat in sin skilsmässoansökan i Sverige då han också kunnat slippa pressens och allmänhetens insyn
Citera
2025-05-16, 08:12
Avslutad
Jag vet inte varför M med advokat har trott att det är en bra idé att två föräldrar som båda har skygglapparna på när det kommer till sin son ska vittna i ett sånt här ärende

Dom framstår som mycket ignoranta och deras gullande, ”Månsan” och ”Måns-Petter”, känns rätt äckligt. Han är väl ändå vuxen? Dom pratar om honom som om han är ett barn

Sen att båda föräldrarna och barnflickan inte kan uttrycka att det finns ett allvar i att M missbrukar, oro för avvänjningsperiod, oro för föräldraförmåga eller återfall får dom att framstå som onyktra i sak och dessutom svårt medberoende
Citera
2025-05-16, 08:13
Medlem
Lyssnat på M förhör, det är alldeles uppenbart att hans missbruk är djupare och längre gånget än vad som försöker döljas. Han ringer någon i branschen som varit med om drogproblem som ”sponsor”. Det är allt. Annars är det mest förnekelse och att han fick återfall när han skulle ha barnen försöktes slätas över.
Mammans förhör var ju speciellt minst sagt.
Citera
2025-05-16, 08:16
Avslutad
Citat:
Hemskt, hör på Måns berättelse nu angående huset i England. Han berättar att enligt britisk lag har ciara som gift med Måns besittningsrätt på huset trots att det är han som betalat och det är hans hus som han uttrycker det. Han säger att han kommer sälja huset oavsett vad. Nu skrattar jag, för under brittiska lagar kommer ciara med all säkerhet få huset eller kunna bli utköpt . Måns säger att det ligger ganska mycket pengar i det huset som är hans… men så fort månsan tror han kan sälja huset så kommer dom pengarna räknas som inkomst som kommer gå till höga underhållsbidrag till ciara och barnen. Han kan glömma det där engelska huset dom
Närmaste 2 åren iallafall . Är ganska säker på att ciara får halva

Han får dessutom inte sälja huset utan att hon samtyckt till försäljningen så hennes registrerade besittningsrätt stoppar en försäljning oavsett om dom är gifta eller inte. Besittningsrätten är som jag förstått det inte kopplad till deras äktenskap
Citera
2025-05-16, 08:21
Medlem
Undrar vad det var som gjorde Camilla Läckberg så otroligt nervös? Mer, lät det som, än de det faktiskt gällde.
Citera
2025-05-16, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Lyssnat på M förhör, det är alldeles uppenbart att hans missbruk är djupare och längre gånget än vad som försöker döljas. Han ringer någon i branschen som varit med om drogproblem som ”sponsor”. Det är allt. Annars är det mest förnekelse och att han fick återfall när han skulle ha barnen försöktes slätas över.
Mammans förhör var ju speciellt minst sagt.

Ja, vad fan var det där? Har han aktivt sökt hjälp och får riktig behandling eller har han ringt valfri snubbe i branschen med missbrukserfarenhet och utsett honom till sponsor ?

Sponsorns förnamn är för övrigt inte maskat i inspelningen och jag kan komma på i alla fall en person med samma förnamn som erkänt missbruks- och alkoholproblem offentligt. De två har också medverkat i samma TV-program
Citera
2025-05-16, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Undrar vad det var som gjorde Camilla Läckberg så otroligt nervös? Mer, lät det som, än de det faktiskt gällde.

Klart som fan hon var nervös. Hon hade ju bara några veckor tidigare bevittnat M och hans våld i hemmet, blivit rädd för honom och sedan fått se hur han hänger ut henne i sociala medier med en falsk berättelse om vad som hade hänt

Och ja, han hängde ut henne. Det var känt att Läckberg var hos C under tiden den här händelsen skulle ägt rum och det var underförstått att det rörde sig om henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in