2025-05-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarpengar
Försökte GBG klacken hjälpa honom upp eller försökte de klappa till honom?
Varför inte båda två? Hjälpa honom upp för att klacksupportrar inte har mycket till övers för vakter och polis och när han väl är uppe blir det kompanistryk på läktaren. Sedan är inte klacken monolitisk, två personer kan ha olika åsikter

Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Tänkte samma. Han hade en jävla tur att den afrikanska spelaren (Gyamfi?) var så snäll och bara puttade honom bortåt. Att inte lagkamraterna som hann fram spöade upp honom.
Det var minst sagt förvånande för i min erfarenhet har afrikanska spelare närhet till riktigt fula tacklingar eller att slå och ta strypgrepp på motspelare
Citera
2025-05-16, 07:18
Medlem
Treschows avatar
Det enda sättet att få bukt med detta problem är.

1. Gärningsmannen åker in på 2-3 års fängelse + rejält skadestånd (det gäller att statuera exempel)

2. Rejäla böter till klubben han tillhör.

3. Laget som orsakar detta får spela inför tomma läktare.
Citera
2025-05-16, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Minns att det var nåt tjohej på Ullevi för några år sedan, och det jag minns av det var att en finländsk hockeyspelare i ett alkoholrus sprang in på planen och sparkade bort bollen.
Spelaren i sig var där i egenskap av att han och Västra Frölunda vunnit sm-guld i ishockey.
Frölundaspelaren var NORSK och heter Mats Rosseli Olssen. Det var Frölundas sponsorer som utmanat honom att storma planen i utbyte mot pengar sades det.

För övrigt verkar planstormaren i går OCKSÅ ha varit norsk med tanke på att han heter Odd och har ett udda efternamn… Typiskt norrmän?

Citat:
Ursprungligen postat av Treschow

1. Gärningsmannen åker in på 2-3 års fängelse + rejält skadestånd (det gäller att statuera exempel)

Det här eller liknande händer ca 0.5 gånger om året i svensk fotboll, du får det att låta som att det är var eller varannan match. Sedan tror jag inte åtgärder som kräver ett fungerande konsekvenstänk (fängelse i tre år) fungerar på sådana här feta fyllon. Till att börja med så är de redan feta för att de inte förstår vad som händer när de vräker i sig mat och för det andra är det här beteendet en efterbliven fylleimpuls. Inte ett överlagt beslut.
Senast redigerad av ConnyfranA 2025-05-16 kl. 07:26.
Citera
2025-05-16, 07:28
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Frölundaspelaren var NORSK och heter Mats Rosseli Olssen. Det var Frölundas sponsorer som utmanat honom att storma planen i utbyte mot pengar sades det.

För övrigt verkar planstormaren i går OCKSÅ ha varit norsk med tanke på att han heter Odd och har ett udda efternamn… Typiskt norrmän?

Det här eller liknande händer ca 0.5 gånger om året i svensk fotboll, du får det att låta som att det är var eller varannan match. Sedan tror jag inte åtgärder som kräver ett fungerande konsekvenstänk (fängelse i tre år) fungerar på sådana här feta fyllon. Till att börja med så är de redan feta för att de inte förstår vad som händer när de vräker i sig mat och för det andra är det här beteendet en efterbliven fylleimpuls. Inte ett överlagt beslut.
Oavsett så är det väldigt skönt att veta att sådana här miserabla feta fyllon är inburade. Då kanske även det feta fyllot hinner gå ner några kilon i vikt. Jag menar, den här individen är knappast en bidragande positiv faktor i samhället i övrigt, då kan han lika gärna vara i förvar.
Citera
2025-05-16, 07:28
Medlem
LarryKoopas avatar
Citat:

Det var ett gäng spelare som slog vad på fyllan när dom satt i en av logerna.

Odd Evold hade varit ett passande namn…
Citera
2025-05-16, 07:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Det är skillnad på publikvärdar (voluntärer) och ordningsvakter (inhyrda). Publikvärdar har blivit utbildade av Svensk Fotboll att INTE ingripa vid inspring av supportar. De får varken hålla fast, brotta ned eller gripa. Jag har själv gått kursen och det var en stort skämt för mig.

Stora gåtan i dagens situation är ju hur lång tid det tar innan första ordningsvakten är på plats och griper personen. Tar ju nästan två minuter innan de kommer. Här har IFK brustit stort i sitt säkerhetsarbete.
Jag vet inte alls vad fan du pratar om men publikvärdar är inte några jävla volontärer. Dom har inte heller någon jävla utbildning från SvFF, utan det där sköter klubbarna själva. Det är klubbarna som anställer publikvärdar, inte SvFF, och varje klubb har egna kriterier för sina anställningar. I AIK har det tidigare krävts att man fyllt 20, men det har justerats ner till 18, och du får en kort utbildning i typ HLR av klubben. Att stoppa enskilda idioter från att springa in på planen är absolut en del av ditt jobb som publikvärd.
Citera
2025-05-16, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow

Kommer givetvis inte få något fängelse, vi ger inte 17 åringar fängelse ens om de dödar helt oskyldiga gamlingar.
17 åringen som misshandlade och invalidiserade en oskyldig pensionär i Kortedala för ca 10 år sedan fick ett par månader ungdomsvård

17 åringar som på senare tid slagit ihjäl någon brukar få ca 1-2 års ungdomsvård.

Nä han kommer nog få ca 30 timmars oavlönat arbete, sk Ungdomstjänst.
Om han har tur väcker inte åklagaren åtal utan blir överlämnad till Soc för lite samtal.

2. och 3. tror och hoppas jag du har rätt i.
Citera
2025-05-16, 07:49
Medlem
Antar IFK får böter. De kan väl sen i sin tur stämma dåren på de pengarna? Oklart om det är värt besväret. Dessbättre är det väldigt ovanligt att sånt här händer.
Citera
2025-05-16, 07:51
Medlem
RFTs avatar
Citat:

På fyllan förstärks ju ofta de uppfattningar, åsikter, tankar o s v som man har på samhället och på andra människor och kan ta sig just sådana här konkreta uttryck; eller värre.

Tyvärr verkar det som att ingen; varken klubbarna, supporterklubbarna eller våra politiker är beredda att på allvar ta tag i frågan.

I Mexiko blev en spelare mördad under en match (förra året) och i Colombia blev Andres Escobar mördad efter en match.

Snart ser vi sådana händelser här, var så säker.
Citera
2025-05-16, 07:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Antar IFK får böter. De kan väl sen i sin tur stämma dåren på de pengarna? Oklart om det är värt besväret. Dessbättre är det väldigt ovanligt att sånt här händer.
Böter kommer dom garanterat få, men frågan är om det räcker med böter. Finns en risk att dom blir tvingade att sätta upp skyddsnät eller något liknande i X antal matcher också.
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
I Mexiko blev en spelare mördad under en match (förra året) och i Colombia blev Andres Escobar mördad efter en match.

Snart ser vi sådana händelser här, var så säker.
Du är helt dum i huvudet och har aldrig varit på fotboll i varesig Sverige eller Sydamerika.
Citera
2025-05-16, 08:00
Medlem
Så patetisk att se när han försöker ta sig upp igen men blir nertryckt av egna supportrarna 🤣🤣 Vafan trodde idioten?? Att han kunde ställa sig på sin plats igen ??

Media frågade ju ordförande för Blåvitt efter matchen

:Hur ska ni undvika att sådant här händer igen??

: nä men det är bedrövligt att detta händer.

:jo men när ska detta sluta ?

:Jag har inte riktigt koll

Vad är det för idioter som styr i ifk egentligen?? Håkan visste man ju va en idiot med att hela ledningen är kötthuvuden är ju chockerande….
Senast redigerad av Backadalen 2025-05-16 kl. 08:03.
Citera
2025-05-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
https://x.com/Carreknasboll/status/1...470135/photo/1

Snubben verkar vara identifierad enligt vissa på twitter & tiktok?
*dd R*mm*

*=O

*=e

Är inte ens 18 om det stämmer.
Så fet och otränad han såg ut trodde jag han var 30+, har folk ingen självrespekt längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in