2025-04-26, 19:59
Medlem
TheGretaResets avatar
I normalt fungerande värld hade någon han känner förklarat för Edvard det är inte lämpligt att exponera barnen i media.

Jag ser allt fler debattörer på framför allt vänsterkanten ge uttryck för att man inte skall få kommentera eller argumentera emot deras politiska hållning.
Citera
2025-04-26, 20:27
Medlem
MrMarios avatar
I och med att Sverige väl ska vara en demokrati med yttrandefrihet, så varken ska eller kan politiker "göra något åt" diskussionssidor på nätet oavsett vad de anser om skvaller om kändisars barn. Men men, EU går ju mer o mer i ryska/kinesiska ledband, så skulle väl inte förvåna mig allt för mycket om de inom en snar framtid lyckas stänga ned "hatsajten" till sist. Och sen får vi alla identidiera oss med bank-id innan vi kommenterar saker på nätet, så regimen snabbt och smidigt kan bötfälla oss för förbjudna åsiktsyttringar.
Citera
2025-04-27, 05:50
Medlem
rostsyntess avatar
Den där feta grisen var vär själv ganska tidig med att hänga ut sitt eget barn.
Citera
2025-04-27, 06:00
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Jag kan förstå att vissa kommer tycka att "detta är slutet på yttrandefriheten på nätet". Till viss del är det sant att det blir en inskränkning på yttrandefriheten. Men flashback har idag massor av regler som "begränsar yttrandefriheten". Jag kan inte se att ett förbud mot detta skulle leda till att Flashback blir ett sämre forum.

Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Sen är det så också att två fel gör inte ett rätt.
Fast här argumenterar du ju just för att två fel blir ett rätt. Du inser att fler och fler specialregler innebär en försämring av yttrandefriheten på forumet men du anser inte att forumet skulle bli sämre för det?

Blom får helt enkelt ta sitt föräldraansvar och tänka efter före. Det är HANS uppgift som förälder att skydda hans barn. Inte Flashbacks.

Dessutom är det du föreslår och Blom kräver början på ett sluttande plan. Vilken blir nästa B-kändis som kommer och kräver specialregler på forumet? Och hur ska sådana specialregler stiftas? Är det när B-kändisen ifråga börjar ställa krav eller ska alla personer som diskuteras på forumet få samma specialbehandling? Vad tycker du om Youtubeforumet där vissa kreatörers barn dras i smuts och hånas öppet, exempelvis Maria som har en kanal där hon äter mukbang? Hennes minste son har hånats på Flashback sedan han gick i mellanstadiet men Maria känner inte en massa politiker så hon har inte samma leverage som Edward Blom. Är hennes son mindre värd än Edwards?

Som sagt, föräldraansvar. Som förälder är det ens uppgift att sörja för sina barns välbefinnande. Det gör man inte genom att gråta ut inför sina mäktiga vänner om förändrad lagstiftning utan om att ta lite eget jävla ansvar för sina handlingar. Edward har själv valt att bli en offentlig person och han har också valt att som offentlig person lyfta in sina barn i offentligheten så fort de föddes. Det är ytterst även Edward som kan sätta stopp för detta genom att plocka bort fotona på barnen från sina sociala medier och sluta använda sitt officiella Instagramkonto som privat fotobok.
Citera
2025-04-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Är du lika kaxig i den s.k verkligheten? Troligen inte.

Att hoppa på barn är väl förbannat onödigt, oavsett. Är väl bara att låta bli, så blir det inget problem som folk reagerar på.

Jag har väl aldrig sagt att jag är kaxig så vet inte var du får det från, men nej jag är inte alls särskilt kaxig i verkligheten har i regel bättre saker att ägna mig åt. Sen tycker jag vissa här i tråden, bland annat du, är roliga när ni börjar prata om att man "hoppar på" barnet eller att barnet "attackeras" när folk skriver otrevliga saker om dom online. Fan asså kalla en spade för en spade ffs!
Senast redigerad av NZT1337 2025-04-27 kl. 10:58.
Citera
2025-04-27, 11:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
"Det måste införas en gräns, så bara myndiga personer får omskrivas och trakasseras."
Undrar om han har tänkt på att det förslaget hade medfört att Greta aldrig hade erhållit ett kändisskap?
99,999% av hennes framgångar bygger ju på att folk pratar om henne online.
Citera
2025-04-27, 11:31
Medlem
Drar kändisar/företagare/influenser in sina barn i sin verksamhet får de även räkna med att de blir omnämnda. Detta är deras eget ansvar och detta bör de tänka på redan när de försöker bli något någon annan bryr sig om. Men visst alla bör tänka på vad de skriver/säger/gör och speciellt med barn.
Citera
2025-04-27, 11:31
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Undrar om han har tänkt på att det förslaget hade medfört att Greta aldrig hade erhållit ett kändisskap?
99,999% av hennes framgångar bygger ju på att folk pratar om henne online.
Vi skulle få modda trådarna om kungahuset ganska hårt...
Citera
2025-04-27, 12:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vi skulle få modda trådarna om kungahuset ganska hårt...
Det hela skulle förmodligen sluta med en lag där barn förbjuds att vara med i media överlag.
Inga fler Instagram-inlägg från Blom om hans barn med andra ord, och alla barnprogram skulle återgå till tiden då barnkaraktärer och barnröster gestaltades av vuxna med pipig röst.
Citera
2025-05-15, 16:17
Medlem
Är väl bättre om Blom ser till att INTE använda barnen i mediala sammanhang och gör inslag utan dem. Trots allt har jag sett flera av hans youtube-videos, där inte barnen framträder, så kan han nog redigera och klippa dem så att de blir utan ungarna.
Citera
2025-05-15, 16:19
Medlem
Anne-Frank-ar-kats avatar
Anna Book tycker säkert också att det skulle vara en bra ide. Väldigt bra ide!
Citera
2025-05-15, 16:24
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Blom har postat på Twitter att han anser att när människor kommenterar hans barns ökande rondör så utgör det mobbing av sagda barn och han uppmanar lagstiftarna att agera:

"Snälla alla politiker som följer mig, ni måste göra något åt Flashback. Det är inte ok att de låter folk mobba små barn - bara för att de är barn till kända personer. Det måste införas en gräns, så bara myndiga personer får omskrivas och trakasseras. "

Blom matar troll. Vilken begåvning !

Hans barn kommer säkert tycka att det är jättetoppen att pappa drog in dom i en skitstorm som de inte behövde veta av . Hur fan tänker människor egentligen ? Är Blom en komplett idiot ? Han gör allting värre åt sina egna barn genom tanklöst twittrande och lägga fokus på dom
Senast redigerad av Upplyften 2025-05-15 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in