2025-04-26, 11:14
Medlem
Kundalinis avatar
Det enda som rimligen går att åtgärda medelst lagstiftning är ett förbud mot att exponera sina barn i sociala medier utifrån kommersiella intressen.
Det är svårare att lagstifta bort vulgära människors behov av att leva ut sina apbeteenden.
Citera
2025-04-26, 11:15
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Blom har rätt. Även i Runar-tråden hoppar man på barnen. Ruttet.
På vilket sätt kritiserar man barnen? Jag har läst tråden och känner inte igen det.
Citera
2025-04-26, 11:25
Medlem
Blom är en typisk borgare. Det är först när det drabbar egen gård som han vill att samhället gör något åt det. Kan mycket väl tänka mig att om han och hans familj varit vältränade så hade han inte ägnat en tanke åt detta och tyckt att tjockisar får skylla sig själva.

Med det sagt så förstår jag hans poäng. Dock så är problemet snarare att Blom själv väljer att exponera sina barn för allmänheten.
Citera
2025-04-26, 11:31
Medlem
Jag håller ju med honom.om problemet. Men det här är inte lösningen.
Citera
2025-04-26, 12:20
Medlem
Vill inte Herr Blom att hans överviktiga barn ska nämnas på nätet så kan han sluta posta bilder på dem. I samma stund som han gör det så gör han dem till offentliga personer och som offentliga personer får de acceptera att de kommenteras.
Citera
2025-04-26, 12:39
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Jag tycker man ska få ta ut sitt ogillande precis hur man vill så länge man inte typ hotar andra eller liknande. Jag skulle påstå att det om något är mer ynkligt att vilja inskränka yttrandefriheten.

Är du lika kaxig i den s.k verkligheten? Troligen inte.

Att hoppa på barn är väl förbannat onödigt, oavsett. Är väl bara att låta bli, så blir det inget problem som folk reagerar på.
Citera
2025-04-26, 13:04
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Att hoppa på barn är väl förbannat onödigt, oavsett. Är väl bara att låta bli, så blir det inget problem som folk reagerar på.
Fast man måste ju få debattera och diskutera. Visst men att folk noterar att barnen påverkas av den ganska speciella livsstil den här kändisen har måste man väl få diskutera? Särskilt om kändisen ständigt och jämnt sprider bilder och videos om såväl livsstilen och barnen.

Det är ganska långt ifrån mobbing och trakasserier, vilket Edward påstår sker i skvallertråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är Edward Blom verkligen en influencer?

Han är väl inte arketypen men han lever på att skapa en publik i sociala medier och andra medier och sen säljer han den publiken till marknadsförare av olika slag. Samt säljer lite egna produkter i något samarbete. Det är ju inte så annorlunda i sak mot vad såna där unga tjejer gör fast de säljer andra grejor.
Senast redigerad av Motvillig1.2 2025-04-26 kl. 13:07.
Citera
2025-04-26, 13:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Blom har rätt. Även i Runar-tråden hoppar man på barnen. Ruttet.
Menar du Runars för länge sedan myndiga barn?
Citera
2025-04-26, 13:15
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Menar du Runars för länge sedan myndiga barn?

Runar har tre söner varav endast en är myndig.
Citera
2025-04-26, 15:00
Medlem
Har inte läst kommentarerna om sonen i den andra tråden eller sett bilderna men Edward borde kanske fundera på varför folket i tråden kallar sonen för tjockis.
Om sonen är 9 år, redan fet plus Edwards gener och levende borde Edward fundera på det istället.
Sen som andra skrivit. Vill du inte att folk ska kommentera din barn - Gör inte dina barn offentliga.
Citera
2025-04-26, 16:08
Medlem
Jag håller med Blom i detta, samt håller jag med om att det är dumt av Blom att exponera barnen så mycket.

Barnen har inte själva valt att vara offentliga och kan inte heller göra det valet, därför skulle jag tycka det vore rimligt att förbjuda förolämpningar mot barn på flashback.

Jag kan förstå att vissa kommer tycka att "detta är slutet på yttrandefriheten på nätet". Till viss del är det sant att det blir en inskränkning på yttrandefriheten. Men flashback har idag massor av regler som "begränsar yttrandefriheten". Jag kan inte se att ett förbud mot detta skulle leda till att Flashback blir ett sämre forum.

Däremot tycker jag inte att det ska bli någon lagstiftning mot det.

Många argumenterar lite underligt att Blom får skylla sig själv eftersom han valt att göra barnen offentliga. För det första skulle det vara bra att förbjuda förolämpning av barn för att skydda barnen(inte föräldrarna). Sen är det så också att två fel gör inte ett rätt.
Citera
2025-04-26, 16:18
Medlem
One2Manys avatar
Bättre att förbjuda influensers från att torgföra sina barn i sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in