2025-05-15, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vi vet inte om någon har fått ut pengar, så enkelt är det. ATG säger att inga pengar har försvunnit, men av någon anledning håller de ändå på att dubbelkolla, enligt Aftonbladet.

Nu har dock ATG inte längre pausat utbetalningar.
ATG tog bort spärrarna för Swish tidigt igår kväll medan dom hade en driftstörning med vanliga banköverföringar som kunde ta extra tid.
Citera
2025-05-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
ATG tog bort spärrarna för Swish tidigt igår kväll medan dom hade en driftstörning med vanliga banköverföringar som kunde ta extra tid.
Det innebär inte att vi vet om någon har fått ut pengar eller inte.
Citera
2025-05-15, 10:09
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:

Jag har t o m postat bild på Swish från ATG, så jo, man fick ut pengar.
Citera
2025-05-15, 10:11
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Varför skulle jag ge tillbaka 20 000kr som jag har på mitt bankkonto som är mina fram tills att lagen säger att dom inte är det?

Jag är mest förvånad över vissa som är 100% säkra på hur detta kommer gå. Som sagt, Kronofogden gör inte ett skit utan ett domslut.

Ska bli jättekul att få följa denna process.
Så ligger det inte till. Kronofogden agerar direkt efter att exempelvis inkasso misslyckats med att få in fordran. Det är alltså inkasso som överlämnar ärendet till Kronfogden. Borgenären, dvs ATG i detta fall, kan också skita i inkasso och vända sig direkt till Kronofogden. Det är först när geldenären bestrider fordran som saken går vidare till domstol. Väldigt få kommer våga bestrida, ATG har hur stora muskler som helst att driva ärendet, till skillnad från en enskild person.
Citera
2025-05-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Jag har t o m postat bild på Swish från ATG, så jo, man fick ut pengar.
Du får ursäkta, men jag ser inte dig som en speciellt trovärdig källa. Vilket nödvändigtvis inte behöver betyda att du bluffar.
Citera
2025-05-15, 10:14
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Så ligger det inte till. Kronofogden agerar direkt efter att exempelvis inkasso misslyckats med att få in fordran. Det är alltså inkasso som överlämnar ärendet till Kronfogden. Borgenären, dvs ATG i detta fall, kan också skita i inkasso och vända sig direkt till Kronofogden. Det är först när geldenären bestrider fordran som saken går vidare till domstol. Väldigt få kommer våga bestrida, ATG har hur stora muskler som helst att driva ärendet, till skillnad från en enskild person.

Jag förstår hur inkasso och KF funkar, det du inte verkar förstå är att inkasso och KF inte "bara skickar ut fodran" utan måste ju såklart veta att dom har rätt. Återigen, det är inte Sovjet.
Citera
2025-05-15, 10:17
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Du får ursäkta, men jag ser inte dig som en speciellt trovärdig källa. Vilket nödvändigtvis inte behöver betyda att du bluffar.

Ah ok, beklagar. Då vet jag inte vad jag mer ska göra för att bevisa att man faktiskt fick ut pengar.
Citera
2025-05-15, 10:17
Bannlyst
Citat:
Nej, det visste vi så fort någon påstod att detta inträffat, som sagt det fungerar inte så. ATG var snabba med att dementera ryktena och allt jag säger är att det borde ha varit bra efter dess.
Citera
2025-05-15, 10:19
Medlem
Citat:
Nej, det visste vi så fort någon påstod att detta inträffat, som sagt det fungerar inte så. ATG var snabba med att dementera ryktena och allt jag säger är att det borde ha varit bra efter dess.
Läste du vad jag skrev? Att vi inte vet?
Citera
2025-05-15, 10:22
Bannlyst
Citat:
Läste du vad jag skrev? Att vi inte vet?
Läste du vad jag skrev? Att vi vet?
Citera
2025-05-15, 10:23
Avslutad
Vad är det för jubelidiot som sprider vidare en sån här once in a lifetime bugg från första början. Hoppas han blir återbetalningsskyldig samt ställd inför rätta. Herre vilket mongo.
Citera
2025-05-15, 10:24
Medlem
Citat:
Läste du vad jag skrev? Att vi vet?
Du svarade helt uppåt väggarna på mitt inlägg. Känner du till begreppet "goddag yxskaft"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in