2025-05-15, 07:48
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalxrvitstark
Hm kanske, men när jag skummade igenom Instagram hade han en stängd profil. Känns som att det går emot det. Annars är det ju ofta tydligt vilka som njuter och nyttjar sin tid i rampljuset (säsongen med Ida, Arvid, Stina t.ex.). Tror snarare att detta är en "livet är lite trist"-ansökan. När de gör sin paruppgift på bröllopsresan beskriver Sam att han skulle leva lite mer modigt typ om han bara hade ett år kvar att leva. Ålderskris?

Deltagarna ombeds att begränsa sin användning av sociala medier för att inte avslöja hur programmet slutar. Om jag förstod saken rätt så ingår det till och med i nåt avtal som de skriver på. Vi får se vad som händer efter programmets slut.

Sam sa att om han bara hade ett år kvar att leva så skulle han åka till ett fattigt land och jobba ideellt. Det är väl sånt man säger för att plocka poäng hos tittarna? Om han hade haft en ålderskris och tyckt att livet var trist så hade han väl kunnat åka utomlands och jobba ideellt? Istället för att driva ett privat vårdbolag. På Instagram lägger han ut bilder från sina resor och det är inte direkt några välgörenhetsresor till några fattiga länder.

Varför ställer man upp i ett sånt program om man har såna extrema problem med intimitet, tänker du? Smaken är olika men SÅ ful kan han väl inte tycka att Denise är? Och han verkar inte direkt intresserad av henne som person eller vad hon tycker om honom heller. Han lyssnar inte på henne. Han ljuger och bryr sig inte nämnvärt när han blir påkommen. Sex är "snusk" och inget man pratar om och definitivt inget man ägnar sig åt. (Nej, de hade inte sex på bröllopsnatten. Han gjorde väldigt klart att han inte ville pussa henne när hon snusade och han visade tydligt sitt ogillande angående att hon hade snusdosan i sängen. Skulle de ha haft sex efter det? Jomenvisst.)

Jag tror att han har en partner och är med i programmet för att bli känd och i förlängningen utnyttja sitt kändisskap för att göra karriär och tjäna pengar.
Citera
2025-05-15, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Deltagarna ombeds att begränsa sin användning av sociala medier för att inte avslöja hur programmet slutar. Om jag förstod saken rätt så ingår det till och med i nåt avtal som de skriver på. Vi får se vad som händer efter programmets slut.

Sam sa att om han bara hade ett år kvar att leva så skulle han åka till ett fattigt land och jobba ideellt. Det är väl sånt man säger för att plocka poäng hos tittarna? Om han hade haft en ålderskris och tyckt att livet var trist så hade han väl kunnat åka utomlands och jobba ideellt? Istället för att driva ett privat vårdbolag. På Instagram lägger han ut bilder från sina resor och det är inte direkt några välgörenhetsresor till några fattiga länder.

Varför ställer man upp i ett sånt program om man har såna extrema problem med intimitet, tänker du? Smaken är olika men SÅ ful kan han väl inte tycka att Denise är? Och han verkar inte direkt intresserad av henne som person eller vad hon tycker om honom heller. Han lyssnar inte på henne. Han ljuger och bryr sig inte nämnvärt när han blir påkommen. Sex är "snusk" och inget man pratar om och definitivt inget man ägnar sig åt. (Nej, de hade inte sex på bröllopsnatten. Han gjorde väldigt klart att han inte ville pussa henne när hon snusade och han visade tydligt sitt ogillande angående att hon hade snusdosan i sängen. Skulle de ha haft sex efter det? Jomenvisst.)

Jag tror att han har en partner och är med i programmet för att bli känd och i förlängningen utnyttja sitt kändisskap för att göra karriär och tjäna pengar.

Ja du har kanske rätt! Hade inte höjt ögonbrynen om jag såg honom i sin läkarroll i något morgonprogram senare. Första scenen med honom får han frågan om det är viktigt för honom att trädfa någon, och det känns som att han ljuger.
Citera
2025-05-15, 07:57
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalxrvitstark
Ja du har kanske rätt! Hade inte höjt ögonbrynen om jag såg honom i sin läkarroll i något morgonprogram senare. Första scenen med honom får han frågan om det är viktigt för honom att trädfa någon, och det känns som att han ljuger.

Är det bara jag som tycker att han är lik Robinson-Robban?
Citera
2025-05-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Är det bara jag som tycker att han är lik Robinson-Robban?

Nej det finns likheter haha
Citera
2025-05-15, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
Exakt! Det är jätteensamt att dricka vin till maten, ta en drink på sommaren etc. helt själv och gillar man mat/vin blir det sååå tråkigt med någon som ska dricka vatten/läsk. Dessutom känns det som att nykterist är en varningsflagga - är de tillnyktrade alkisar? Har de någon sjukdom? Har de missbruksproblem i släkten som gör att de inte vågar? Är de regligiöst renläriga? Finns få uttalade nykterister helt utan 'issues'.

Alltså det finns folk som bara inte gillar smaken eller hur det känns i kroppen/huvudet. Vissa blir trötta av alkohol istället för glad och pigg/rolig. Så det behöver inte vara något skumt utom att folk reagerar olika på substanser och allt funkar inte för alla
Citera
2025-05-15, 09:45
Medlem
Citat:
Jag gissar att det är rätt svårt att upptäcka hennes issues när de screenar och pratar med dem. Hon säger väl saker som gör att hon framstår i bra dager, hon är ganska reflekterande emellanåt och det imponerar väl på experterna. Hon såg inte så glad ut när hennes kompis tog upp humöret på bröllopet så det är inget hon skyltar med direkt...

Jo, är nog inga djupare studier som görs av varje deltagare direkt.
Citera
2025-05-15, 12:04
Medlem
Citat:
Exakt! Det är jätteensamt att dricka vin till maten, ta en drink på sommaren etc. helt själv och gillar man mat/vin blir det sååå tråkigt med någon som ska dricka vatten/läsk. Dessutom känns det som att nykterist är en varningsflagga - är de tillnyktrade alkisar? Har de någon sjukdom? Har de missbruksproblem i släkten som gör att de inte vågar? Är de regligiöst renläriga? Finns få uttalade nykterister helt utan 'issues'.

Såhär hade jag nog uttryckt mig innan jag insåg att livet kan vara bra utan alkohol. Jag tänker att det är mer varningsflagga att folk inte klarar av att leva utan att dricka. Det är ju då risken finns att det dyker upp beroenden och problem? Jag har dragit ner rejält på alkohol och dricker någon gång ibland, utan att vara något av ovanstående.
Citera
2025-05-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Precis vad Alex behöver, en svärdfar som hävdar att hon är priset, hoppas han bjäbbar emot lite, för jag är inte säker på att Amanda är en romantiker med tanke på hennes heminredning, är du?

Alla är nog romantiker innerst inne, även de biffigaste männen (+ Amanda). Men sant, pappan verkade ha en helt annan (prinsess)syn på henne än vad vi fått se.

Och ja, det vore spännande om Alex säger emot, på det ytterst korta klippet lät det som ingen sagt emot den svärd-mannen någonsin.
Senast redigerad av jandals 2025-05-15 kl. 13:03.
Citera
2025-05-15, 19:37
Avslutad
Jag undrar om Dennis och Jannika bara ligger i sängen? Bara pratar om intimitet och hans lille vän? Dom verkar inte göra så mycket eller prata med varandra om så mycket annat, ställa frågor, lära känna varandra osv. Jag kräks på hans kladdande. Även att han filmade dom inne i duschen? Nä nån gräns verkar saknas för skånepågar
Citera
2025-05-15, 20:33
Medlem
Hans sätt att pussas är typiskt för fumlig och oerfaren person. Med slibbigt o löst handslag när hälsar på folk. Finns mer rejält i en manet.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterregn
Jag undrar om Dennis och Jannika bara ligger i sängen? Bara pratar om intimitet och hans lille vän? Dom verkar inte göra så mycket eller prata med varandra om så mycket annat, ställa frågor, lära känna varandra osv. Jag kräks på hans kladdande. Även att han filmade dom inne i duschen? Nä nån gräns verkar saknas för skånepågar
Citera
2025-05-15, 21:35
Medlem
Onaniprodukts avatar
Den där autistiske läkaren är ju fan hemsk. När hon frågar om varför han ljög om att snacka med någon jävla polare utomlands som hade gjort slut med sin tjej (jesus christ) så sa han direkt "för att du ställde så många frågor om det". Så han la direkt över hela ansvaret på henne.
Ett jävla as enligt mig. Hoppas du ser detta, din osäkra jävla nolla.
Citera
2025-05-16, 00:03
Medlem
Det är en ganska vanligt att deltagare i diverse realitysåpor låser sin Instagramprofil för att få fler följare. För då måste man följa för att få se deras innehåll, annars är det ju många som bara spökföljer. Många hoppas väl på en karriär inom sociala medier och för att kunna tjäna pengar där måste man ju ha många följare för att företag ska vilja samarbeta med en.

[quote=lillalilith|91893216

[/QUOTE]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in