Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Sjukt överdriven kommentar, finns inget hat mot Rosanna i tråden. Hon har varit otrevlig och dryg i Reality tv och det uppmärksammas i en tråd som kommenterar deltagarnas beteende i programmet, inte det minsta konstigt eller hatiskt.
Det enda fel jag setts skriva emot henne var när en användare skrev rasistiskt om hennes hudfärg och liknade den vid diarré och ett handikapp. Jag var den enda som sa ifrån då. En annan gång skrev en användare som tycker att hon är snygg att hon är en ”blandras” vilket också är rasistiskt. Men han skriver bara positivt om henne utöver det. Annars har det bara handlat om att hon varit otrevlig vilket man objektivt kan konstatera.
*edit* glömde bort att hon jämförts utseendemässigt med E-type av andra och Prince Charles av mig och att jag även påpekat att hon har akne-ärr. Hm. Allt detta var dock som en reaktion på att hon var så elak i programmet och pratade negativt om Christoffers utseende. Jag tycker inte att hon har utrymme att kritisera hans utseende men kunde ha skippat det.
”Jag tycker inte att hon har utrymme att kritisera hans utseende men kunde ha skippat det”
Så det är bara såna du anser är snygga som får kritisera andras utseenden? Eller vad menas? Rosanna är för övrigt skitsnygg. Christoffer ser också bra ut men Rosanna är snyggare. Så enligt mig har hon utrymme att kritisera hans utseende.
Och det är inte en sjukt onödig kommentar. Aldrig att någon skulle sitta i lunchrummet och säga om en lite sur kollega att ”den där japanen (eller annan random nationalitet) verkar vara ett jävigt dåligt knull och borde krypa tillbaka hem till Skellefteå”.
Att någon i en reality-serie framstår som otrevlig ska väl heller inte tas som sanning om hur den är som person i verkligheten? Produktionen i GVFÖ är etiskt tvivelaktig. Dels matchar de par för att skapa så mycket drama som möjligt, vilket är väldigt ledsamt för de som deltar. Dessutom vet de att folk älskar att ha någon att hata, och då castar man någon som Rosanna som är lite kantig och klipper lätt ihop henne som the bad guy.
Och jag var lite otydlig, jag menade inte hat mot enbart Rosanna, utan menade allmänt hatiska och elaka inlägg om flera av deltagarna.