2025-05-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast Amanda är ju duktig på att tala om att Alex inte är toppresterande nog. Jag tycker nog att hon får tåla granskningar själv. Det kan t o m vara nyttigt. (Med det sagt så HAR hon guld- o silverpeng, det är bara att kolla hennes Insta).

Du tyckte att Amanda skulle förbättras så att hon inte för vidare de hårda kraven till sina barn (eller till Alex som du nämner nu). Att då göda och öka på problematiken kommer inte förbättra henne, tvärtom! Man kan inte pressa en redan sönderpressad person till att sluta utöva press.

Amanda har fått tåla granskning, det är just därför hon är som hon är. Det ska bli intressant att se nästa avsnitt när de hälsar på hennes föräldrar, det lät som pappan även gick på Alexander med krav.
Senast redigerad av jandals 2025-05-14 kl. 18:00.
Citera
2025-05-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Man får hoppas att han är mer skärpt i sin yrkesroll än vad han visat i det här programmet. Han zoonar ut och slutar lyssna och har inga problem med att brodera ut lögner om något känns obekvämt för honom.

Ger inget proffsigt intryck direkt.

Äsch han är nog en bra läkare ändå. Privatliv och yrkesliv ser nog de flesta med olika ögon. Han jobbar på en finare vårdcentral i stan.
Citera
2025-05-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Han jobbar på en finare vårdcentral i stan.

Vilken vårdcentral jobbar han på?
Citera
2025-05-14, 23:53
Medlem
Jag gissar att det är rätt svårt att upptäcka hennes issues när de screenar och pratar med dem. Hon säger väl saker som gör att hon framstår i bra dager, hon är ganska reflekterande emellanåt och det imponerar väl på experterna. Hon såg inte så glad ut när hennes kompis tog upp humöret på bröllopet så det är inget hon skyltar med direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Hur kan man matcha ihop osjälvsäkra, snälla Pontus som genomgått cancer med Ebba som är motsatsen till vad han behöver? Är det med vilje så är det ren ondska. Hon är för mycket för honom och det gör honom ännu mer osäker. Måhända han behöver tuffa till sig lite men hennes känslor svajar ju snabbare än mitt bipolära ex.
Citera
2025-05-15, 00:08
Medlem
Exakt! Det är jätteensamt att dricka vin till maten, ta en drink på sommaren etc. helt själv och gillar man mat/vin blir det sååå tråkigt med någon som ska dricka vatten/läsk. Dessutom känns det som att nykterist är en varningsflagga - är de tillnyktrade alkisar? Har de någon sjukdom? Har de missbruksproblem i släkten som gör att de inte vågar? Är de regligiöst renläriga? Finns få uttalade nykterister helt utan 'issues'.

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Det är helt normalt att inte vilja vara gift med en nykterist. Är man intresserad av god mat och vin så går nykterister självklart bort. Man vill inte behöva köpa en miniflaska vin till sig själv inför helgen medan mannen dricker läsk till fredagsmiddagen.
Citera
2025-05-15, 00:25
Medlem
Bra analyser!

Jag håller med om att Alex/Amanda seglat upp som mer troliga. Deras issues har nog överdrivits av elakt klippta sekvenser och hon är redan på väg att mjukna och lugna sig, han fostrar henne tålmodigt och snällt. Jättebra att han tog sättet hon sa till om lägenheten senare, vid ett annat tillfälle, på ett bra sätt. Hon tog till sig det då. Sen säger han i bilen tålmodigt att det blir som at thon inte tror att han kommer steppa upp, även här lär hon sig saker. Snart har han tagit ur henne prestationshetsen, hon är ju medveten om den vilket är jättebra början.

Ebba/Pontus är på väg utför snabbt. Hon behöver utredning och medicinering, det är uppenbart och han börjar tröttna. Det som kan vara bra för honom i detta är att han kanske får träna på att stå upp för sig själv.

Dennis/Jannika, ja man är lite trött på deras bräcklighet etc. Tror att de kanske håller men jag håller också med dem som skrivit att det är lite sunkigt med incel-Dennis som sökt för att få ligga med vemsomhelst och nu är så ohämmat på. Det finns en risk att hon vaknar upp och känner sig äcklad och ser honom med andra ögon, det finns stor risk att det blir Jim-situation här, hon ställer upp för mycket och känner sig trängd....

Sam/Denise - ja, skils som vänner. Håller med om att han stör sig på något, kanske finner han inte henne attraktiv helt enkelt, hon är inte hans typ. Jag tycker inte hon är så fasligt söt, har lite alldagligt utseende, platt ointressant hår, lite konstig mun, piffar inte upp sig alls. Säkerligen stör han sig på hälsogrejer, det har han ju sagt också - snusande (det förstår jag!), matvanor och godisätande, osportighet. De är ingen vidare match ju.

Experten försöker för hårt att vara en frisk fläkt tycker jag... snälla du behöver inte ha extrema blusar, 'busigt' hår, iögonfallande smycken, starkt färgat nagellack och läppstift OCH värsta bisarro-glasögonen. Det är ingen tävlig i utklädning, det blir svårt att tänka på något annat när man ser henne. Fine jag fattar att hon inte är snygg och istället satsar på en 'edge', men det går överstyr!

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tror nog ändå mest på Alexander/Amanda. Det finns en möjlighet att Amanda (som rimligtvis är ganska klyftig givet hennes jobb) till slut landar i situationen och då fattar att hon fått ett kap.

Ebba/Pontus? Nej, här vore det bäst för alla parter om Pontus slapp det här livet. Det borde finnas en och annan tjej i Östergötland som ser positivt på honom efter den här serien. Jag tror inte att Ebba har samma potential som Amanda att skärpa till sig, då det mer verkar vara ett karaktärs-/personlighetsdrag hos Ebba, samt att hon är mer känslostyrd.

Dennis/Jannika? Nja, jag vet inte… Visserligen verkar de ju båda två vara ganska kära, men deras psyken är ju bräckligare än ett havreflarn. För framtida avsnitt vill jag se: 1) Inget mer gnäll om det förflutna 2) Tona ner sexsnacket nu. Vi har fattat båda dessa punkter - det måste väl finnas nånting annat som gör dem intressanta? Eller?

Sam/Denise. Det här känns som ett klassiskt förhållande som slutar med att de skiljs som vänner. Sam stör sig på något hos Denise, som är svårt att snappa upp som tittare (då hon verkligen verkar vara en fin tjej). Skulle jag gissa hejvilt så tror jag att hennes snusande ligger henne ganska mycket i fatet. För egen del skulle det vara en dealbraker då det tenderar leda till väldigt risig andedräkt och dessutom är sjukt okvinnligt. Sedan tror jag att Denise nog också har samma typer av reservationer för Sam som de flesta här inne har.

Edit; jo just ja. Jag tycker att den nya sexologen ska lyftas fram. Hon är en frisk fläkt i den annars väldigt gråbruna expertmassan.
Citera
2025-05-15, 02:12
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Du tyckte att Amanda skulle förbättras så att hon inte för vidare de hårda kraven till sina barn (eller till Alex som du nämner nu). Att då göda och öka på problematiken kommer inte förbättra henne, tvärtom! Man kan inte pressa en redan sönderpressad person till att sluta utöva press.

Amanda har fått tåla granskning, det är just därför hon är som hon är. Det ska bli intressant att se nästa avsnitt när de hälsar på hennes föräldrar, det lät som pappan även gick på Alexander med krav.
Precis vad Alex behöver, en svärdfar som hävdar att hon är priset, hoppas han bjäbbar emot lite, för jag är inte säker på att Amanda är en romantiker med tanke på hennes heminredning, är du?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-15 kl. 02:24.
Citera
2025-05-15, 02:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Nu kollar inte jag, såg fram till avsnitt 2 eller 3, minns ej, men känns som man sett tillräckligt om man sett så långt.
Fniss! det låter bekant, vilken var den senaste fulla säsongen du såg? var det inte Carbonara?, är det så desillusionerade jobbigt att behöva bevittna otoxiska män inte visa sina true color shining through om du tittar vidare riskerar du att få bilden av vissa av dom cementerad
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-15 kl. 02:23.
Citera
2025-05-15, 04:11
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vilken vårdcentral jobbar han på?

Vad jag förstår driver han eget företag ihop med kompisen som är med i flera av avsnitten (eller nån som är väldigt lik). Han kanske jobbar på vårdcentral också, det är förstås en möjlighet.

Jag funderar på om han medverkar i programmet för att göra reklam för sitt företag?
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-15 kl. 04:14.
Citera
2025-05-15, 04:20
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Vad jag förstår driver han eget företag ihop med kompisen som är med i flera av avsnitten (eller nån som är väldigt lik). Han kanske jobbar på vårdcentral också, det är förstås en möjlighet.

Jag funderar på om han medverkar i programmet för att göra reklam för sitt företag?

Eller för att få bli nästa TV-doktor?
Citera
2025-05-15, 05:19
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort

Ja? Det är väl typ samma sak?
Citera
2025-05-15, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort

Hm kanske, men när jag skummade igenom Instagram hade han en stängd profil. Känns som att det går emot det. Annars är det ju ofta tydligt vilka som njuter och nyttjar sin tid i rampljuset (säsongen med Ida, Arvid, Stina t.ex.). Tror snarare att detta är en "livet är lite trist"-ansökan. När de gör sin paruppgift på bröllopsresan beskriver Sam att han skulle leva lite mer modigt typ om han bara hade ett år kvar att leva. Ålderskris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in