2025-05-13, 09:43
Avslutad
Ingen smarthjärna här som vet att många bara har sin FB sida öppen för vänner? Så har jag själv😜
Då kan man bara se profil och omslagsbild. Men det är skumt att ”hon” plötsligt ändrat kan jag hålla med om
Citera
2025-05-13, 10:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coco.noco
Ingen smarthjärna här som vet att många bara har sin FB sida öppen för vänner? Så har jag själv😜
Då kan man bara se profil och omslagsbild. Men det är skumt att ”hon” plötsligt ändrat kan jag hålla med om
Låt mig hjälpa dig med svenskan.
Har ingen "smarthjärna" (fantastiskt skällsord egentligen) tänkt på att en del FB-användare har valt att ha sin sida öppen enbart för vänner? Så har jag gjort. Då kan andra användare enbart se profil och omslagsbild. Men jag kan hålla med om att det är skumt att hon plötsligt ska ha ändrat sin profils inställning.

Nej, det är inget skumt med det. Hon kan ha fått skamliga förslag från snuskgubbar, som hon inte velat ha. Många är nog beredda att betala en slant för att se henne göra onämnbara saker med en falukorv. Runkar också. Men det går ju inte eftersom hon inte finns. Därför har Runkar pausat hennes konto tills han räknat ut hur han ska gå vidare med hedern i behåll. När han insett att hedern smet ut bakvägen för redan ett halvår sedan får vi hoppas att han lägger ner skiten. Den enda lösning som återstår är att vara nästan ärlig och gråta ut i media och säga att det var ett konstnärligt projekt som gick åt skogen. Annars kommer han att bli festens stora skämt när Amadeus har bröllopsfest och alla undrar vart AI-Lena är.

Hur många pressreleaser om sin svåra sjukdom tror ni Runkar skickat ut till de hatade madrasserna på skvallerpressen? Gladast idag är nog blatten.
Citera
2025-05-13, 16:29
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coco.noco
Nej Runar är inte smart, noll abstrakt tänkande. Men överlägsen många i tråden (stav-, syftnings- och faktafel), han åstadkommer något i alla fall i sängen, artiklar, böcker, poddar, foton.
Gammal, ensam, halvdeprimerad, men åstadkommer ändå mer än nätgalningarna.

Men som sagt Runar blir inte gladare av allt galet näthat och nätstalkning.
Senast redigerad av becko 2025-05-13 kl. 16:32.
Citera
2025-05-13, 17:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Nej Runar är inte smart, noll abstrakt tänkande. Men överlägsen många i tråden (stav-, syftnings- och faktafel), han åstadkommer något i alla fall i sängen, artiklar, böcker, poddar, foton.

Byt ut överlägsen mot underlägsen så har du definierat riksclownen Runar. De så kallade Artiklarna är ju bara förvirrade osammanhängande hatskrik. Han är totalt värdelös men fyller en funktion som riksclown med påhittad flickvän. Egentligen är Runar en tragedi per definition.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-13 kl. 18:01.
Citera
2025-05-13, 17:10
Medlem
rogerks avatar
Citat:

Det är ingen ide att du upprepar dig, han har inte åstadkommit något särskilt alls, jämfört med många andra. Ja det som är lite unikt är att han har åstadkommit att komma i fängelse...

Citat:
Finns inget näthat eller stalkning utom i din fantasie,
Citera
2025-05-13, 19:02
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Byt ut överlägsen mot underlägsen så har du definierat riksclownen Runar. De så kallade Artiklarna är ju bara förvirrade osammanhängande hatskrik. Han är totalt värdelös men fyller en funktion som riksclown med påhittad flickvän. Egentligen är Runar en tragedi per definition.
Runars så kallade artiklar är totalt värdelösa, men han är inte i närheten så galen som sina näthatare och nätstalkare.

Det finns inga verifierade stavfel från 2025 – tyvärr, det hade varit underhållande. Runar får betalt och framstår som professionell jämfört med obetalda skribenter med en massa stav-, syftnings- och faktafel i varje inlägg.

Jag har inte sett något officiellt som visar att Runar näthatar eller nätstalkar någon, även om bildanvändning utan tillstånd kan ifrågasättas (Upphovsrättslagen 1960:729; Brottsbalken 4 kap. 6 a §).

Men det är ingenting jämfört med hans näthatare, som dagligen producerar långt mer extremt bajs än något Runar själv publicerat:

* Bildanvändning utan tillstånd
och!
* Förtal (Brottsbalken 5 kap. 1 §)
* Grov förolämpning (5 kap. 3 §)
* Ofredande (4 kap. 7 §)
* Olaga förföljelse, stalkning (4 kap. 4 b §)
* Olaga integritetskränkning (4 kap. 6 c §)
* Förolämpning (5 kap. 3 § första stycket)

Runar är ingen intellektuell gigant, men han sitter inte och bajsnäthatar eller nätstalkar kändisar hela dagarna alla dagar i veckan mer än man kan säga om andra i tråden.
Senast redigerad av becko 2025-05-13 kl. 19:08.
Citera
2025-05-13, 19:14
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Runars så kallade artiklar är totalt värdelösa, men han är inte i närheten så galen som sina näthatare och nätstalkare.

Det finns inga verifierade stavfel från 2025 – tyvärr, det hade varit underhållande. Runar får betalt och framstår som professionell jämfört med obetalda skribenter med en massa stav-, syftnings- och faktafel i varje inlägg.

Jag har inte sett något officiellt som visar att Runar näthatar eller nätstalkar någon, även om bildanvändning utan tillstånd kan ifrågasättas (Upphovsrättslagen 1960:729; Brottsbalken 4 kap. 6 a §).

Men det är ingenting jämfört med hans näthatare, som dagligen producerar långt mer extremt bajs än något Runar själv publicerat:

* Bildanvändning utan tillstånd
och!
* Förtal (Brottsbalken 5 kap. 1 §)
* Grov förolämpning (5 kap. 3 §)
* Ofredande (4 kap. 7 §)
* Olaga förföljelse, stalkning (4 kap. 4 b §)
* Olaga integritetskränkning (4 kap. 6 c §)
* Förolämpning (5 kap. 3 § första stycket)

Runar är ingen intellektuell gigant, men han sitter inte och bajsnäthatar eller nätstalkar kändisar hela dagarna alla dagar i veckan mer än man kan säga om andra i tråden.
Runar är ingen kändis, han är en vandrande tragedi som folk följer för att det är absurd tragikomisk humor. Runar har blivit av med vårdnaden om sina barn och dessutom ska han återigen i fängelse. Därtill har har en låtsasflickvän som han skickar hjärtan till. Ja, alla fattar, han är galen
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-13 kl. 19:45.
Citera
2025-05-13, 19:27
Medlem
apanola IIs avatar
Vad hände på gymmet? Trillade Runar och bröt benet?
Hemsk tanke att han ligger på sjukhus och kostar oss skattebetalare pengar
Citera
2025-05-13, 20:33
Medlem
Kämpendahls avatar
DN hade ett intressant reportage om "offerkofta" som analyserar personer som bär offerkofta och när jag läser artikeln kommer jag osökt att tänka på Rune. Den som bär offerkoftan har ofta narcisistiska drag (eller mer "sårbar narcisism" som Lektor Petri Kajonius uttrycker det). Offerkoftan finns såklart hos de flesta människor, men i varierande grad.

Personen i fråga tror att den är så viktig att alla snackar skit om den vilket kan bli som något slags martyrskap. Nedan följer en lista med fakta om tecken på offerkofta. Stämmer några in på Rune tro?

Tecken på en offerkofta
● Den har lätt för självömkan.

● Den har en osund självupptagenhet.

● Den tolkar det mesta som händer som något som kan vändas mot den.

● Hur mycket andra än försöker trösta eller stötta så hjälper det inte, i stället dräneras andra.

● Den tolkar lätt andras oladdade kommentarer som kritik.

● Den tror att andra ofta pratar illa om den.

● Den skulle troligen inte själv fråga sig om den kan vara en offerkofta.

Källa: Petri Kajonius, personlighetsforskare, Lunds universitet
https://www.dn.se/insidan/darfor-har-du-en-offerkofta-och-sa-tar-du-av-den/
Citera
2025-05-13, 21:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Vad hände på gymmet? Trillade Runar och bröt benet?
Hemsk tanke att han ligger på sjukhus och kostar oss skattebetalare pengar
Ja jag undrar också vad som hände. Svimmade han pga undernäring eller fejkade han en hjärtinfarkt? Idag har han varit tyst för att låtsas att han är under behandling. Men antagligen sitter han hemma och dricker te och tänder doftljus. Det som är lite märkligt är att han på Instagram la ut en bild på en ambulans, en bild på en bibel, en bild på ett krya på dig kort från sina söner (uppenbarligen författat av Amadeus), samt en bild där hans söner äter middag ihop (från ett helt annat tillfälle). Hur har han hunnit få ett krya-kort på så kort tid? Möjligen att Amadeus var ledig i söndags och tog bilen upp? Eller så var det ett gammalt kort han letade fram för att vinna sympatier?
Citera
2025-05-14, 15:09
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han har aldrig haft en egen podd, men ställt upp och blivit intervjuad i några, vilket inte riktigt är på samma nivå som den som driver podden och ställer frågorna.

Nja, inte riktigt sant. Runar har dragit igång flera poddsatsningar, men inga av dem har blivit särskilt långlivade.

Augusti 2018. Premiär för Runars första V-logg på Facebook. ”Avsikten är att återkomma 1-2 gånger i veckan med den”, lyder programförklaringen, men något mer avsnitt där Runar ”kommer tala i klartext utan några filter”, blir det aldrig.

Maj 2019. Episod 1 av norska podden ”Mina vs Runar”. Episod 2 lyser fortfarande med sin frånvaro.

Februari 2021. Poddsatsningen "Runar bjuder in". Första (och enda?) gäst: Emilio Ingrosso. Sedan blev det inte något mer avsnitt.

November 2023. Dags för talkshowen "Free Speech med Runar" på Riks. Tre avsnitt, tre gäster: Dogge Doggelito, Magdalena Graaf, Peter Wahlbeck. Sedan... inget mer.

Maj 2025. Premiären av podcasten "Den Arga Blatten och Den Glada Norrbaggen" samt Runars nya YouTube kanal skjuts upp då Runar hastigt insjuknar.
Citera
2025-05-14, 15:44
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Nja, inte riktigt sant. Runar har dragit igång flera poddsatsningar, men inga av dem har blivit särskilt långlivade.

Augusti 2018. Premiär för Runars första V-logg på Facebook. ”Avsikten är att återkomma 1-2 gånger i veckan med den”, lyder programförklaringen, men något mer avsnitt där Runar ”kommer tala i klartext utan några filter”, blir det aldrig.

Maj 2019. Episod 1 av norska podden ”Mina vs Runar”. Episod 2 lyser fortfarande med sin frånvaro.

Februari 2021. Poddsatsningen "Runar bjuder in". Första (och enda?) gäst: Emilio Ingrosso. Sedan blev det inte något mer avsnitt.

November 2023. Dags för talkshowen "Free Speech med Runar" på Riks. Tre avsnitt, tre gäster: Dogge Doggelito, Magdalena Graaf, Peter Wahlbeck. Sedan... inget mer.

Maj 2025. Premiären av podcasten "Den Arga Blatten och Den Glada Norrbaggen" samt Runars nya YouTube kanal skjuts upp då Runar hastigt insjuknar.

Som vanligt med Runar, mycket väsen för ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in