2023-07-30, 02:02
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Kan man återansöka efter en viss tid eller är ett sådant beslut permanent?
Den där artikeln är ju från 2011 så det är ju ett tag sedan, kan han ha fått återta licensen vid senare tillfälle. Kanske nyligen?

Själv sade han ju att han fick tillbaka vapnen efter beslut i Europadomstolen…

Men… EU-domstolen hanterar inte sådana ärenden, det var regeringsrätten som spikade indragningen, artikeln uppdaterad 2011 som du säger.

Just nu är han ju ”försöksutskriven” från kåken, jag vet inte, men jag - tror - det är svårt att få jaktlicens under den tiden.

Sen, en 13-åring som skjuter sig själv(?) i låret med en studsare, kulan borde gå rakt igenom benet.
Citera
2023-07-30, 02:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Själv sade han ju att han fick tillbaka vapnen efter beslut i Europadomstolen…

Men… EU-domstolen hanterar inte sådana ärenden, det var regeringsrätten som spikade indragningen, artikeln uppdaterad 2011 som du säger.

Just nu är han ju ”försöksutskriven” från kåken, jag vet inte, men jag - tror - det är svårt att få jaktlicens under den tiden.

Sen, en 13-åring som skjuter sig själv(?) i låret med en studsare, kulan borde gå rakt igenom benet.
Kanske det var bara var ett luftvapen? Har inte instagram så någon som sett skadan kanske kan svara.
Citera
2023-07-30, 02:16
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulbubblaren
Kanske det var bara var ett luftvapen? Har inte instagram så någon som sett skadan kanske kan svara.

Jo måhända…

Sen - kom jag på - anmälningsplikt för akutintaget, barn som far illa. Skottskador borde väl räknas dit.

Hur som helst tror jag mest Fulnar skjutit sig själv i foten med sitt insta-inlägg.
Citera
2023-07-30, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jo måhända…

Sen - kom jag på - anmälningsplikt för akutintaget, barn som far illa. Skottskador borde väl räknas dit.

Hur som helst tror jag mest Fulnar skjutit sig själv i foten med sitt insta-inlägg.

Om inte sjukhuset gör en orosanmälan för detta är det någon som begår ett rejält jävla tjänstefel.
Citera
2023-07-30, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zetkin
Om inte sjukhuset gör en orosanmälan för detta är det någon som begår ett rejält jävla tjänstefel.
Polisen kan komplettera med jaktbrott. Lägst fyra månaders fängelse om det är grovt, vilket det torde vara om man skjuter sig själv.

Det är fan helt sjukt viken släkt det är. Carola är förlåten för att hon är så vansinnigt snygg.
Citera
2023-07-30, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Har sonen fyllt 15 år?

"Hur fungerar uppsiktsjakt?
Enligt vapenlagen får ett vapen lånas ut till den som fyllt 15 år. Den som lånar vapnet får ha det och använda det under långivarens direkta uppsikt. Det betyder i princip att låntagaren befinner sin inom "armlängds avstånd" från utlånaren. Den som lånar ut sitt vapen får också bära med vapen (eget eller lånat). Detta för att snabbare kunna ingripa vid behov. Jägarexamen behövs inte vid uppsiktsjakt, men däremot statligt jaktkort. Undantaget är om du är under 18 år vid jaktårets början. Du slipper betala jaktkortet också så länge du inte har eget vapen."

LOL!! Alltså, jag garvar läppen av mig!!!!
Fulnar Fulnars näst äldste son som var med ute på "jakt" och sköt sig i benet är 13 år. Man måste vara 15 år för att få låna vapen. Enligt Fulnar var de ute för att skjuta rådjur. Rådjursjakten "bockajakten" börjar inte förren mitten av augusti. Den yngste sonen var väl också med. Han är väl 10 eller 11 år?
Tror inte Fulnar skall ifrågasätta så mycket om hans ex. Jessica inte låter honom träffa pojkarna under vilka premisser som helst. Hoppas polisen tar fatt i detta och utreder hur pojken kunde skjuta sig själv, och hoppas en massa folk gör en orosanmälan hos socialen.
Att stolpskottet lägger ut historien på IG är bara ett bevis för hur korkad han är. Hade han varit smart hade han legat lågt. Nu kommer alla ifråga sätta hans kompetens som förälder och kräva att han blir av med sin del av vårdnaden. Och han har ju definitivt inget guldläge längre att pressa Jessica på pengar för pojkarna. Det är bara så jävla korkad han är!!
Som dagt LOL.
Citera
2023-07-30, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita
Runar Sögaards son sköt sig själv i benet

https://www.expressen.se/nyheter/runar-sogaards-son-skot-sig-sjalv-i-benet/
https://polisen.se/tjanster-tillstand/vapen-regler-och-tillstand/
Vad var det för vapen och hur gammal är barnet? Åtal för vapenbrott när det gäller RS? Känns nästan allvarligare än hans förra ekonomiska brottslighet. Snart dags för RS att ta en ny vända i fängelse?
Citera
2023-07-30, 04:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
https://polisen.se/tjanster-tillstand/vapen-regler-och-tillstand/
Vad var det för vapen och hur gammal är barnet? Åtal för vapenbrott när det gäller RS? Känns nästan allvarligare än hans förra ekonomiska brottslighet. Snart dags för RS att ta en ny vända i fängelse?
13 år tydligen. Det minst dåliga vore nog om han tog sitt eget liv, han är en dyngspridare utan like.
Citera
2023-07-30, 07:15
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Lite lustigt att han bedriver samma typ av verksamhet som Runar låtsas göra. Ödets ironi?
Helt onormalt om man saknar utbildningar som Rånar, och normalt om man har utbildningar.
Tycker Hyssh AB ser ut att vara litet men välskött.
Citera
2023-07-30, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Helt onormalt om man saknar utbildningar som Rånar, och normalt om man har utbildningar.
Tycker Hyssh AB ser ut att vara litet men välskött.

Hyssh AB är inte ett bokförlag, utan ägs av två erfarna reklamare, med affärsidén att utveckla varumärken.

Om de har tänkt sig att utveckla varumärket Runar, så har de lite att bita i, minst sagt, så orsaken är nog en annan. Min spekulation medan.

Företaget Hyssh AB är relativt nystartat, så det går inte säga något än om hur välskött det är. Nollresultat och i stort sett ingen omsättning.

Däremot har de två ägarna ett annat bolag kallat Sommar & Co. AB, som gick i konkurs 2018.(Varpå de startade Hyssh Ab.) Vidare har de även lyckats med att skaffa betalningsanmärkningar för Sommar & Co. EFTER det att företaget gick i konkurs, vilket väl måste sägas är en liten bedrift.

Så ägarna drar igång en ny firma, samtidigt som de skaffar mer skulder till den gamla kånkade. Kanske är det tvärtom Runar som varit där och konsultat lite i företagsutveckling? För visst känns det som en springnota à la Runar!
Citera
2023-07-30, 08:41
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hyssh AB är inte ett bokförlag, utan ägs av två erfarna reklamare, med affärsidén att utveckla varumärken.

Om de har tänkt sig att utveckla varumärket Runar, så har de lite att bita i, minst sagt, så orsaken är nog en annan. Min spekulation medan.

Företaget Hyssh AB är relativt nystartat, så det går inte säga något än om hur välskött det är. Nollresultat och i stort sett ingen omsättning.

Däremot har de två ägarna ett annat bolag kallat Sommar & Co. AB, som gick i konkurs 2018.(Varpå de startade Hyssh Ab.) Vidare har de även lyckats med att skaffa betalningsanmärkningar för Sommar & Co. EFTER det att företaget gick i konkurs, vilket väl måste sägas är en liten bedrift.

Så ägarna drar igång en ny firma, samtidigt som de skaffar mer skulder till den gamla kånkade. Kanske är det tvärtom Runar som varit där och konsultat lite i företagsutveckling? För visst känns det som en springnota à la Runar!
Ja om dom har tänkt sig att utveckla Rånar-varumärket, så får dom antagligen inte betalt när dom kris-hanterar att Rånar tok-skjuter hej vilt, skjuter sin egen tamkatt, skjuter rådjur på grannens tomt och eventuellt råkar flinka ur och skjuter sin son i betet, återfaller i grova bedrägerier och rymmer.
Som sagt, det är förenat med livsfara att ifrågasätta en person som Rånar.
Senast redigerad av becko 2023-07-30 kl. 08:44.
Citera
2023-07-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja om dom har tänkt sig att utveckla Rånar-varumärket, så får dom ju antagligen inte betalt nar dom ska kris-hantera att Rånar skjuter vilt, sin egen tamkatt, rådjur på grannens tomt och eventuellt råkar flinka ur och skjuta sin son i betet. Som sagt, det är förenat med livsfara att ifrågasätta en person som Rånar.

Vem var det som hittade den här kopplingen mellan Runar och Hyssh till att börja med, och vad är det för koppling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in