Citat:
Ursprungligen postat av
Opitjejen
Okej! Där jag bor får man inte gå på NA möten då man inte anses vara ren om man går dessa och blir inte respekterad av gruppen. Jättetråkigt tycker jag.
Ja, det är en snobbig attityd. Inte ens få känna sig accepterad i NA.. jag har varit på några svenska NA möten online, mest för att fördriva tiden och för att se vad det är för filurer i gruppen. Och ju fler möten jag är med på desto mer irriterande är de. Inskränkta, självgoda och falska. De säger att alla är välkomna, men det är de inte. Har man tagit drogersättning är man inte accepterad. Däremot får man ta hur mycket antideppressiva som helst. Det om nåt är väl sinnesförändrande.. men ingen idé att ens diskutera saken i gruppen, och på mötena får man inte ens uttala sig. Inte fin nog i deras ögon.
Opitjejen, alla NA grupper har sina egna regler - det finns engelsktalande NA grupper online där replacement therapy är accepterad. Jag har hittat en sådan som jag känner mig betydligt mer hemma i än den svenska NA gruppen. Det finns också MARA möten online, där alla har replacement therapy, men det är inte så stor uppslutning på de mötena.