2025-05-12, 15:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Mark Geier var läkare (ansvarar för den komponenten i forskningen) och att "bryta mot lagen" samtidigt som forskningen i fråga publiceras i NIH/PubMed ser jag som lite motsägelsefullt.
Dr Geier var inte ens närvarande när David undersökte och diagnosticerade barnen som ledde till den fällande domen mot David.
"At no time during the May 19, 2008 office visit did Patent A see, much less speak to, Dr. Geier. The Respondent was the only person who examined her son.

According to Parent A, the Respondent performed an ultrasound examination on Patient A, who by then was too restless to sit or lie still on the examining table. The Respondent told Parent A that he needed an
ultrasound of Patient A's thyroid. The Respondent followed Patient A as Patient A walked around the room, attempting to examine his neck and abdomen by tapping him with the ultrasound wand.

When Parent A asked the Respondent how he could possibly obtain an accurate reading under such circumstances, the Respondent replied that everything was "okay" and that the test results were "normal."
och sen blir det bara värre med mängder av blodprover - feldiagnoser etc. Visare läsning och fler patienter finns i domen:
"First of all Dr. Mark Geier was not in the room the son was giving us the lab result and the treatment protocol. As a [health care provider] I found that to be odd because the son is not an M.D. therefore I felt this was practicing without a license."
https://quackwatch.org/wp-content/uploads/sites/33/quackwatch/casewatch/board/med/geier/d_geier_charges.pdf

Citat:
Ok, men då utgår jag ifrån att barnens föräldrar inte hade gett sitt 'informerade samtycke' (ironi).
Det spelar nog mindre roll eftersom Mark inte var ärlig i sin forskning. Till exempel hittade han på sin egen etiska kommitté (Institutional review board) som godkände hans forskning på autistiska barn. Problemet var att den kommittén bestod av honom själv, hans son David och Davids fru, hans företagskompanjon och en kärandes advokat... Den extremt låga nivån är det vi talar om här..

Citat:
Igen, vi ser här bara ännu ett exempel på två oberoende forskare som har blivit "Wakefielded" när de har forskat på autism och dess möjliga orsaker och möjliga behandlingar och här råder det inget tvivel om vilka det är som kommer att hamna på Historiens skithög.

Det verkar finnas olika tolkningar av det där hittepåordet.

Remembering How Robert F Kennedy, Jr Wakefielded Samoa and Contributed to their Measles Epidemic
The epidemic claimed 83 lives, highlighting the dangers of declining vaccination rates. Kennedy’s actions drew criticism and fueled anti-vaccine sentiments.

https://vaxopedia.org/tag/wakefielded/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-05-12 kl. 16:05.
Citera
2025-05-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nej jag har inte jämfört tre grupper, det är något du misstolkat och fabulerat helt på egen hand, jag har påpekat när du antydde att det inte fanns några ovaccinerade att det fanns det, och man har tydligt i tabellen redovisat vad man menat och hur stor population det var!!

Men det verkar vara antivaccin logik där man ställer upp problem som aldrig existerat!!

Läs igenom vad du skrivit igen 😅 du påstod att Man jämförde 3 grupper x antal gånger .

Och jag sa att man inte jämför 3 gruppen därav en grupp var helt ovaccinerade

Du behöver söka hjälp lilla vän, du verkar extremt förvirrad

Här påstår du 3 grupper

Citat:
Då har du grav läsförståelse problem då Other early childhood vaccine just betyder andra vaccin än just MPR vaccinet och none betyder att ca 4500 inte tagit dem eller MPR vaccinet!!!

Jo jag läser och förstår men uppenbarligen inte du!!

Citat:
Om vi gått igenom det flera gånger verkar du tillhöra trögfattarna då det är två olika studier och den jag refererade till i mitt inlägg du svarar på avser två stora studier där man jämförde förekomsten av autism mellan MPR vaccinerade och ovaccinerade barn och följde dessa barn över tid. Resultatet var nej det förekom inte högre andel barn med autism i den vaccinerade gruppen!! Wakefield påstod just att MPR vaccin orsakar autism!

Det du så taffligt misstog var också en Dansk studie där man tog bort den aktiva substansen för en grupp i testet, dvs placebo. Sedan sitter begåvningsreserven och hittar på egna definitioner på placebo, som inte finns inom vetenskapen!

En studie ska innehålla data, metodik och resultat. Detta ska andra kunna granska och falsifieraför att se om resultat och data håller för att få det resultat som presenterats. Om man upptäcker att studien bortsett från vital faktor eller uteslutit fall/faktorer/parametrar kommer det avslöjas!

Dina exempel är så irrelevanta och lågintelligenta att man slås av häpnad att folk är så okunniga 2025. Ja mörkrädd var ordet men inte utifrån perspektivet du vill framhålla!

Citat:
Jo de studierna från 2002 och 2019 jämförde just mellan vaccinerade och ovaccinerade barn, gör inte bort dig mer. Sedan finns det en studie gällande placebo där en grupp fick verksamt MPR vaccin och andra gruppen fick en spruta utan den aktiva delen!

Ditt sinnesförvirrade svar är samma rabiata dravel.
Begriper du en ditt egna osammanhängande ordstaplande??

Det man kan hoppas på i alla fall inte är en hycklare som stoppar i dig kosttillskott med allsköns skit och gift som inte kontrollerats!

Orkar inte ens skicka alla andra gånger du påstått det. Du är för patetisk för att ens lägga sin energi på ..
Senast redigerad av Superburkeen 2025-05-12 kl. 22:45.
Citera
2025-05-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Läs igenom vad du skrivit igen 😅 du påstod att Man jämförde 3 grupper x antal gånger .

Här påstår du 3 grupper

Orkar inte ens skicka alla andra gånger du påstått det. Du är för patetisk för att ens lägga sin energi på ..
Hur fan är du skapt? Du räknar ju fel på din egen matamatik!
Citera
2025-05-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Hur fan är du skapt? Du räknar ju fel på din egen matamatik!
Hur exakt räknar jag fel? Du missa helt att jag skrev att jag inte orsaka citera alla hans inlägg ?
Vad exakt är ”fel” i ”matematiken”?
Citera
2025-05-13, 07:59
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Här påstår du 3 grupper

Ja det inte lätt när man gör det svårt. Du citerar när jag skriver att man jämförde vaccinerade och ovaccinerade men hävdar att jag utgår från tre grupper!

Upprinnelsen till det är mitt svar på (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.) där du påstår att det inte fanns några ovaccinerade i studien, för jag kan inte tolka det som du trodde att man bara jämförde mellan MPR vaccinerade och de som inte tagit MPR men man bortsåg från om den gruppen fått andra vaccin. Och det visar tabellen att du hade fel.

Men skitsamma du håller tydligen med om att man jämfört i studien mellan vaccinerade och ovaccinerade, vacker så!
Citera
2025-05-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ja det inte lätt när man gör det svårt. Du citerar när jag skriver att man jämförde vaccinerade och ovaccinerade men hävdar att jag utgår från tre grupper!

Upprinnelsen till det är mitt svar på (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.) där du påstår att det inte fanns några ovaccinerade i studien, för jag kan inte tolka det som du trodde att man bara jämförde mellan MPR vaccinerade och de som inte tagit MPR men man bortsåg från om den gruppen fått andra vaccin. Och det visar tabellen att du hade fel.

Men skitsamma du håller tydligen med om att man jämfört i studien mellan vaccinerade och ovaccinerade, vacker så!

Haha vilket jävla geni du är 😅
Ni citera jag ett inlägg där du skrev att man jämförde 3 olika grupper, vilket är citatet högst upp
Sen har du även påstått att studien jämförde helt ovaccinerade emot vaccinerade, dvs du säger emot dig själv i citat 1,2,3

Vart får du för dig att jag håller med om att dom testar ovaccinerade emot vaccinerade ? Är du totalt slut i huvet ?
Studierna jämförde inte ovaccinerade och vaccinerade , det fanns ovaccinerade i studien (0,72%) dessa jämfördes inte med vaccinerade för sig dom var inräknade i gruppen som inte tog MPR vaccin DOCK alla andra barnvaccin

Och ja jag skrev att det inte fanns några ovaccinerade vilket var fel och det kan jag erkänna. då det va en extremt liten procent med som tyvärr inte bär någon betydelse i studien..
Då du har påstått hela tiden att studien var; vaccinerade emot helt ovaccinerade vilket den inte var utan
Barn som fick MPR vaccin och barn som Inte fick JUST MPR vaccin

Så vad exakt fick dom ut av studien ?
Då alla ” antivaxxers” är emot JUST innehållet och inte själva viruset i vaccin?

Sen får jag fråga dig en sak, vi vet att ni alltid säger att man inte gör en studie på ovaccinerade emot vaccinerade då det inte är ”etiskt” att göra det.
Men nu finns det ju ett x antal barn som är ovaccinerade av eget val, varför gör man inte en studie på hur många % av ovaccinerade barn som har allergi, autism, diabetes, autoimmun sjukdomar osv osv emot barn som är fullvaccinerade ?
Det är inte direkt svårt kolla upp ovaccinerades barn status på sjukdomar då allt är dokumenterat i journaler , korrekt ?
Med tanke på alla ” antivaxxers ” som lurar folk att inte ta vaccin som kommer leda till att alla människor för av virus igen som nå påstår
Skulle detta inte vara ytterst intressant för regeringen världen över att studera ?

Så om regeringen inte bryr sig om att ”antivaxxers ” försöker döda alla mäniskor med virus för dom inte tar vaccin och sprider ” lögner ” varför skulle dom bry sig om att rädda dig från början ?
För tydligen är inte vaccinerade skyddade om ovaccinerade inte tar vaccin
Citera
2025-05-13, 19:36
Medlem
Citat:

Men nu finns det ju ett x antal barn som är ovaccinerade av eget val, varför gör man inte en studie på hur många % av ovaccinerade barn som har allergi, autism, diabetes, autoimmun sjukdomar osv osv emot barn som är fullvaccinerade ?

Man vill ju ha randomiserade urval av grupperna i studier.
Men eftersom som du själv skriver att vissa barn är ovaccinerade av eget val så har du ju själv därmed visat på svagheten i ett sådant upplägg, menar

/T
Citera
2025-05-13, 20:38
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Haha vilket jävla geni du är 😅
Ni citera jag ett inlägg där du skrev att man jämförde 3 olika grupper, vilket är citatet högst upp
Sen har du även påstått att studien jämförde helt ovaccinerade emot vaccinerade, dvs du säger emot dig själv i citat 1,2,3

Vart får du för dig att jag håller med om att dom testar ovaccinerade emot vaccinerade ? Är du totalt slut i huvet ?
Studierna jämförde inte ovaccinerade och vaccinerade , det fanns ovaccinerade i studien (0,72%) dessa jämfördes inte med vaccinerade för sig dom var inräknade i gruppen som inte tog MPR vaccin DOCK alla andra barnvaccin

Och ja jag skrev att det inte fanns några ovaccinerade vilket var fel och det kan jag erkänna. då det va en extremt liten procent med som tyvärr inte bär någon betydelse i studien..
Då du har påstått hela tiden att studien var; vaccinerade emot helt ovaccinerade vilket den inte var utan
Barn som fick MPR vaccin och barn som Inte fick JUST MPR vaccin

Så vad exakt fick dom ut av studien ?
Då alla ” antivaxxers” är emot JUST innehållet och inte själva viruset i vaccin?

Sen får jag fråga dig en sak, vi vet att ni alltid säger att man inte gör en studie på ovaccinerade emot vaccinerade då det inte är ”etiskt” att göra det.
Det är inte direkt svårt kolla upp ovaccinerades barn status på sjukdomar då allt är dokumenterat i journaler , korrekt ?
Med tanke på alla ” antivaxxers ” som lurar folk att inte ta vaccin som kommer leda till att alla människor för av virus igen som nå påstår
Skulle detta inte vara ytterst intressant för regeringen världen över att studera ?

Så om regeringen inte bryr sig om att ”antivaxxers ” försöker döda alla mäniskor med virus för dom inte tar vaccin och sprider ” lögner ” varför skulle dom bry sig om att rädda dig från början ?
För tydligen är inte vaccinerade skyddade om ovaccinerade inte tar vaccin

Ja jämfört med dig är de flesta ett geni.

Nu är det svårt att begripa ditt sinnesförvirrande då du verkar blanda ihop saker, dessutom har du grav läsförståelse problem då jag upprepat, vilket du också citerar men ändå påstås säga något annat??

Så det var inte vaccinerade mot ovaccinerade utan MPR vaccinerade mot de som inte fått MPR vaccinerade men andra vaccinerad samt att det fanns en grupp som inte fått något vaccin! Men då är det ju du som menar att det fanns tre grupper som jämfördes??? Genialt!

Oavsett ditt snurriga resonemang så borde då resultatet att MPR vaccinerade med eller utan andra vaccin borde då haft högre förekomst av autism än den helt ovaccinerade gruppen, har den gruppen det???

Studien redovisar antal individers vaccinstatus helt öppet!!

Citat:
Ja men det fanns ju just 4700+ som inte fått något vaccin!! Eller spökar placebo studien igen, som är helt orelaterat till detta.

”Vi vet…” vilka vi, jag och flera som som bygger vår kunskap på fakta och kunskap håller inte med dig i mitt tycke psykotiska resoneman.

Att jämföra vaccinerade med ovaccinerade, med deltagares medgivande i en studie, är inget oetiskt.

Vad som anses oetiskt är att göra dubbelblinda studier med plaebo för vacciner eller mediciner där det är hög risk för skada eller död av sjukdomen vaccinet ska reducera symptom/hindra för de som får placebo!!

Så det var verkligen inte genialt när du inte en begripit den enkla etiska utgångspunkten.

Ja det går absolut att jämföra om personer tillåter studier på deras journaler mellan vaccinerade och ovaccinerade. Men skulle den visa att det inte någon hälsoskillnad eller till fördel till vaccinerade kommer ”ni” komma med irrelevanta och irrationella invändningar!

Men gällande autism finns redan stor studie under två tillfällen 2002 och 2019 som visar att gruppen vaccinerade med MPR inte har högre förekomst av autism!!
Citera
2025-05-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Man vill ju ha randomiserade urval av grupperna i studier.
Men eftersom som du själv skriver att vissa barn är ovaccinerade av eget val så har du ju själv därmed visat på svagheten i ett sådant upplägg, menar

/T

Ermm… haha . Jadu ibland är ni allt för söta
Lät mig försöka förklara det för dig så du kanske kan förstå
Vissa barn var ovaccinerade i gruppen ja (0,72%) detta kommer inte ha en påverkar i studien då 0,72% är en extremt liten andel även om alla dessa barn har 0 % autism så kommer det inte påverka slutresultatet markant för att göra en skillnad

Hänger du med än så länge?
Studien testade vaccinerade barn UTAN MPR ( där 0,72 % var helt ovaccinerade och resterande av den gruppen var vaccinerade FÖRUTOM. MPR
Detta jämfördes med barn som fått vaccin + MPR
Även om alla HELT. Ovaccinerade vad 100% FRIA från autism så kommer det inte göra NÅGON skillnad i slutresultatet för att resultatet ska vara avvikande

Nu försöker vi ingen, ingen påstår att viruset i vaccinet orsakar sjukdomar
Utan ingredienserna i vaccinen, förstår du varför denna studie är helt meningslös ?

Nu är det sista gången jag försöker, sen kan ni försöka leva vidare med era liv 😇
Citera
2025-05-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ja jämfört med dig är de flesta ett geni.

Nu är det svårt att begripa ditt sinnesförvirrande då du verkar blanda ihop saker, dessutom har du grav läsförståelse problem då jag upprepat, vilket du också citerar men ändå påstås säga något annat??

Så det var inte vaccinerade mot ovaccinerade utan MPR vaccinerade mot de som inte fått MPR vaccinerade men andra vaccinerad samt att det fanns en grupp som inte fått något vaccin! Men då är det ju du som menar att det fanns tre grupper som jämfördes??? Genialt!

Oavsett ditt snurriga resonemang så borde då resultatet att MPR vaccinerade med eller utan andra vaccin borde då haft högre förekomst av autism än den helt ovaccinerade gruppen, har den gruppen det???

Studien redovisar antal individers vaccinstatus helt öppet!!

Ja men det fanns ju just 4700+ som inte fått något vaccin!! Eller spökar placebo studien igen, som är helt orelaterat till detta.

”Vi vet…” vilka vi, jag och flera som som bygger vår kunskap på fakta och kunskap håller inte med dig i mitt tycke psykotiska resoneman.

Att jämföra vaccinerade med ovaccinerade, med deltagares medgivande i en studie, är inget oetiskt.

Vad som anses oetiskt är att göra dubbelblinda studier med plaebo för vacciner eller mediciner där det är hög risk för skada eller död av sjukdomen vaccinet ska reducera symptom/hindra för de som får placebo!!

Så det var verkligen inte genialt när du inte en begripit den enkla etiska utgångspunkten.

Ja det går absolut att jämföra om personer tillåter studier på deras journaler mellan vaccinerade och ovaccinerade. Men skulle den visa att det inte någon hälsoskillnad eller till fördel till vaccinerade kommer ”ni” komma med irrelevanta och irrationella invändningar!

Men gällande autism finns redan stor studie under två tillfällen 2002 och 2019 som visar att gruppen vaccinerade med MPR inte har högre förekomst av autism!!
Om du läser igenom alla våra svar och inlägg kommer du se att det faktiskt ör du som pratar om dig själv när det gäller sinnes förvirring.. har redan svarat på allt du skriver nu så förstår inte varför du skriver samma saker igen? Eller jo det förstår jag… åter igen allt jag påstått är att studien inte jämför vaccinerade emot ovaccinerade vilket jag skrivigt i varje inlägg sen början så jag kan verkligen inte förstå hur det kan vara så förrvirande för dig ?

Självklar påstår du att vi skulle komma med ” invändningar ” haha, vi vet att den studien aldrig kommer att görs av en extremt uppenbar anledning… så vi får vänta med dom ” irrationella invändningarna”
Jag behöver dock inte studie för att se det ä, räcker med att ha ovaccinerade barn själv och jämföra med alla andra barn som snorar hela dagarna , hostar, konstant sjuka, allergier , öroninflammation, ögon inflammation diarré, skriker hela dagarna i smärt av pågrund av inflammation i hjärnan och magen osv osv
Själv så är mina barn och alla bekanta som har ovaccinerade barn inga av dom sakerna jag nämnt
Sover hela nätterna, aldrig dåliga i mage aldrig öron eller ögon inflammation aldrig sjuka skriker inte i snärta, inga allergier och pratar tydligt och rent vid e år åldern men det är förstås bara en slump kan inte alls vara så att metaller och kemikalier som man et är giftiga skadar barnens organ och utveckling

Du tror på allvar att människans” evolution” gjorde så att alla barn ska födas och lida de första 3 åren ? Skrika av smärta excem autoimmuna allergi inflammationerna efterbliva sjuka svaga och outvecklade ge dom droger som amfetamin för människan tydligen har amfetamin brist ?
Du är en trasig själ, hoppas du kan förstå det en vacker dag

Vissa barn var ovaccinerade i gruppen ja (0,72%) detta kommer inte ha en påverkar i studien då 0,72% är en extremt liten andel även om alla dessa barn har 0 % autism så kommer det inte påverka slutresultatet markant för att göra en skillnad

Studien testade vaccinerade barn UTAN MPR ( där 0,72 % var helt ovaccinerade och resterande av den gruppen var vaccinerade FÖRUTOM. MPR
Även om alla HELT. Ovaccinerade vad 100% FRIA från autism så kommer det inte göra NÅGON skillnad i slutresultatet för att resultatet ska vara avvikande

Utan ingredienserna i vaccinen, förstår du varför denna studie är helt meningslös ?

Nu är det sista gången jag försöker, sen kan ni försöka leva vidare med era liv 😇
Senast redigerad av Superburkeen 2025-05-13 kl. 23:37.
Citera
2025-05-14, 08:46
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Om du läser igenom alla våra svar och inlägg kommer du se att det faktiskt ör du som pratar om dig själv när det gäller sinnes förvirring.. har redan svarat på allt du skriver nu så förstår inte varför du skriver samma saker igen? Eller jo det förstår jag… åter igen allt jag påstått är att studien inte jämför vaccinerade emot ovaccinerade vilket jag skrivigt i varje inlägg sen början så jag kan verkligen inte förstå hur det kan vara så förrvirande för dig ?

Självklar påstår du att vi skulle komma med ” invändningar ” haha, vi vet att den studien aldrig kommer att görs av en extremt uppenbar anledning… så vi får vänta med dom ” irrationella invändningarna”
Jag behöver dock inte studie för att se det ä, räcker med att ha ovaccinerade barn själv och jämföra med alla andra barn som snorar hela dagarna , hostar, konstant sjuka, allergier , öroninflammation, ögon inflammation diarré, skriker hela dagarna i smärt av pågrund av inflammation i hjärnan och magen osv osv
Själv så är mina barn och alla bekanta som har ovaccinerade barn inga av dom sakerna jag nämnt
Sover hela nätterna, aldrig dåliga i mage aldrig öron eller ögon inflammation aldrig sjuka skriker inte i snärta, inga allergier och pratar tydligt och rent vid e år åldern men det är förstås bara en slump kan inte alls vara så att metaller och kemikalier som man et är giftiga skadar barnens organ och utveckling

Du tror på allvar att människans” evolution” gjorde så att alla barn ska födas och lida de första 3 åren ? Skrika av smärta excem autoimmuna allergi inflammationerna efterbliva sjuka svaga och outvecklade ge dom droger som amfetamin för människan tydligen har amfetamin brist ?
Du är en trasig själ, hoppas du kan förstå det en vacker dag

Oj var det ett försök??

Studierna visar på att MPR vaccinet inte orsakar autism.

Du svamlar om viruset I vaccinet, men just virusinfektion hos mamman under graviditet finns det stark evidens på att det ger ökad risk för att barnet får autism!!

Sedan lyckas du helt med evolution, det är en beskrivning av mekanismer i biologisk utveckling av organismer över tid. Evolutionen har ingen vilja eller uttalat syfte.

Så ditt fabulera om att evolution skulle hindra dåliga saker för barn är inkompetent och historielös. Om det var så skulle vi inte ha blindtarmen kvar som kan bli inflammerad och leda till döden i värsta fall.

Förr ledde vissa sjukdomar som vi vacciner mot idag till död eller handikapp. Och kom inte med hygien, vi såg redan där hygienen och födointag hade förbättrats avsevärt fortsatte barn att dö eller få permanenta skador av sjukdomen.

Ja dina anekdotiska bevis är helt värdelösa, de går ju inte verifiera av oss andra.

Och om dessa vaccin är så skadliga, varför ökar Jordens befolkning, barnadödligheten minskar och vi lever längre??

För att sluta försöka bör man ha börjat förs!
Citera
2025-05-14, 14:07
Medlem
Citat:
Oj var det ett försök??

Studierna visar på att MPR vaccinet inte orsakar autism.

Du svamlar om viruset I vaccinet, men just virusinfektion hos mamman under graviditet finns det stark evidens på att det ger ökad risk för att barnet får autism!!

Sedan lyckas du helt med evolution, det är en beskrivning av mekanismer i biologisk utveckling av organismer över tid. Evolutionen har ingen vilja eller uttalat syfte.

Så ditt fabulera om att evolution skulle hindra dåliga saker för barn är inkompetent och historielös. Om det var så skulle vi inte ha blindtarmen kvar som kan bli inflammerad och leda till döden i värsta fall.

Förr ledde vissa sjukdomar som vi vacciner mot idag till död eller handikapp. Och kom inte med hygien, vi såg redan där hygienen och födointag hade förbättrats avsevärt fortsatte barn att dö eller få permanenta skador av sjukdomen.

Ja dina anekdotiska bevis är helt värdelösa, de går ju inte verifiera av oss andra.

Och om dessa vaccin är så skadliga, varför ökar Jordens befolkning, barnadödligheten minskar och vi lever längre??

För att sluta försöka bör man ha börjat förs!

Lilla vän jag vet att du syftar på wakefield eller vad han heter som vanligt…
Nu är det så satt inge jag sätt eller känner till påstår att det är viruset som orsaker autism /0 jag förstår faktiskt inte vart du fått det ifrån?
All information du har samlat är ifrån wakefield antar jag ?
Det finns en anledning varför man vill ha en HELT ovaccinerad studie emot vaccinerade barn för att INGEN. Påstår att det är viruset utan ingredienserna i vaccinet
Jasså vilka STARKA bevis finns på att viruset orsakar autism i gravida ? 🙄

Grattis en studie har visat att MPR vaccinet inte orsaka autism, vad ska det bevisa exakt ? Folk har fått autism från vaccin innan MPR
” Sedan lyckas du helt med evolution, det är en beskrivning av mekanismer i biologisk utveckling av organismer över tid. Evolutionen har ingen vilja eller uttalat syfte.”
Om det inte har ett syfte så finns det ingen anledning att existera.
Sen om du kollar upp dagen TEORI om evolution så är det mestadels för att adoptera och överleva.. så där föll du pladask Ingen..

” Förr ledde vissa sjukdomar som vi vacciner mot idag till död eller handikapp. Och kom inte med hygien, vi såg redan där hygienen och födointag hade förbättrats avsevärt fortsatte barn att dö eller få permanenta skador av sjukdomen.”
Det är en ”his-story” du har blivigt lärd för att dölja den riktiga anledningen
Ska vi ta ett exempel ?
Polio - arsenik
När man börja mass använda DDT som bekämpningsmedel som hade just arsenik i sig så började ” pandemin ” med polio
När man börja minska DDT för hälsoriskerna det orsakade så minskade polio fallen
Samma år som man förbjöd DDT arsenik i så släppte man vaccinet emot polio
Du har samma korrelation med välling och sids tex
Samma korrelation med industrier som har avfall av tungmetaller / aluminium på djur fiskar och mäniskor som bor i närheten
All information är väldigt lätt att hitta, varför försöker du inte ens ?

Samma korrelation med alla virus kan du göra

Det din s en anledning varför polio och arsenikförgifting har exakt samma symtom

Det finns en anledning varför man inte hitta polio i alla mäniskor som blev förlamade av just polio men man ville aldrig testa emot tungmetall förgiftning

Varför jordens befolkning borde vara rätt självklart även för dig
Ju mer barn som föds kontra mäniskor som dör = ökad befolkning, fatta va sjukt.. vem kunde lista ut det ?
Mäniskor ”lever” (existerar) längre men det är ingen direkt som verkligen lever eller hur ?
Ett djur i naturen har kortare livslängd. Bura in djuret på ett zoo så ökar du livslängden.
Men per definition, lever djuret ? Eller existerar det bara?
Vi bor i så kallat ” human farms ” vi har inga faror att bry oss om som förr i tiden
Hur var arbetsmiljön från tiden du jämför med?
Tyckte du att föroreningar inte existera ?
Kontrollerade vatten ? Mat ? Kemikalier ? Utsläpp osv osv ?
Samtidigt så lever vi längre men vi har aldrig haft så mycket sjukdomar, autoimmuna sjukdomar, allergier, autism, cancer osv osv.
Tycker du det är ett liv att bara existera och vara en slav till systemet så är det bara extremt sorgligt…

Tror du på riktigt att vaccin rädda oss när dödafallen av 90% av virus redan var nere på nivåerna som efter vaccinationer ?

” Ja dina anekdotiska bevis är helt värdelösa, de går ju inte verifiera av oss andra.”
Nej det stämmer bra, det är upp till var och än. Så länge man kan leva med att man förgiftat sitt barn så…
Spelar ingen roll hur många bevis man skulle ge dig eller hur många ovaccinerade som hade samma bevis, du kommer ändå påstå att det är tur eller genetisk som vanligt

Tragiskt nog får du aldrig uppleva hur det är att ha ett friskt hälsosamt barn, stackarn barn..
Senast redigerad av Superburkeen 2025-05-14 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in