2025-05-13, 21:53
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men hur fick hon tag i så många blanketter? Gick hon in på Pressbyrån och skakade ut dem ur alla tidningarna utan att någon märkte det? Hon kan ju inte ha köpt alla tidningarna. Tokig tant, kanske finns på någon övervakningskamera.

Undrar hur många prenumerationer det rör sig om totalt under alla dessa år.

Hon kan ha plockat upp dem från pappersinsamlingen.
Citera
2025-05-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Men svaret på frågan till denna tråd. Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen? Så är svaret svart på vitt i mina tidigare två inlägg. Hon hamna i onåd hos Toftby, eftersom Toftby tyckte My kopierade allt hon gjorde. Senare så återupptog Bloggbevakning detta. Bloggbevakning är ju som sagt en känd person, som driver sin blogg numera under Nyheter24 med ansvarig utgivare. Varför kontaktade inte undersökarna i dokumentären, och frågade henne varför? Eller frågade Toftby varför hon började med detta?

Produktionen har redan haft kontakt med bloggbevakning, så de har antagligen kommit fram till att det inte är hon som börjat drevet.

Bloggbevakning fick frågan om dokumentären och sa då följande:

Citat:
Jag fick frågan av produktionsbolaget vad jag ansåg om hennes trovärdighet, och jag sa följande:
Det är mycket möjligt att det hon påstår stämmer, men att hon i mina ögon förbrukat sitt förtroendekapital vilket innebär att jag aldrig skulle lita på hennes utsagor, än mindre ställa mig bakom dem.
Det gjorde Tv4 så jag gissar att de hittat mer bevis än bara hennes påståenden.
Citera
2025-05-13, 22:04
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krawk
Produktionen har redan haft kontakt med bloggbevakning, så de har antagligen kommit fram till att det inte är hon som börjat drevet.

Bloggbevakning fick frågan om dokumentären och sa då följande:

Men produktionsbolaget valde att inte göra dokumentär pga det dom fick höra av My. Enligt hon som driver bloggbevakning. Utan istället valde Camilla Läckbergs produktionsbolag att göra det, trots detta.

Varför backade dom som hade tänkt att göra det? Eller ljuger bloggbevakning? Och för att bloggbevakning säger att dom inte startat något, så betyder väl inte det att det är sant?
Citera
2025-05-13, 22:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Finns ingen fakta, bara ord.

Jag är givetvis en god medborgare och anmäler folk som fuskar. Speciellt när man utnyttjar bidrag och smiter från skatten. Att Jonas lya vart uthyrd svart till ett väldigt känt porrskådispar, som raskt fick flytta till Dubai pga anmälan är jag mycket nöjd över. Och jag fick ett stort tack av våran statliga myndighet. Därefter att Jobas inte vågat hyra ut det svart igen.

Synd att du inte kan bidraga till samhället på annat sätt än att masturbera ditt självförtroende anonymt på FB.

Du erkänner alltså helt öppet i tråden att du är en av dem som anmält My eller Jonas till myndigheter? Inser du att det är precis det stalkertanten gjort?

Hur vanligt är det inte att folk hyr ut sina lägenheter i Stockholm.
Citera
2025-05-13, 22:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du erkänner alltså helt öppet i tråden att du är en av dem som anmält My eller Jonas till myndigheter? Inser du att det är precis det stalkertanten gjort?

Inte en enda gång har dom anmälningarna lett till någon åtgärd.
Har bara varit jävelskap från dårar.
Har inte gått igenom alla 177 inlägg så det finns kanske mer sjukt.
Mycket förtal av My finns det i inläggen.
Citera
2025-05-13, 23:07
Medlem
Citat:

Men snälla rara
Hyra ut brf helt OK och oftast får du tillstånd i ett år (om du har en rimlig anledning)?
Vara skriven i den lgh man hyr ut och inte bor i under minst 4 år är inte OK till och med straffbart!

Eftersom jag ändå är på G funderar jag på varför den tråden, som nu i stort sett bara handlar om påhopp på oss som följt och avslöjat MM, inte modereras hårdare??

Påhopp på systrarna Graaf kan väl tas i deras tråd? 🪡

Ni som vill dissa och sänka oss som ifrågasatt och avslöjat alla MM’s lögner kan väl vara bussiga och skapa en egen tråd.
Förslag:
”Vad är det för fel på de som avslöjat Martens lögner”
I den tråden tycker jag ni kan fortsätta era påhopp!
Citera
2025-05-13, 23:26
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Men snälla rara
Hyra ut brf helt OK och oftast får du tillstånd i ett år (om du har en rimlig anledning)?
Vara skriven i den lgh man hyr ut och inte bor i under minst 4 år är inte OK till och med straffbart!

Eftersom jag ändå är på G funderar jag på varför den tråden, som nu i stort sett bara handlar om påhopp på oss som följt och avslöjat MM, inte modereras hårdare??

Påhopp på systrarna Graaf kan väl tas i deras tråd? 🪡

Ni som vill dissa och sänka oss som ifrågasatt och avslöjat alla MM’s lögner kan väl vara bussiga och skapa en egen tråd.
Förslag:
”Vad är det för fel på de som avslöjat Martens lögner”
I den tråden tycker jag ni kan fortsätta era påhopp!

Som jag skrev. Jättevanligt att folk hyr ut sina lägenheter i Stockholm. Det är som bekant en ganska pressad bostadsmarknad. Bara för att man flyttar ihop med en tjej så kanske man inte vill ge upp sin lägenhet. Många som hyr ut för att betala lån på bostadsrätter.

Tråden handlar ju om My och nu är det högaktuellt med dokumentären på TV4 som är döpt efter denna FB tråd och användarnamn syns i dokumentären. Så det är väl definitivt passande att diskutera påhoppen och anmälningar från användare i tråden?

Edit: Det blir ju helknäppt om vi ska starta en FB tråd om en FB tråd, istället för att ta det som nämns i denna tråd i samma tråd.
Senast redigerad av Dumdryg 2025-05-13 kl. 23:34.
Citera
2025-05-13, 23:46
Medlem
Till Dumdryg

Självklart kan man diskutera ”dokumentären” men tycker du verkligen det är det som pågår i den här tråden just nu?

För att slippa påhopp tycker jag givetvis att kvinnan som förföljer MM på ett helt vidrigt sätt borde stoppas och dömas.
Men att MM blivit utsatt innebär inte att allt hon gjort plötsligt bara försvinner.

Vi som vet… vi vet.

Jag säger som Mona (Monas universum) Hotellhändelsen är en en skitsak. My hade gjort bort rejält sig både innan och efter det. Därför valde många att ”checka ut”.
Det vet hon också men kanske det är enklare att hoppas att offerkoftan ska dölja allt.
Senast redigerad av Zulithelma 2025-05-13 kl. 23:51.
Citera
2025-05-14, 00:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

SUCK... det fanns mycket mer.
Nog har My stalkare i tråden så det räcker och blir över Helt sjukt detta
Har genom åren sett många sjuka människor på Flashback och den här ligger i topp.
My behöver ingen 66 årig stalkerkärring när hon har dårar här i tråden som anmäler stup i kvarten.
Det stinker avund mot My och det finns riktigt vidriga inlägg om henne där hon beskylls för det mesta.
Jag har bara plockat ut dom som dåren har skrivit om anmälningar.

2025-05-13
Citat:
Finns ingen fakta, bara ord.

Jag är givetvis en god medborgare och anmäler folk som fuskar. Speciellt när man utnyttjar bidrag och smiter från skatten. Att Jonas lya vart uthyrd svart till ett väldigt känt porrskådispar, som raskt fick flytta till Dubai pga anmälan är jag mycket nöjd över. Och jag fick ett stort tack av våran statliga myndighet. Därefter att Jobas inte vågat hyra ut det svart igen.

Synd att du inte kan bidraga till samhället på annat sätt än att masturbera ditt självförtroende anonymt på FB.
2024-10-23
Citat:
Hoppas någon skickar till Bloggbevakning, har tyvärr inte möjlighet just nu.
2023-06-01
Citat:
Härligt. Har nu anmält alla hennes regelvidriga tävlingar till konsumentverket. Tog en stund, men det var det värt.
2023-05-31
Citat:
Tack för bra jobb. Jag har nu också skickat in en anmälan med länkar, bilder osv. Blir intressant.

Blir att gräva vidare nu!

Hon verkar vara väldigt på hugget med samarbeten och grejer, det börjar väl inte ebba i kassan?
2023-05-30
Citat:
Kommunen svarade på mitt klagomål angående utbredningen av butiken.

"Vi har tidigare fått in en del klagomål gälande detta, tyvärr anonymt så vi har inte kunnat bemöta dessa.
Marken som blomsterhandeln använder tillhör bostadsrättföreningen och inte kommunen varför vi kontaktat bostadsrättsföreningen och bett dem kommunicera med sina medlemmar hur överenskommelsen med hyresgästen ser ut kring detta.
I de fall man nyttjar kommunal mark för sin verksamhet ska tillstånd sökas hos Polisen".
2023-05-29
Citat:
Håller precis på att författa ett mail till kommunen angående utspridningen utomhus av butiken.
2023-05-16
Citat:
Jag skrev jag hade ett visst intresse. Men när mäklaren inte ens på hela dagen orkat ta bort "Säljaren har tecknat ett fast elavtal om 76 öre/ kWh from 1/2-2022." Som jag påtalade är falsk info om driftkostnad, och inte har med saken att göra.
2023-05-16
Citat:
Mäklaren verkar gett upp. Jag ställde henne 4 frågor i samma mail. Varför står det i annonsen att säljaren har tecknat ett fast elpris(man kan aldrig ta över ett avtal, så det är oväsentligt, och får en falsk driftkostnad).
Svar: Förbrukningen är ca 10 000kwh. Alltså inte direkt svar på frågan

Frågade, ligger det någon stor väg i närheten?
Svar: Inget svar

Frågade: Är det gemensamma uteytor i föreningen på bilderna eller egna?

Frågade: Det står "I dagsläget finns det inga planer på att ändra avgiften, 2022-12-27", gamla uppgifter, hur ser det ut med detta med tanke på elpriser och sådant som vart?
2023-05-15
Citat:
Har mailat mäklaren nu, ska bli intressant att få svar. Då driftkostnaderna är falska, och kommer bli MYCKET dyrare.
2023-01-30
Citat:
Jonas får nog bidra jävligt mycket. Glädjen i ansiktet när hon och Jonas blir fotade efter giftermålet i Åre säger allt. Glädje, men inte av kärlek utan lyckan att ha tillgång till hans ekonomi. Hon kanske har ihjäl honom snart, vem vet? Jonas hyr ju dessutom ut sin lägenhet svart, och har gjort länge. Ramlar nog in så restaurangbesöken blir sponsrade iaf.

Nu är iofs ett ärende startat hos skatteverket, med hans företag och folkboksföringsbrott med mera. Jag råkade ju tipsa dem om det.
2023-01-24
Citat:
Anmälde henne förra veckan till konsumentverket som sköter marknadsföringslagen, och fått bekräftelse på att de kommer inleda en undersökning. Extra bra med de nya bevisen att komplettera ärendet med.
2023-01-10
Citat:
Jäkla konstig tävling om blommor. "För ökad chans att vinna så kan du även dela inlägget på din story och skriva tävling…. Men inget måste!"

Så får man inte ens göra, och dubbla budskap kan man säga. Är det tävling skall det lottas ut på lika villkor, och enbart handla om tur. Annars kommer vinstskatter osv.

Får se om hon kommer lägga ut någon vinnare. Är så jävla trött på hennes bluff och båg. Tog en skärmdump på tävlingen, och om hon inte presenterar en vinnare, så skall jag testa anmäla henne. Eftersom man inte får göra så.

Ful lägenhet hon har förresten. Ser sjukt trångt och dåligt planerat ut. För att vara soppas nybyggd så tror jag inte ens den borde godkänts med rådande regler om att man skall komma in med rullstol på toalett osv.
2023-01-17
Citat:
För det första accepterar ju inte Instagram det, så de stänger väl av användare. Konsumentverket är väl om man som privatperson vill klaga på något.

Hade inget att göra så tipsade skatteverket om Jonas folkbokföringsbrott. Gör det också om ni vill.

https://skatteverket.se/omoss/kontak...21e9a9561.html
2023-01-17
Citat:
Konstigt det inte står något om träningsverksamhet, kost osv.

Men nu är iaf två anmälningar, till olika myndigheter insända av mig, med alla bevis, skärmdumpar m.m. Ska bli spännande att se vad som händer.
Citera
2025-05-14, 00:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Till Dumdryg

Självklart kan man diskutera ”dokumentären” men tycker du verkligen det är det som pågår i den här tråden just nu?

För att slippa påhopp tycker jag givetvis att kvinnan som förföljer MM på ett helt vidrigt sätt borde stoppas och dömas.
Men att MM blivit utsatt innebär inte att allt hon gjort plötsligt bara försvinner.

Vi som vet… vi vet.

Jag säger som Mona (Monas universum) Hotellhändelsen är en en skitsak. My hade gjort bort rejält sig både innan och efter det. Därför valde många att ”checka ut”.
Det vet hon också men kanske det är enklare att hoppas att offerkoftan ska dölja allt.

Och vad är det för fruktansvärt hon har gjort? Plagierat någon annans blogginlägg?

Att en användare erkänner helt öppet i tråden att den anmält My's make till skatteverket är väl högintressant att kommentera i tråden? Det berör ju My och henns familj i alla högsta grad.
Citera
2025-05-14, 00:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
SUCK... det fanns mycket mer.
Nog har My stalkare i tråden så det räcker och blir över Helt sjukt detta
Har genom åren sett många sjuka människor på Flashback och den här ligger i topp.
My behöver ingen 66 årig stalkerkärring när hon har dårar här i tråden som anmäler stup i kvarten.
Det stinker avund mot My och det finns riktigt vidriga inlägg om henne där hon beskylls för det mesta.
Jag har bara plockat ut dom som dåren har skrivit om anmälningar.

2025-05-13

2024-10-23

2023-06-01

2023-05-31

2023-05-30

2023-05-29

2023-05-16

2023-05-16

2023-05-15

2023-01-30

2023-01-24

2023-01-10

2023-01-17

2023-01-17

Det här är ju för fan helt sjukt! Här finns ju material för en till dokumentär. Det här är ju stalking på riktigt där man medvetet försöker förstöra någon annans liv.
Citera
2025-05-14, 00:20
Medlem
Citat:
Och vad är det för fruktansvärt hon har gjort? Plagierat någon annans blogginlägg?

Att en användare erkänner helt öppet i tråden att den anmält My's make till skatteverket är väl högintressant att kommentera i tråden? Det berör ju My och henns familj i alla högsta grad.

Men jisses jävlar!!
Det handlar givetvis inte om att hon ständigt plagierar andra träningsprofilers inlägg och presenterar dom som sina.
Tror du på allvar att hennes tidigare vänner m fl skulle säga upp bekantskapen för den skitsaken?

Obs: När började osa hett kring MM var hon inte ens en PT-profil utan en D-kändis från ”Ensam mamma söker”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in